یکشنبه, ۶ آبان , ۱۴۰۳ Sunday, 27 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 21573 تعداد نوشته های امروز : 3×

آخرین خبرها

خواب زمستانی نمایندگان کرمانشاه، هیچ نماینده‌ای از کرمانشاه در کمیسیون تلفیق نیست! تأمین آب کشت‌های پاییزه با لایروبی کانال سد زاگرس تشکیل قرارگاه جلب مجرمین متواری در کرمانشاه لایروبی رودخانه چمبشیر و آبشوران کرمانشاه برخورد سمند با لاستیک وسط جاده مادر خانواده را به کام مرگ فرو برد موج نارضایتی از رفتار قهری هسته گزینش در آموزش و پرورش استان /جوانان بسیاری حذف شده و به خیل بیکاران پیوسته اند /تابستان امسال تنها  یک سوم نیروهای پذیرش شده از فیلتر گزینش گذشتند! حمایت کامل دستگاه قضایی اسلام آباد غرب از برنامه های عام المنفعه دستگاه های اجرایی شهرستان شمارش معکوس برای واریز مبلغ متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان/ افزایش ۱۰ میلیونی حقوق در راه است؟ حرکت لاک‌پشتی پست کرمانشاه و سرگردانی مردم مسمومیت ۴ عضو یک خانواده بر اثر گازگرفتگی در کرمانشاه روند کاهشی دمای هوا در کرمانشاه طی هفته آینده ۷۲ روز بارانی، ۳۹ روز یخبندان و رشد ۲۲ درصدی بارش‌ها چالش جدی مسافران برای ورود از پایانه ها به داخل شهر /پایانه راه کربلا شبها تاکسی ندارد توقیف یکدستگاه حفاری غیرمجاز توسط امور منابع آب شهرستان کنگاور طلا ارزان می‌شود؟ آماری فجیع از یک تراژدی ناگوار؛ ۵۰ درصد کودکان مورد سوء استفاده والدین معتاد خود قرار می گیرند! دمای ۱۶ شهر کرمانشاه زیر صفر رفت مجموعه باغ مدرن قصرشیرین ظرفیتی برای افزایش اشتغال و تولید در غرب کرمانشاه پخت «نان کامل» در کرمانشاه در انتظار قیمت‌گذاری نصب پابند الکترونیکی بر پای ۱۰۰ سارق حرفه‌ای در کرمانشاه

همه چیز درباره سهم مالیات استان کرمانشاه
19 اسفند 1400 - 11:15
شناسه : 276919
4
معاون استاندار تشریح کرد: طلوع‌‌کرمانشاه :

به گزارش پایگاه خبری طلوع-بهزاد باباخانی با بیان اینکه در سراسر کشور چارچوب مشخصی برای اخذ مالیات وجود دارد، تصریح کرد : بر اساس این چارچوب برای هر استان درصد مشخصی در نظر گرفته می شود/چنانچه استانی بیشتر از  درصد در نظر گرفته شده تحقق درآمد مالیاتی داشته باشد بخشی از مازاد آن به منابع استان تزریق خواهد شد و اگر استانی کمتر از درصد در نظر گرفته شده تحقق داشته باشد بر اخذ اعتبارات استانی اثرگذار است، به این ترتیب سیستم تنبیه و تشویقی در زمینه تحقق درآمدهای مالیاتی در نظر گرفته شده است/نباید همه استانهای کشور در زمینه مالیات ستانی به یک شکل دیده شوند و برای همه استان‌ها یک فرمول در نظر گرفته شود،استان‌های کمتر توسعه یافته مانند کرمانشاه که در طی سالیان مختلف فرصت‌های توسعه را از دست دادند و در این زمینه ویژه دیده شوند/باباخانی از تاکید استاندار کرمانشاه بر این موضوع و پیگیری های لازم برای تعدیل سهم مالیات ستانی در کرمانشاه خبر داد و عنوان کرد:اگرچه فرمول مالیات ستانی در تمام کشور یکسان است اما پیگیری ما در این زمینه است که درصد کمتری به استان کرمانشاه اختصاص یابد/ استان کرمانشاه هنوز نه بخش خصوصی آنچنان قدرتمندی دارد و نه درآمدهای مردم آنقدر بالا است که بتوانند مالیات قابل توجهی بدهند/ نمونه این معافیت‌های مالیاتی را معافیت ۲۰ ساله ۱۱ شهرستان استان اعلام کرد که تقریباً معادل مناطق آزاد تجاری  است و افزود:فقط شهرستان های کرمانشاه، دالاهو و صحنه این معافیت را ندارند/باباخانی دلیل عدم بهره‌مندی این سه شهرستان را نرخ بیکاری این شهرستان‌ها بر اساس آخرین سرشماری انجام شده یعنی در سال ۱۳۹۵ دانست و اضافه کرد: در آن زمان این سه شهرستان نرخ بیکاری کمتر از میانگین کشور داشتند از همین رو  معافیت مالیاتی شامل آنها نمی شود اما ممکن است این شرایط با سرشماری جدید تغییر کند.

پ
پ
پریا امیری پریان خبرنگار

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه از پیگیری برای کاهش درصد سهم مالیات استان کرمانشاه خبر داد.

بهزاد باباخانی با بیان اینکه در سراسر کشور چارچوب مشخصی برای اخذ مالیات وجود دارد، تصریح کرد : بر اساس این چارچوب برای هر استان درصد مشخصی در نظر گرفته می شود.

وی ادامه داد: چنانچه استانی بیشتر از  درصد در نظر گرفته شده تحقق درآمد مالیاتی داشته باشد بخشی از مازاد آن به منابع استان تزریق خواهد شد و اگر استانی کمتر از درصد در نظر گرفته شده تحقق داشته باشد بر اخذ اعتبارات استانی اثرگذار است، به این ترتیب سیستم تنبیه و تشویقی در زمینه تحقق درآمدهای مالیاتی در نظر گرفته شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه نباید همه استانهای کشور در زمینه مالیات ستانی به یک شکل دیده شوند و برای همه استان‌ها یک فرمول در نظر گرفته شود، خاطرنشان کرد: استان‌های کمتر توسعه یافته مانند کرمانشاه که در طی سالیان مختلف فرصت‌های توسعه را از دست دادند و در این زمینه ویژه دیده شوند.

باباخانی از تاکید استاندار کرمانشاه بر این موضوع و پیگیری های لازم برای تعدیل سهم مالیات ستانی در کرمانشاه خبر داد و عنوان کرد: اگرچه فرمول مالیات ستانی در تمام کشور یکسان است اما پیگیری ما در این زمینه است که درصد کمتری به استان کرمانشاه اختصاص یابد.

وی اضافه کرد: زیرا استان کرمانشاه هنوز نه بخش خصوصی آنچنان قدرتمندی دارد و نه درآمدهای مردم آنقدر بالا است که بتوانند مالیات قابل توجهی بدهند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با اشاره به معافیت های مالیاتی قابل توجه که برای کرمانشاه در نظر گرفته شده، تاکید کرد: این معافیت ها می تواند به کاهش سهم درآمدهای مالیاتی کرمانشاه کمک کند.

وی نمونه این معافیت‌ها را معافیت ۲۰ ساله ۱۱ شهرستان استان اعلام کرد که تقریباً معادل مناطق آزاد تجاری  است و افزود: فقط شهرستان های کرمانشاه، دالاهو و صحنه این معافیت را ندارند.

باباخانی دلیل عدم بهره‌مندی این سه شهرستان را نرخ بیکاری این شهرستان‌ها بر اساس آخرین سرشماری انجام شده یعنی در سال ۱۳۹۵ دانست و اضافه کرد: در آن زمان این سه شهرستان نرخ بیکاری کمتر از میانگین کشور داشتند از همین رو  معافیت مالیاتی شامل آنها نمی شود اما ممکن است این شرایط با سرشماری جدید تغییر کند.

تلاش برای اخذ تخفیف سود بازرگانی واردات برای مرزهای کرمانشاه

موضوع دیگری که معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه به آن اشاره کرد وجود نوعی بی عدالتی در مرزهای کشور بود و افزود: این امر باعث شده برخی از استان‌های مرزی از جمله استان‌های شمالی و جنوبی برای واردات کالا ۲۰ تا ۲۵ درصد تخفیف سود بازرگانی داشته باشند اما کرمانشاه از آن محروم باشد.

وی معتقد است این تخفیف باعث می‌شود کالاها با قیمت مناسب تری به این استان‌ها وارد شود و از همین رو بر قیمت واردات نهایی کالا و حتی نرخ تورم اثرگذار است.

وی ادامه داد: پیگیر هستیم استان کرمانشاه نیز از این تخفیفات بهره‌مند شود و حتی یک بار موضوع را تا هیات دولت هم پیش بردیم اما متاسفانه در شورای اقتصاد رد شد.

وی پیگیری این موضوع را از اولویت‌های استاندار کرمانشاه برشمرد و یادآور شد: طرح توجیهی این موضوع نیز تهیه شده و بسیار مصر هستیم که کرمانشاه نیز از تخفیفات واردات در مرزها بهره‌مند شود.

تشریح آخرین وضعیت پتروشیمی اسلام آباد غرب

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه به آخرین وضعیت پروژه پتروشیمی اسلام آبادغرب نیز اشاره کرد و ادامه داد: این پروژه قرار بود در گذشته در زمینی ۶۰ هکتاری و توسط بخش خصوصی اجرا شود اما متاسفانه به شرایط تحریم برخورد و در  زمینه‌ تامین نقدینگی با مشکل مواجه شد.

به گفته باباخانی از آنجایی که اجرای  پتروشیمی اسلام آبادغرب به مطالبه مردم تبدیل شده بود دولت تصمیم گرفت پای کار بیاید و از همین‌رو پتروشیمی اسلام آباد غرب هم اکنون توسط بخش  دولتی یعنی شرکت ملی صنایع پتروشیمی اجرا خواهد شد و بسیاری از کارهای آن پیش رفته و تخصیص آب نام نیز انجام شده است.

وی با بیان اینکه این پتروشیمی مجزای از آن چیزی است که قرار بود در گذشت توسط بخش خصوصی اجرا شود،تاکید کرد: آن پتروشیمی همچنان سر جای خود باقی است.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.