یکشنبه, ۶ آبان , ۱۴۰۳ Sunday, 27 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 21573 تعداد نوشته های امروز : 3×

آخرین خبرها

خواب زمستانی نمایندگان کرمانشاه، هیچ نماینده‌ای از کرمانشاه در کمیسیون تلفیق نیست! تأمین آب کشت‌های پاییزه با لایروبی کانال سد زاگرس تشکیل قرارگاه جلب مجرمین متواری در کرمانشاه لایروبی رودخانه چمبشیر و آبشوران کرمانشاه برخورد سمند با لاستیک وسط جاده مادر خانواده را به کام مرگ فرو برد موج نارضایتی از رفتار قهری هسته گزینش در آموزش و پرورش استان /جوانان بسیاری حذف شده و به خیل بیکاران پیوسته اند /تابستان امسال تنها  یک سوم نیروهای پذیرش شده از فیلتر گزینش گذشتند! حمایت کامل دستگاه قضایی اسلام آباد غرب از برنامه های عام المنفعه دستگاه های اجرایی شهرستان شمارش معکوس برای واریز مبلغ متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان/ افزایش ۱۰ میلیونی حقوق در راه است؟ حرکت لاک‌پشتی پست کرمانشاه و سرگردانی مردم مسمومیت ۴ عضو یک خانواده بر اثر گازگرفتگی در کرمانشاه روند کاهشی دمای هوا در کرمانشاه طی هفته آینده ۷۲ روز بارانی، ۳۹ روز یخبندان و رشد ۲۲ درصدی بارش‌ها چالش جدی مسافران برای ورود از پایانه ها به داخل شهر /پایانه راه کربلا شبها تاکسی ندارد توقیف یکدستگاه حفاری غیرمجاز توسط امور منابع آب شهرستان کنگاور طلا ارزان می‌شود؟ آماری فجیع از یک تراژدی ناگوار؛ ۵۰ درصد کودکان مورد سوء استفاده والدین معتاد خود قرار می گیرند! دمای ۱۶ شهر کرمانشاه زیر صفر رفت مجموعه باغ مدرن قصرشیرین ظرفیتی برای افزایش اشتغال و تولید در غرب کرمانشاه پخت «نان کامل» در کرمانشاه در انتظار قیمت‌گذاری نصب پابند الکترونیکی بر پای ۱۰۰ سارق حرفه‌ای در کرمانشاه

آیا به واژگان کلیدی سرمایه گذاری در استان کرمانشاه اهمیت داده می شود؟/کرمانشاه،رتبه ۲۷  امنیت سرمایه گذاری در کشور !
29 تیر 1401 - 12:32
شناسه : 279310
9
عرفان امیری؛ مدرس دانشگاه: طلوع‌‌کرمانشاه :

کرمانشاه-پایگاه خبری طلوع-آیا در استان کرمانشاه به واژگان کلیدی سرمایه گذاری  اهمیت داده می شود؟این واژگان شامل امنیت سرمایه گذاری، محیط کسب و کار، حقوق مالکیت، شفافیت و فعالیت فعالان اقتصادی است که مورد نظر پایش می باشند/در آخرین رتبه بندی استان کرمانشاه بر اساس مولفه های پیمایشی و شاخص های امنیت سرمایه گذاری حائز رتبه ۲۷ از بین ۳۱ استان کشور است. (۲۱ شاخص موردنظر پژوهشگران بوده است.)/در میان این  ۵ مولفه، ۱- اعمال نفوذ و تبانی در معاملات ادارات ۲- عمل مسئولان ملی به وعده های داده شده ۳- عمل مسئولان استانی و محلی به وعده های اقتصادی داده شده ۴- میزان شیوع رشوه در ادارات ۵- میزان حمایت مسئولان استانی از داوطلبان سرمایه گذاری، دارای بالاترین امتیاز از نظر فعالین اقتصادی استان بوده است/این مولفه ها در بخش های مختلف کاری از جمله توزیع، حمل و نقل، آموزش و بهداشت، بانک، بیمه، دامداری، مرغداری، زارعت، باغداری، صنعت و ساختمان، معدن، نفت و گاز و برق و فعالیت های خدماتی اثرگذار بوده است.

پ
پ

بر اساس اعلام دفتر مطالعات اقتصادی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی بصورت فصلی نتایج پایش و بررسی امنیت سرمایه گذاری در میان فعالین اقتصادی و صاحبنظران و سرمایه گذاران مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد، که تا پاییز ۱۴۰۰، شانزده دوره این گزارش مورد ارزیابی قرار گرفته است.

حالا سئوال اینجاست که آیا در استان کرمانشاه به واژگان کلیدی سرمایه گذاری  اهمیت داده می شود؟

این واژگان شامل امنیت سرمایه گذاری، محیط کسب و کار، حقوق مالکیت، شفافیت و فعالیت فعالان اقتصادی است که مورد نظر پایش می باشند.

در آخرین رتبه بندی استان کرمانشاه بر اساس مولفه های پیمایشی و شاخص های امنیت سرمایه گذاری حائز رتبه ۲۷ از بین ۳۱ استان کشور است. (۲۱ شاخص موردنظر پژوهشگران بوده است.)

در میان این  ۵ مولفه، ۱- اعمال نفوذ و تبانی در معاملات ادارات ۲- عمل مسئولان ملی به وعده های داده شده ۳- عمل مسئولان استانی و محلی به وعده های اقتصادی داده شده ۴- میزان شیوع رشوه در ادارات ۵- میزان حمایت مسئولان استانی از داوطلبان سرمایه گذاری، دارای بالاترین امتیاز از نظر فعالین اقتصادی استان بوده است.

این مولفه ها در بخش های مختلف کاری از جمله توزیع، حمل و نقل، آموزش و بهداشت، بانک، بیمه، دامداری، مرغداری، زارعت، باغداری، صنعت و ساختمان، معدن، نفت و گاز و برق و فعالیت های خدماتی اثرگذار بوده است.

در بخش دیگر این گزارش که بر اساس نماگر عملکرد دولت در سطوح استانی تدوین شده است استان کرمانشاه رتبه ۱۹ و در نماگر شفافیت و سلامت اداری رتبه ۲۶، در نماگر فرهنگ وفای به عهد، صداقت و درستی رتبه ۱۶ و قابل توجه تر اینکه در نماگر ثبات و پیش بینی پذیری مقررات و رویه های اجرایی رتبه ۲ در کشور را کسب کرده، این رتبه” ۲  اجرایی” شاید محسوس تر مشاهده می شود به معنای اینکه در برخی از دستگاه های اجرایی انعطافی نسبت به مواد قانونی وجود ندارد.

از آمارها و نتایج تحلیلی فوق در می یابیم که شفاف سازی و رویه مشهود، مشخص و قابل نظارت بی تعارف می تواند در جذابیت سرمایه گذاری نقش بسزایی داشته باشد.

وجود ساختار مشخص یا همان پنجره واحد سرمایه گذاری اقبال سرمایه گذاران را در استان تشدید می کند.

همچنین مسئولان استانی  می توانند با ایجاد تشکیلات توجیی کمک به روند سرمایه گذاری  بطور مستمر در سطوح مختلف و عوامل انگیزشی مناسب صاحبان انگیزه، قابلیت های جذب را پیگیری و اثربخش تر کنند.

پنجره واحدی که همه دستگاه ها مکلف به آن بوده و فقط از آن طریق فعالیت سرمایه گذاری پیگیری شود.

دولت و مسئولین دولتی  می توانند به وعده های قابل اجرا و پیش بینی هایی با پشتوانه ی علمی و اقتصادی رویکردها و استراتژی های مردمی را تدوین کنند.

ایجاد ساختار عملکردی به مثابه اتاق های شیشه ای که بتوان عملکرد دستگاه های اجرایی را در کالبد سلامت اداری مناسب تری در استان انتظار داشت.  

حضور روندهای روشن و مشخص می تواند فرهنگ ساز صداقت و تعهد به وظایف را به خودی خود در جامعه و ساختارهای اداری تسری بخشد.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.