شنبه, ۱ دی , ۱۴۰۳ Saturday, 21 December , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 21800 تعداد نوشته های امروز : 5×

آخرین خبرها

آماده باش ۶۵۰ نیروی شهرداری کرمانشاه در بارندگی امروز صدور هشدار زرد هواشناسی درپی بارش باران وبرف در استان کرمانشاه بارش برف در مناطق سردسیر کرمانشاه آغاز شد همه جاده‌های کرمانشاه باز است خانه‌ مسافرهای کرمانشاه سامان‌دهی می‌شوند نارضایتی تجار و بازرگانان از نابسامانی وضعیت مرز رسمی پرویزخان رکود معاملات خودرو در بازار کرمانشاه آجیل شب یلدا در بازار کرمانشاه چند؟ محور هلشی به سرفیروزآباد پرتلفات‌ترین جاده فرعی کشور است با مدیریت «کارتابلی» به جایی نمی‌رسیم/ باید بین مردم برویم داغ گرانی بر سفره یلدای مردم/ حذف آجیل و شیرینی از تنقلات آمادگی کامل شهرداری جهت سرما و بارش فصل زمستان تاکید استاندار بر حل مشکل برق ‌و گاز پتروشیمی کرمانشاه استاندار کرمانشاه: راه‌آهن کرمانشاه-خسروی باید با سرعت بیشتری تکمیل شود نماینده اورامانات در مجلس شورای اسلامی نارضایتی مردم اورامانات از طرح گرمسیری؛ توسعه کرمانشاه از مسیر تغییر می‌گذرد قدیمی‌ترین مدرسه گیلانغرب ثبت ملی می‌شود نگرانی ها از‌کاهش اهداکنندگان خون در کرمانشاه/در شاید برای تامین خون دچار مشکل شویم فریب تبلیغات تورهای شب یلدایی را نخورید تداوم جبهه هوای سرد تا روز سه شنبه؛ ثبت دمای زیر صفر در ۱۹ منطقه کرمانشاه نمایندگان مجلس حق دخالت در انتخاب استاندار یا سایر مدیران کل را ندارند!/قانون عفاف و حجاب نیاز به بازنگری دارد

شرط وزارت صمت برای واردات خودروهای فرانسوی
28 آبان 1401 - 19:59
شناسه : 281860
8
طلوع‌‌کرمانشاه :

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ورود خودروهای فرانسوی به کشور تا زمان جبران خسارات ناشی از خروج از ایران به‌دلیل تحریم‌ها ممنوع خواهد بود.

پ
پ

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، خروج فرانسوی‌ها از فضای خودروسازی ایران پس از دور دوم تحریم‌های آمریکا علیه کشورمان، هزینه‌های زیادی را بر صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی ایران تحمیل کرد و سرمایه‌گذاری های زیاد انجام شده را ابتر گذاشت.

هرچند این خروج مانع از تلاش و همت صنعتگران و مهندسان ایرانی نشد و با تلاش مثال‌زدنی خود توانستند پروژه‌ای همچون پژو ۳۰۱ را به K۱۳۲ ایرانی و در ادامه خودروی تارا تبدیل کنند، اما جبران خسارت‌های ناشی از این خروج همچنان به عنوان یک مطالبه از سوی خودروسازان و قطعه‌سازان ایرانی باقی مانده است.

امروز که پس از پنج سال ممنوعیت واردات خودرو به کشور، با تلاش وزارت صنعت، معدن و تجارت واردات خودرو با ساز و کار مشخص اجازه داده شده، صنعتگران ایرانی خواهان نقره‌داغ شدن همراهی‌کنندگان با تحریم‌های ظالمانه آمریکایی هستند.

در این زمینه، «امید قالیباف» سخنگوی وزارت صمت با اشاره به در جریان بودن واردات خودرو به کشور و انجام امور از سوی شرکت‌های متقاضی، افزود: واردکنندگان در مسیر واردات خودرو در حال رتق و فتق امور مربوطه بوده و یکی یکی در حال انعقاد قراردادهایشان هستند و انتظار می‌رود به‌زودی نخستین خودروها با شرایطی که به واردکنندگان اعلام شد وارد کشور شوند.

وی بیان‌داشت: با این حال، آنچه قطعی است خودروهای فرانسوی در زمانه حاضر راهی به بازار کشورمان نخواهند یافت، زیرا شرکت‌های فرانسوی نظیر رنو و پژو سابقه خوبی در زمان اعمال تحریم‌ها ندارند و با وجود تعریف پروژه‌ها و سرمایه‌گذاری‌های مشترک، به راحتی از کشورمان خارج شدند.

قالیباف یادآور شد: تا پیش از تحریم‌های ظالمانه آمریکایی، فرانسوی‌ها با سایپا از طریق شرکت پارس‌خودرو و با ایران‌خودرو از طریق شرکت «ایکاپ» پروژه‌های مشترک تعریف کرده بودند، اما در میانه راه خودروسازان ایرانی را تنها گذاشتند و از این طریق خسارت‌های زیادی به صنعت خودروی کشورمان وارد کردند.

وی تصریح‌کرد: تا زمانی که خودروسازان فرانسوی این خسارت‌ها را جبران نکنند، هیچ سهمی در بازار بزرگ خودروی کشورمان نخواهند داشت و واردات هرگونه خودرو از این کشور ممنوع خواهد بود.

سخنگوی وزارت صمت خاطرنشان‌کرد: این ممنوعیت شامل کشوری نظیر کره ‌جنوبی یا ژاپن و دیگر کشورها نخواهد شد، چون پروژه‌های مشترکی با صنعتگران ایرانی تعریف نکرده بودند.

پیشتر وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: وزارت صمت به عنوان دولت وظیفه خود را در موضوع واردات خودرو انجام داده است و اگر مشکلی فراروی واردکنندگان باشد به رفع آنها می‌پردازد.

«سید رضا فاطمی‌امین» در عین حال تصریح‌کرد: واردکنندگان خودرو باید موضوع خدمات پس از فروش را تضمین کنند، یا نماینده رسمی بوده و یا انتقال فناوری انجام دهند و اینها شرایط اصلی انجام واردات است.

پیش از این معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت با اعلام اینکه پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۹۰‌هزار دستگاه خودرو وارد کشور شود، گفت: مطابق آیین‌نامه اولویت با خودروهای کمتر از ۱۰ هزار یورو خواهد بود و پس از آن خودروهای در بازه قیمتی ۱۰ تا ۲۰ هزار یورویی وارد خواهد شد.

«منوچهر منطقی» بیان‌داشت: ارائه خدمات پس از فروش و همچنین پاس کردن استانداردهای ۸۵گانه از جمله مدارک اصلی درخواست شده از شرکت‌های یاد شده است. واردات خودروها صرفاً از خودروسازان چینی نخواهد بود و خودروهای کره‌ای و ژاپنی نیز وارد بازار خواهند شد.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.