مدیر کل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: بیمه سلامت در استان هشت برابر شده است و بیماران خاص و بیماران صعب العلاج، داروهای مورد نیازشان تحت پوشش بیمه سلامت است، بیماران صعب اعلاج نیازی نیست حتما پیش پزشک خانواده مراجعه کنند.
به گزارش خبرنگار طلوع کرمانشاه: نشست خبری مدیر کل بیمه سلامت استان با اصحاب رسانه « دوشنبه سوم آبان ماه» همزمان با اولین روز هفته سلامت در سالن جلسات اداره کل بیمه سلامت استان کرمانشاه برگزار شد.
دکتر امید قادری در این جلسه با اشاره به روز شمار هفته سلامت، اظهار داشت: سوم آبان بیمه سلامت، خدمات همگانی و حفاظت مالی از بیمه شدگان_ چهارم آبان، بیمه سلامت، کرونا و حمایت بیمه ای_ پنجم آبان، بیمه سلامت، سازمان الکترونیک و هوشمند سازی_ ششم آبان، بیمه سلامت، پزشک خانواده و نظام ارجاع_ هفتم آبان، بیمه سلامت، پیشگیری، فرهنگسازی و آموزش_ هشتم آبان، بیمه سلامت، تجمیع منابع و خریدراهبردی_
نهم آبان، بیمه سلامت، مشارکت های اجتماعی و تکریم شرکای کاری نام گذاری شده است.
دکتر قادری افزود:سوم آبان ماه سال ۱۳۷۳ قانون بیمه همگانی خدمات درمانی به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و از مهرماه سال ۱۳۷۴ سازمان بیمه سلامت «خدمات درمانی سابق تاسیس» و در طول ۲۶ سال بیش از ۴۰ میلیون نفر از جمعیت کشور را تحت پوشش قرار داده شده، و در استان کرمانشاه طی این ۲۶سال تعداد بیمه شدگان هشت برابر شده است.
مدیر کل بیمه سلامت استان در ادامه گفت: بیش از ۵۰٪ جمعیت استان در قالب پنج صندوق بیمهای شامل کارکنان دولت سایر اقشار،خانواده معظم شهدا، ایثارگران طلاب و روحانیان، دانشجویان، مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره)، مددجویان سازمان بهزیستی روستاییان و عشایر و افرادی که تحت پوشش هیچ بیمه ای نبودند در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت، زیر چتر بیمه ایرانیان و صندوق بیمه همگانی سلامت قرار گرفتند.
دکتر قادری در ادامه گفت: در استان کرمانشاه دو هزار و ۳۵۹ نفر بیمار خاص،( بیماران هموفیلی تالاسمی، دیالیزی و MS ) تحت پوشش بیمه سلامت بوده و کلیه خدمات بستری و درمان آنها از طریق بیمه پرداخت می شود.
این مسؤول مهمترین طرح های بیمه سلامت را اجرای طرح ملی همگانی سلامت رایگان،اجرای پروژه نسخه نویسی الکترونیک، اجرای نظام ارجاع الکترونیک روستاییان و عشایر، اجرای پروژه تبادل الکترونیکی اسناد بستری و سرپایی در بیمارستانهای دانشگاهی، غیردانشگاهی و کلنیکها، اجرای قانون پوشش بیمه همگانی سلامت ایرانیان، استقرار سامانه استحقاق سنجی در بیمارستانهای دانشگاهی و غیر دانشگاهی، استقرار پروژه نسخه نویسی الکترونیک در کلیه مطب های پزشکان ،استقرار سامانه رسیدگی الکترونیک در ۱۸ بیمارستان دانشگاهی و۶ بیمارستان غیردانشگاهی، استقرار سامانه تایید دارو و خدمات، راهاندازی مرکز ۱۶۶۶ و پاسخگویی ۲۴ ساعته این خط به بیمهشدگان، نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک با هدف حذف دفترچههای کاغذی، تمدید غیرحضوری دفترچههای بیمه شدگان به منظور کاهش مراجعات حضوری، عنوان کرد و افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا ۳۹ هزار و ۷۰۹ نفر از مددجویان کمیته امداد و ۱۶ هزار و ۴۷۷ نفر از مددجویان سازمان بهزیستی تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند.
به گفته دکتر قادری، پزشکان فعال در نسخه نویسی الکترونیک ۴۲۶ نفر می باشد، تعداد مراکز درمانی فعال در نسخه پیچی الکترونیک (داروخانهها آزمایشگاه ها، تصویربرداری، فیزیوتراپی، پزشکی هستهای، شبکه بهداشت و درمان) ۲۷۳ مرکز و تعداد بیمارستانهای فعال در تبادل الکترونیک اسناد ۲۴ مرکز در استان فعال می باشند.
دکتر قادری در ادامه گفت: در هفته بیمه سلامت تمامی اسناد بیمهای دانشگاه علومپزشکی را که حدود ۳۳ میلیارد تومان است پرداخت می شود، کلیه مطالبات بخش خصوصی و داروخانه ها تا مهر ماه نیز پرداخت می شود و بقیه مطالبات در حال پرداخت است.
کرمانشاه جز استانهای برتر در صدور نسخه الکترونیکی:
مدیر کل بیمه سلامت استان در خصوص هوشمند سازی نسخه های الکترونیکی گفت: در استان کرمانشاه طرح بزرگی در راستای جلوگیری از خطاهای پزشکی و ایجاد پرونده سلامت برای بیمه شدگان داریم که طبق آخرین ارزیابیها، سازمان بیمه سلامت استان کرمانشاه با پیشرفت ۹۰٪ جز استانهای برتر در صدور نسخ الکترونیکی است، این استان رتبه سوم مراکز دولتی و رتبه پنجم مراکز خصوصی را به خود اختصاص داده است، و سعی داریم تا پایان آذرماه این میزان را به ۹۸٪ برسانیم.
الزامی است تا پایان آبان ماه کلیه نسخ الکترونیکی باشد:
دکتر قادری در ادامه گفت: مشکلات در زمینه صدور نسخه های الکترونیک وجود دارد، اما بر اساس قانون کلیه پزشکان باید تا پایان آبان ماه سال جاری نسخهها را به صورت الکترونیکی صادر کنند، و در صورت تخلف برابر قانون با آنان برخورد خواهد شد.
مدیر کل بیمه سلامت استان، در پایان سخنانش از بیمه شدگان خواست با مراجعه به سامانه غیرحضوری سازمان بیمه سلامت ایران به آدرس eservices.ihio.gov.ir/esc میتوانند کلیه خدمات بیمه ای را دریافت ، ودر صورت مشاهده تخلف با شماره گیری تلفن ۱۶۶۶ شکایات خود را از پزشکان، داروخانه ها ودیگر مرکز مربوطه به این سازمان اعلام نمایند.
انتهای پیام/ رحمانی
دیدگاه