یکشنبه, ۶ آبان , ۱۴۰۳ Sunday, 27 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 21573 تعداد نوشته های امروز : 3×

آخرین خبرها

خواب زمستانی نمایندگان کرمانشاه، هیچ نماینده‌ای از کرمانشاه در کمیسیون تلفیق نیست! تأمین آب کشت‌های پاییزه با لایروبی کانال سد زاگرس تشکیل قرارگاه جلب مجرمین متواری در کرمانشاه لایروبی رودخانه چمبشیر و آبشوران کرمانشاه برخورد سمند با لاستیک وسط جاده مادر خانواده را به کام مرگ فرو برد موج نارضایتی از رفتار قهری هسته گزینش در آموزش و پرورش استان /جوانان بسیاری حذف شده و به خیل بیکاران پیوسته اند /تابستان امسال تنها  یک سوم نیروهای پذیرش شده از فیلتر گزینش گذشتند! حمایت کامل دستگاه قضایی اسلام آباد غرب از برنامه های عام المنفعه دستگاه های اجرایی شهرستان شمارش معکوس برای واریز مبلغ متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان/ افزایش ۱۰ میلیونی حقوق در راه است؟ حرکت لاک‌پشتی پست کرمانشاه و سرگردانی مردم مسمومیت ۴ عضو یک خانواده بر اثر گازگرفتگی در کرمانشاه روند کاهشی دمای هوا در کرمانشاه طی هفته آینده ۷۲ روز بارانی، ۳۹ روز یخبندان و رشد ۲۲ درصدی بارش‌ها چالش جدی مسافران برای ورود از پایانه ها به داخل شهر /پایانه راه کربلا شبها تاکسی ندارد توقیف یکدستگاه حفاری غیرمجاز توسط امور منابع آب شهرستان کنگاور طلا ارزان می‌شود؟ آماری فجیع از یک تراژدی ناگوار؛ ۵۰ درصد کودکان مورد سوء استفاده والدین معتاد خود قرار می گیرند! دمای ۱۶ شهر کرمانشاه زیر صفر رفت مجموعه باغ مدرن قصرشیرین ظرفیتی برای افزایش اشتغال و تولید در غرب کرمانشاه پخت «نان کامل» در کرمانشاه در انتظار قیمت‌گذاری نصب پابند الکترونیکی بر پای ۱۰۰ سارق حرفه‌ای در کرمانشاه

تلاش برای عبوراز تنگناهای اقتصاد کرمانشاه!
27 فروردین 1401 - 12:30
شناسه : 277392
3
کرمانشاه به طور میانگین حداقل جز پنج استان اول کشور از نظر نرخ بیکاری بوده است. طلوع‌‌کرمانشاه :

کرمانشاه-پایگاه خبری طلوع-تلاش های فراوانی برای کمک به کاهش بیکاری کرمانشاه انجام شده، از تدوین اسناد کاهش نرخ بیکاری استان تا برگزاری مستمر جلسات و کارگروه ها اما هنوز این دغدغه دست از سر کرمانشاه بر نداشته است/در هر خانواده ای حداقل یک جوان بیکار وجود دارد و درد بزرگتر آنجاست که بسیاری از افراد بیکار در کرمانشاه تحصیل کرده و فراغ التحصیلان رشته های دانشگاهی هستند که بازار کاری برای انها وجود ندارد/وقتی که رئیس جمهور دولت سیزدهم استاندار کرمانشاه را معرفی کرد، کمک به اشتغال و رفع معضل بیکاری را اصلی ترین دغدغه ای دانست که “بهمن امیری مقدم” استاندار باید پیگیر آن باشد و حالا اقداماتی در همین راستا در کرمانشاه آغاز شده است./اولین گامی که برای سال جاری در نظر گرفته شده هدف گذاری برای ایجاد ۴۶ هزار شغل در کرمانشاه برای سال ۱۴۰۱ است/سهم کرمانشاه از این تعداد ۴۶ هزار شغل است./حالا سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه می گوید: بر اساس برش استانی در نظر گرفته شده برای کرمانشاه باید در سال جاری ۴۶ هزار و ۸۲ شغل در استان ایجاد شود/مختار احمدی با بیان اینکه بر اساس هدف گذاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار است امسال در کشور یک میلیون شغل ایجاد شود، عنوان کرد: سهم کرمانشاه از این تعداد ۴۶ هزار شغل است./ در گذشته یک  سند سه ساله‌ای برای اشتغال کرمانشاه داشتیم که در سال ۱۴۰۰ به پایان رسید،اما با دستور استاندار کرمانشاه که اشتغالزایی را بنا به تاکید رییس جمهور اولویت اصلی خود قرار دادند، بنا داریم سند جدید اشتغال استان را تدوین کنیم/یکی دیگر از ویژگی‌های این سند داشتن برش شهرستانی، مشخص کردن سهم هر دستگاه از ایجاد اشتغال و مشخص کردن سهم هر بخش از جمله صنعت، کشاورزی، خدمات و … است/ اگرچه امکان اجبار برای بیمه شدن تمام نیروهای کار و تحمیل فشار به کارفرمایان وجود ندارد، اما تلاش می‌کنیم پوشش بیمه نیروهای کار ارتقا یابد.

پ
پ

بیکاری طی چند سال اخیر مزمن ترین مشکل اقتصادی کرمانشاه بوده است، معضلی که به اذعان بسیاری از مسئولین بیش از ۵۰ سال است که با آن دست در گریبان هستیم.

 در این سال‌ها کرمانشاه به طور میانگین حداقل جز پنج استان اول کشور از نظر نرخ بیکاری بوده است.

به گزارش پایگاه خبری طلوع کرمانشاه- تلاش های فراوانی برای کمک به کاهش بیکاری کرمانشاه انجام شده، از تدوین اسناد کاهش نرخ بیکاری استان تا برگزاری مستمر جلسات و کارگروه ها اما هنوز این دغدغه دست از سر کرمانشاه بر نداشته است.

در هر خانواده ای حداقل یک جوان بیکار وجود دارد و درد بزرگتر آنجاست که بسیاری از افراد بیکار در کرمانشاه تحصیل کرده و فراغ التحصیلان رشته های دانشگاهی هستند که بازار کاری برای انها وجود ندارد.

وقتی که رئیس جمهور دولت سیزدهم استاندار کرمانشاه را معرفی کرد، کمک به اشتغال و رفع معضل بیکاری را اصلی ترین دغدغه ای دانست که “بهمن امیری مقدم” استاندار باید پیگیر آن باشد و حالا اقداماتی در همین راستا در کرمانشاه آغاز شده است.

اولین گامی که برای سال جاری در نظر گرفته شده هدف گذاری برای ایجاد ۴۶ هزار شغل در کرمانشاه برای سال ۱۴۰۱ است.
بر اساس اعلام وزارت تعاون، کار ور فاه اجتماعی قرار است امسال یک میلیون شغل در کشور ایجاد شود، که بر اساس سهمیه بندی که با توجه به شرایط و پتانسیل های استان ها تعریف شده

سهم کرمانشاه از این تعداد ۴۶ هزار شغل است.

حالا سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه می گوید: بر اساس برش استانی در نظر گرفته شده برای کرمانشاه باید در سال جاری ۴۶ هزار و ۸۲ شغل در استان ایجاد شود.

مختار احمدی با بیان اینکه بر اساس هدف گذاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار است امسال در کشور یک میلیون شغل ایجاد شود، عنوان کرد: سهم کرمانشاه از این تعداد ۴۶ هزار شغل است.

وی از تلاش برای تدوین سند اشتغال و سرمایه‌گذاری کرمانشاه هم خبر داد و اظهار کرد: هدف از تدوین سند برنامه ریزی برای ایجاد اشتغال در استان است.
سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با بیان اینکه در گذشته یک  سند سه ساله‌ای برای اشتغال کرمانشاه داشتیم که در سال ۱۴۰۰ به پایان رسید، افزود: اما با دستور استاندار کرمانشاه که اشتغالزایی را بنا به تاکید رییس جمهور اولویت اصلی خود قرار دادند، بنا داریم سند جدید اشتغال استان را تدوین کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد به زودی کارهای تدوین این سند نهایی شود و بتوان سند اشتغال و سرمایه‌گذاری استان را هرچه زودتر تعیین تکلیف کرد.

احمدی به ویژگی‌های این سند هم اشاره کرد و افزود: سند اشتغال استان چهار ساله است و نقشه راه اشتغال و سرمایه‌گذاری کرمانشاه را برای چهار سال آینده تدوین می‌کند، اما اولویت ‌و تمرکز اصلی آن بر برنامه‌های اشتغالزایی سال ۱۴۰۱ است.

وی تفاوت اصلی این سند با سند قبلی اشتغال استان را تمرکز بر سرمایه‌گذاری اعلام کرد و گفت: در این سند به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های سرمایه‌گذاری استان نیز توجه شده است.

به گفته این مسئول، در این سند مشخص شده که هر شهرستانی در چه زمینه‌هایی امکان سرمایه‌گذاری دارد و وضعیت زیرساخت‌های آن از جمله زمین، برق، آب، راه دسترسی و… به چه شکل است.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه یکی دیگر از ویژگی‌های این سند را داشتن برش شهرستانی، مشخص کردن سهم هر دستگاه از ایجاد اشتغال و مشخص کردن سهم هر بخش از جمله صنعت، کشاورزی، خدمات و … دانست.

احمدی در ادامه از لزوم ایجاد اشتغال پایدار در استان یاد کرد که مورد تاکید استاندار نیز هست و ادامه داد: اگرچه امکان اجبار برای بیمه شدن تمام نیروهای کار و تحمیل فشار به کارفرمایان وجود ندارد، اما تلاش می‌کنیم پوشش بیمه نیروهای کار ارتقا یابد.

وی یکی دیگر از اهم برنامه‌ها برای کمک به اشتغال استان را صیانت از نیروی کار شاغل فعلی اعلام کرد و بر لزوم جلوگیری از ریزش نیروی کار موجود هم تاکید کرد.

ریزش نیروی کار به درستی یک دغدغه مهم است

بیماری کرونا طی دو سال اخیر  شرایط پیش بینی نشده ای را برای اشتغال کشور و به تبع آن کرمانشاه رقم زد و بسیاری از کسانیکه خصوصا در بخش گردشگری و خدمات فعالیت داشتند شغل خود را از دست دادند.

به همین دلیل در این مدت ریزش شغل قابل توجهی به کرمانشاه تحمیل شد که باعث شد شغل های ایجاد شده هم آنطور که باید دیده نشود و برای مردم ملموس نباشد.

از سوی دیگر ادر کنار این موارد نگرانی از ریزش نیروی کار خصوصا اکنون که برای سال ۱۴۰۱ نرخ دستمزد افزایش یافته و بسیاری از کارفرمایان ممکن است از پس آن برنیاند، همچنان وجود دارد.

موضوعی که رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه درباره آن هشدار داده است.

کیوان کاشفی با اشاره به با بیان اینکه افزایش دستمزد یکی از گرفتاری‌های جدی فعالان اقتصادی در سال جاری خواهد بود، افزود: اگرچه گفته می‌شود حداقل دستمزد ۵۷ درصد افزایش یافته، اما با احتساب سایر هزینه‌ها مانند حق بیمه، مالیات و… این میزان به ۱۰۰ درصد خواهد رسید.

وی با بیان اینکه نرخ مزد امسال بدون توجه به نظر شرکای اجتماعی و فقط با نظر وزارت کار تعیین شده، تاکید کرد: اگرچه فاصله بین دستمزد کارگر و کارمند طی سال‌های اخیر را می‌پذیریم، اما دولت می‌تواند با اتکا به پشتوانه بانک مرکزی هرطور شده حقوق کارکنان را بدهد، اما فعالان اقتصادی از پس پرداخت این میزان دستمزد برنمی‌آیند.

رئیس اتاق کرمانشاه درباره ایجاد موج بیکاری و حتی تورم ناشی از افزایش دستمزد هشدار داد.

با وجود همه این موارد مدیریت ارشد استان همچنان به دنبال راهکارهایی برای کمک به بیکاری کرمانشاه است.

اخیرا استاندار کرمانشاه  بر لزوم ایجاد و راه اندازی سامانه متقاضیان کار و اشتغال در کرمانشاه برای کمک به کاهش بیکاری استان تاکید کرده است.
بهمن امیری مقدم با اعلام اینکه سامانه متقاضیان کار و اشتغال در استان ایجاد می شود، گفت: افراد جویای کار در این سامانه ثبت نام خواهند کرد و از این پس طرح های اشتغالزا در هر حوزه ای از کشاورزی و صنعت گرفته تا گردشگری و… که در استان اجرا شود، ۷۰ درصد نیروی کار مورد نیاز این طرح ها باید از ثبت نام شوندگان در این سامانه تامین شود.

هدف از این کار ایجاد ارتباط بین متقاضیان واقعی کار و بنگاه‌های اقتصادی است و امید آن می رود با مجموع این برنامه ها سال ۱۴۰۱ سالی برای کاهش بیکاری کرمانشاه باشد.

خبرنگار پایگاه خبری طلوع کرمانشاه

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.