یکشنبه, ۶ آبان , ۱۴۰۳ Sunday, 27 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 21573 تعداد نوشته های امروز : 3×

آخرین خبرها

خواب زمستانی نمایندگان کرمانشاه، هیچ نماینده‌ای از کرمانشاه در کمیسیون تلفیق نیست! تأمین آب کشت‌های پاییزه با لایروبی کانال سد زاگرس تشکیل قرارگاه جلب مجرمین متواری در کرمانشاه لایروبی رودخانه چمبشیر و آبشوران کرمانشاه برخورد سمند با لاستیک وسط جاده مادر خانواده را به کام مرگ فرو برد موج نارضایتی از رفتار قهری هسته گزینش در آموزش و پرورش استان /جوانان بسیاری حذف شده و به خیل بیکاران پیوسته اند /تابستان امسال تنها  یک سوم نیروهای پذیرش شده از فیلتر گزینش گذشتند! حمایت کامل دستگاه قضایی اسلام آباد غرب از برنامه های عام المنفعه دستگاه های اجرایی شهرستان شمارش معکوس برای واریز مبلغ متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان/ افزایش ۱۰ میلیونی حقوق در راه است؟ حرکت لاک‌پشتی پست کرمانشاه و سرگردانی مردم مسمومیت ۴ عضو یک خانواده بر اثر گازگرفتگی در کرمانشاه روند کاهشی دمای هوا در کرمانشاه طی هفته آینده ۷۲ روز بارانی، ۳۹ روز یخبندان و رشد ۲۲ درصدی بارش‌ها چالش جدی مسافران برای ورود از پایانه ها به داخل شهر /پایانه راه کربلا شبها تاکسی ندارد توقیف یکدستگاه حفاری غیرمجاز توسط امور منابع آب شهرستان کنگاور طلا ارزان می‌شود؟ آماری فجیع از یک تراژدی ناگوار؛ ۵۰ درصد کودکان مورد سوء استفاده والدین معتاد خود قرار می گیرند! دمای ۱۶ شهر کرمانشاه زیر صفر رفت مجموعه باغ مدرن قصرشیرین ظرفیتی برای افزایش اشتغال و تولید در غرب کرمانشاه پخت «نان کامل» در کرمانشاه در انتظار قیمت‌گذاری نصب پابند الکترونیکی بر پای ۱۰۰ سارق حرفه‌ای در کرمانشاه

۳۰ سال است که هیچ نماینده و استانداری از معادن قیرطبیعی گیلانغرب بازدید نکرده!/حرف های نماینده قصرشیرین در حد تاکید باقی ماند
03 شهریور 1401 - 10:48
شناسه : 280049
4
شهریار حیدری در حالی‌که نماینده یکی از مناطق محروم، جنگ زده و مرزی کرمانشاه است اما بیشتر اولویت خود را صرف امورات دیگری غیر از مسائل منطقه خود قرار می‌دهد. طلوع‌‌کرمانشاه :

کرمانشاه-پایگاه خبری طلوع-شاید اگر هر استان دیگر این میزان از ظرفیت را در حوزه قیرطبیعی داشت با احداث واحدهای فرآوری و راه‌اندازی واحدهای پایین دستی، زنجیره ارزش این محصول را تکمیل کرده و از قبل آن اشتغالزایی و درآمدزایی قابل توجهی ایجاد می کرد، اما دریغا که معادن قیرطبیعی کرمانشاه مورد غفلت مسئولین قرار دارند/بارها از دهن مسئولین استان شنیده‌ایم که بیش از ۷۵درصد از ذخایر قیرطبیعی ایران در کرمانشاه واقع شده است، آن هم عمدتا در شهرستان‌های گیلانغرب و قصرشیرین/«جهانبخش مرجانی» با اشاره به ظرفیت و ذخایر قابل توجهی که کرمانشاه در حوزه قیرطبیعی دارد، اظهار کرد: با وجود همه این ظرفیت‌ها و تاکیدی که مدام بر آن می‌شود اما از زمان تولد قیرطبیعی در کرمانشاه تا کنون یعنی چیزی بیش از ۳۰ سال، هیچ نماینده مجلس و یا استانداری از معادن قیرطبیعی گیلانغرب بازدید نکردند/وی این بی توجهی به معادن قیرطبیعی را پذیرفتنی ندانست و ادامه داد: این در حالی است که معادن قیرطبیعی با مشکلات متعددی مواجهند و نیازمند توجه و رسیدگی هستند/مرجانی با بیان اینکه اخیرا استاندار کرمانشاه تاکید ویژه ای بر فرآوری قیرطبیعی دارد، گفت: از این توجه دلسوزانه بسیار سپاسگزاریم و ایشان از اولین استاندارانی هستند که به موضوع فرآوری قیرطبیعی توجه داشتند/«شهریار حیدری» مدتی قبل در جلسه شورای معادن کرمانشاه با اشاره به ظرفیت های متعددی که کرمانشاه در حوزه معدن دارد، گفت: اما موانع متعددی باعث شده نتوانیم بهره‌برداری مناسبی از ذخایر معدنی داشته باشیم و برای رفع این موانع نیازمند برپایی یک همایش هستیم/به گفته حیدری، این همایش باید با هدف بیان ظرفیت‌های معدنی کرمانشاه با حضور سرمایه‌گذاران داخل و خارجی برگزار شود/وی قیر طبیعی را یکی از مهمترین مواد معدنی کرمانشاه برشمرد و افزود: گیلانغرب دارای ظرفیت‌های قابل توجهی در زمینه قیر طبیعی است و این میزان ذخیره معدنی قیر طبیعی تنها در پنج، شش کشور دنیا وجود دارد/با این وجود همه حرف‌هایی که حیدری زده تنها در حد حرف و تاکید باقی مانده است، زیرا تا کنون هیچ پیگیری از سوی وی برای برپایی چنین همایشی یا بازدید و پیگیری امور معادن قیر طبیعی گیلانغرب انجام نشده است.

پ
پ

همواره از قیرطبیعی به عنوان یکی از مهمترین مواد معدنی کرمانشاه یاد می‌شود، اما این ماده ارزشمند آنقدر مورد بی توجهی قرار گرفته که استفاده کافی را از آن نبردیم.

به گزارش پایگاه خبری طلوع کرمانشاه؛ شاید اگر هر استان دیگر این میزان از ظرفیت را در حوزه قیرطبیعی داشت با احداث واحدهای فرآوری و راه‌اندازی واحدهای پایین دستی، زنجیره ارزش این محصول را تکمیل کرده و از قبل آن اشتغالزایی و درآمدزایی قابل توجهی ایجاد می کرد، اما دریغا که معادن قیرطبیعی کرمانشاه مورد غفلت مسئولین قرار دارند.

بارها از دهن مسئولین استان شنیده‌ایم که بیش از ۷۵درصد از ذخایر قیرطبیعی ایران در کرمانشاه واقع شده است، آن هم عمدتا در شهرستان‌های گیلانغرب و قصرشیرین.

ماده بسیار ارزشمندی که بنا به عقیده بسیاری از کارشناسان اگر بخواهیم از این ماده ارزشمند حداکثر استفاده را با فرآوری روی آن ببریم، بیش از ۱۰۰ محصول از قیرطبیعی قابل استحصال است و اگر فرآوری مناسبی روی قیرطبیعی صورت بگیرد، ارزش افزوده برخی محصولات حاصل از آن هزار تا دو هزار برابر خواهد شد.

اما هم اکنون معادن قیرطبیعی با چالش های فراوانی دست و پنجه نرم می کنند، از نبود زیرساخت‌های مناسب مانند راه دسترسی تا فراهم نبودن تکنولوژی مناسب برای فرآوری و مجموع این عوامل باعث شده این ماده ارزشمند عمدتا به صورت خام به فروش برسد و گاهی بعد از فرآوری با چند برابر قیمت دوباره به خود ما فروخته شود.

طی چند وقت اخیر موضوع قیرطبیعی و لزوم فرآوری آن مدام در کرمانشاه مطرح شده است، از چندی قبل لزوم ایجاد یک ناحیه صنعتی قیرطبیعی مطرح شد موضوعی که تازه نیست و سال ها به دنبال آن بودیم و از سوی دیگر استاندار کرمانشاه اخیرا بارها تاکید کرده که باید جلوی خام فروشی این محصول گرفته شود و سراغ فرآوری آن برویم.

با وجود همه این موارد و ظرفیت‌ها، انچه که رئیس انجمن معادن قیرطبیعی گیلانغرب می‌گوید جای بسی تعجب دارد، اینکه طی بیش از ۳۱ سال اخیر هیچ نماینده یا استانداری از این معادن بازدید نداشته است!

«جهانبخش مرجانی» با اشاره به ظرفیت و ذخایر قابل توجهی که کرمانشاه در حوزه قیرطبیعی دارد، اظهار کرد: با وجود همه این ظرفیت‌ها و تاکیدی که مدام بر آن می‌شود اما از زمان تولد قیرطبیعی در کرمانشاه تا کنون یعنی چیزی بیش از ۳۰ سال، هیچ نماینده مجلس و یا استانداری از معادن قیرطبیعی گیلانغرب بازدید نکردند.

وی این بی توجهی به معادن قیرطبیعی را پذیرفتنی ندانست و ادامه داد: این در حالی است که معادن قیرطبیعی با مشکلات متعددی مواجهند و نیازمند توجه و رسیدگی هستند.

مرجانی از مسئولین درخواست کرد برای اینکه وضعیت معادن و مشکلات آنها را از نزدیک ببینند حتما بازدیدی از معادن قیرطبیعی داشته باشند.

رئیس انجمن معادن قیرطبیعی گیلانغرب از وجود نزدیک به ۲۰ معدن فعال قیرطبیعی یاد کرد و ادامه داد: حدود ۱۰ تا ۲۰ معدن اکتشافی هم داریم.

مرجانی با بیان اینکه اخیرا استاندار کرمانشاه تاکید ویژه ای بر فرآوری قیرطبیعی دارد، گفت: از این توجه دلسوزانه بسیار سپاسگزاریم و ایشان از اولین استاندارانی هستند که به موضوع فرآوری قیرطبیعی توجه داشتند.

وی افزود: اما یک نکته مهم درباره فرآوری قیرطبیعی وجود دارد و آن توجه به ذخیره قطعی و واقعی قیرطبیعی در استان بر اساس مستندات علمی است، زیرا تا زمانیکه برآورد دقیق و علمی از میزان ذخایر نداشته باشیم نمی توانیم سرمایه گذاران را پای کار بیاوریم.

مرجانی خاطرنشان کرد: سرمایه گذاران باید بدانند که دقیقا برای چه میزان ذخیره قرار است سرمایه گذاری کنند.

رئیس انجمن معادن قیرطبیعی گیلانغرب با بیان اینکه گاهی گفته می شود، ذخیره قیرطبیعی در کرمانشاه حدود دو میلیون تن است، تاکید کرد: هیچ سرمایه گذاری برای این میزان ذخیره که ظرف چند سال کوتاه تمام می شود پای کار نمی آید تا صدها میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کند.

وی معتقد است ذخیره واقعی قیرطبیعی در کرمانشاه بسیار بیشتر از این ارقام است اما نیازمند بررسی علمی و مستند دارد.

این در حالی است که نماینده قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب، بارها تاکید کرده که نیازمند یک همایش بین المللی در حوزه معدن در کرمانشاه هستیم اما خود بازدیدی از معادن نداشته است.

«شهریار حیدری» مدتی قبل در جلسه شورای معادن کرمانشاه با اشاره به ظرفیت های متعددی که کرمانشاه در حوزه معدن دارد، گفت: اما موانع متعددی باعث شده نتوانیم بهره‌برداری مناسبی از ذخایر معدنی داشته باشیم و برای رفع این موانع نیازمند برپایی یک همایش هستیم.

به گفته حیدری، این همایش باید با هدف بیان ظرفیت‌های معدنی کرمانشاه با حضور سرمایه‌گذاران داخل و خارجی برگزار شود.

وی قیر طبیعی را یکی از مهمترین مواد معدنی کرمانشاه برشمرد و افزود: گیلانغرب دارای ظرفیت‌های قابل توجهی در زمینه قیر طبیعی است و این میزان ذخیره معدنی قیر طبیعی تنها در پنج، شش کشور دنیا وجود دارد.

با این وجود همه حرف‌هایی که حیدری زده تنها در حد حرف و تاکید باقی مانده است، زیرا تا کنون هیچ پیگیری از سوی وی برای برپایی چنین همایشی یا بازدید و پیگیری امور معادن قیر طبیعی گیلانغرب انجام نشده است.

حیدری در حالی‌که نماینده یکی از مناطق محروم، جنگ زده و مرزی کرمانشاه است اما بیشتر اولویت خود را صرف امورات دیگری غیر از مسائل منطقه خود قرار می‌دهد.

مردم به این امید وی را به عنوان نماینده خود انتخاب کردند که به رفع محرومیت سرپل‌ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب کمک کند اما وی از ابتدایی‌ترین مزیت این منطقه که معادن غنی قیر طبیعی می‌باشد غافل مانده است.

پریا امیری -خبرنگار طلوع

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.