دوشنبه, ۷ آبان , ۱۴۰۳ Monday, 28 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 21573 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

خواب زمستانی نمایندگان کرمانشاه، هیچ نماینده‌ای از کرمانشاه در کمیسیون تلفیق نیست! تأمین آب کشت‌های پاییزه با لایروبی کانال سد زاگرس تشکیل قرارگاه جلب مجرمین متواری در کرمانشاه لایروبی رودخانه چمبشیر و آبشوران کرمانشاه برخورد سمند با لاستیک وسط جاده مادر خانواده را به کام مرگ فرو برد موج نارضایتی از رفتار قهری هسته گزینش در آموزش و پرورش استان /جوانان بسیاری حذف شده و به خیل بیکاران پیوسته اند /تابستان امسال تنها  یک سوم نیروهای پذیرش شده از فیلتر گزینش گذشتند! حمایت کامل دستگاه قضایی اسلام آباد غرب از برنامه های عام المنفعه دستگاه های اجرایی شهرستان شمارش معکوس برای واریز مبلغ متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان/ افزایش ۱۰ میلیونی حقوق در راه است؟ حرکت لاک‌پشتی پست کرمانشاه و سرگردانی مردم مسمومیت ۴ عضو یک خانواده بر اثر گازگرفتگی در کرمانشاه روند کاهشی دمای هوا در کرمانشاه طی هفته آینده ۷۲ روز بارانی، ۳۹ روز یخبندان و رشد ۲۲ درصدی بارش‌ها چالش جدی مسافران برای ورود از پایانه ها به داخل شهر /پایانه راه کربلا شبها تاکسی ندارد توقیف یکدستگاه حفاری غیرمجاز توسط امور منابع آب شهرستان کنگاور طلا ارزان می‌شود؟ آماری فجیع از یک تراژدی ناگوار؛ ۵۰ درصد کودکان مورد سوء استفاده والدین معتاد خود قرار می گیرند! دمای ۱۶ شهر کرمانشاه زیر صفر رفت مجموعه باغ مدرن قصرشیرین ظرفیتی برای افزایش اشتغال و تولید در غرب کرمانشاه پخت «نان کامل» در کرمانشاه در انتظار قیمت‌گذاری نصب پابند الکترونیکی بر پای ۱۰۰ سارق حرفه‌ای در کرمانشاه

مرغ در برزخ چندگانگی قیمت ها/قیمت بالای مرغ های خردشده در مرغ فروشی ها
28 خرداد 1402 - 12:38
شناسه : 287891
6
گزارش میدانی طلوع کرمانشاه از وضعیت فروش مرغ؛ طلوع‌‌کرمانشاه : به گزارش پایگاه خبری طلوع کرمانشاه، مسئله مرغ طی یکی دو ماه اخیر به دغدغه مردم تبدیل شد، کمیاب شدن این محصول غذایی که در نتیجه افزایش قیمت نهاده های دامی و کاهش جوجه ریزی رخ داد صدای بسیاری از مردم را درآورد و خیلی ها خواستار ورود جدی متولیان امر نسبت به این موضوع شدند/ یکی از فروشندگان مرغ در منطقه فردوسی در این رابطه به خبرنگار طلوع کرمانشاه، گفت: یکی از دلایلی که تا چندی پیش عموما در اکثر مرغ فروشی ها این محصول به صورت فیله شده و بسته بندی به دست مشتریان می رسید قیمت بسیار بهتر آن نسبت به مرغ سالم بود/«حسین.م»ادامه داد: به دنبال کاهش مرغ در بازار، واحدهای عرضه کننده که میزان کمتری نسبت به سهمیه همیشگی خود دریافت می کردند اقدام به بسته بندی، فیله کردن و یا فروش ران و سینه مرغ کرده و آن را با قیمت بالاتری نسبت به مرغ سالم می فروختند/این عرضه کننده مرغ تصریح کرد: این کار هرچند به ضرر مردم بود اما بخشی از ضرر و زیان مرغ فروشی ها را جبران می کرد هرچند الان وضعیت بهتر از قبل شده و هم مرغ سالم و هم فیله شده به وفور در اکثر مرغ فروشی ها یافت می شود/موضوع فیله کردن مرغ و یا عرضه ران و سینه هم مسئله ای نبود که عموم شهروندان با توجه به مشکلات معیشتی به آن معترض نباشند، هنوز هم خیلی از مردم قادر به خرید مرغ های بسته بندی و به اصطلاح فیله شده نبودند تا اینکه سرانجام با افزایش قیمت ها سروکله مرغ سالم در واحدهای عرضه کننده پیدا شود/روزهای پایانی اردیبهشت و با فروکش کردن التهاب کمبود مرغ، متولیان امر در نهایت با جمع بندی همه شرایط و جوانب، قیمت مصوب مرغ را کیلویی 73 هزار تومان اعلام و عنوان کردند فروش بیشتر از این نرخ تخلف است/اما در طول یک ماه اخیر آنچه که به چشم آمد عرضه مرغ با قیمتی بالاتر از نرخ مصوب اعلامی تقریبا از سوی تمامی مرغ فروشی ها و واحدهای صنفی عرضه کننده بود، قیمتی که بین 4 تا 6 هزار تومان درمناطق مختلف شهر کرمانشاه در نوسان است/مشاهدات میدانی خبرنگار طلوع کرمانشاه در نقاط مختلف شهر همانند بلوار زن، فرهنگیان فاز دو، فردوسی، باغ نی، مسکن و آبادانی، حاکی از آنست است، نرخ مرغ در همه این مناطق بالاتر از نرخ مصوب اعلامی است که بسته به منطقه جغرافیایی از 4 هزار تومان آغاز و در برخی مناطق به 6 هزار تومان می رسد/همین مشاهدات حاکی است در اکثر مرغ فروشی ها، قیمت این محصول 78 هزار و 500 تومان است و واحدهای صنفی با نصب تابلو بر سر درمغازه آن را عملا به مردم اعلام کرده اند.
نویسنده : مسعود اسماعیلی منبع : اختصاصی طلوع کرمانشاه
پ
پ

مرغ به عنوان یکی از اصلی ترین قوت غالب اکثر شهروندان پس از آنکه از نایابی درآمد و سرکله اش بازهم در مرغ فروشی ها پیدا شد به نظر می رسد اینبار در برزخ چندگانگی قیمت ها گرفتار شده است و قیمت واحدی در مراکز عرضه کننده ندارد.

به گزارش پایگاه خبری طلوع کرمانشاه، مسئله مرغ طی یکی دو ماه اخیر به دغدغه مردم تبدیل شد، کمیاب شدن این محصول غذایی که در نتیجه افزایش قیمت نهاده های دامی و کاهش جوجه ریزی رخ داد صدای بسیاری از مردم را درآورد و خیلی ها خواستار ورود جدی متولیان امر نسبت به این موضوع شدند.

کمبود و یا بهتر است بگوئیم ناپدید شدن مرغ حتی در بسیاری از رفتارهای اجتماعی، مهمانی ها، سفرهای درون شهری و گشت و گذار مردم نیز اثر گذاشته بود، دیگر خبری از دعوت مهمان به صرف نهار یا شام نبود، در پارک ها و تفرجگاه ها بوی کباب به مشام نمی رسید و دورهمی های خانوادگی محدود به غذایی ساده تر شد.

پس از مدتی مرغ در واحدهای عرضه کننده دیده شد اما نه به شکلی سالم و همیشگی که مردم با قیمت مصوب می توانستند آن را خریداری کنند، شهروندان با مراجعه به اکثر مرغ فروشی ها به مرغ های فیله شده ای برخورد می کردند که با قیمتی بالاتر از مرغ سالم به فروش می رسید.

سود بالاتر دلیل فیله و بسته بندی کردن گوشت مرغ

یکی از فروشندگان مرغ در منطقه فردوسی در این رابطه به خبرنگار طلوع کرمانشاه، گفت: یکی از دلایلی که تا چندی پیش عموما در اکثر مرغ فروشی ها این محصول به صورت فیله شده و بسته بندی به دست مشتریان می رسید قیمت بسیار بهتر آن نسبت به مرغ سالم بود.

«حسین.م»ادامه داد: به دنبال کاهش مرغ در بازار، واحدهای عرضه کننده که میزان کمتری نسبت به سهمیه همیشگی خود دریافت می کردند اقدام به بسته بندی، فیله کردن و یا فروش ران و سینه مرغ کرده و آن را با قیمت بالاتری نسبت به مرغ سالم می فروختند.

این عرضه کننده مرغ تصریح کرد: این کار هرچند به ضرر مردم بود اما بخشی از ضرر و زیان مرغ فروشی ها را جبران می کرد هرچند الان وضعیت بهتر از قبل شده و هم مرغ سالم و هم فیله شده به وفور در اکثر مرغ فروشی ها یافت می شود.

موضوع فیله کردن مرغ و یا عرضه ران و سینه هم مسئله ای نبود که عموم شهروندان با توجه به مشکلات معیشتی به آن معترض نباشند، هنوز هم خیلی از مردم قادر به خرید مرغ های بسته بندی و به اصطلاح فیله شده نبودند تا اینکه سرانجام با افزایش قیمت ها سروکله مرغ سالم در واحدهای عرضه کننده پیدا شود.

روزهای پایانی اردیبهشت و با فروکش کردن التهاب کمبود مرغ، متولیان امر در نهایت با جمع بندی همه شرایط و جوانب، قیمت مصوب مرغ را کیلویی ۷۳ هزار تومان اعلام و عنوان کردند فروش بیشتر از این نرخ تخلف است.

اما در طول یک ماه اخیر آنچه که به چشم آمد عرضه مرغ با قیمتی بالاتر از نرخ مصوب اعلامی تقریبا از سوی تمامی مرغ فروشی ها و واحدهای صنفی عرضه کننده بود، قیمتی که بین ۴ تا ۶ هزار تومان درمناطق مختلف شهر کرمانشاه در نوسان است.

مشاهدات میدانی خبرنگار طلوع کرمانشاه در نقاط مختلف شهر همانند بلوار زن، فرهنگیان فاز دو، فردوسی، باغ نی، مسکن و آبادانی، حاکی از آنست است، نرخ مرغ در همه این مناطق بالاتر از نرخ مصوب اعلامی است که بسته به منطقه جغرافیایی از ۴ هزار تومان آغاز و در برخی مناطق به ۶ هزار تومان می رسد.

همین مشاهدات حاکی است در اکثر مرغ فروشی ها، قیمت این محصول ۷۸ هزار و ۵۰۰ تومان است و واحدهای صنفی با نصب تابلو بر سر درمغازه آن را عملا به مردم اعلام کرده اند.

حال سوالی که اینجا پیش می آید این است که قیمت مرغ در بازار کرمانشاه چند است؟ آیا همان ۷۳ هزار تومانی است که مسئولان می گویند یا ۷۸ هزار و ۵۰۰ تومانی که مرغ فروشی ها عرضه می کنند.

قیمت تمام شده مرغ برای مرغ فروشی ها ۷۲ تا ۷۴ هزار تومان است

یکی دیگر از مرغ فروشی های شهر کرمانشاه در خیابان گلستان نیز به خبرنگار طلوع کرمانشاه، گفت: چگونه وقتی قیمت تمام شده هر کیلومرغ برای ما حدود ۷۲ تا ۷۴ هزار تومان است انتظار دارند که مرغ با قیمت ۷۳ هزار تومان به فروش برسد.

نجفی گفت: اگر قرار است قیمت تمام شده مرغ برای فروشندگان با قیمت فروش برابر باشد همگی ورشکست و باید کسب و کار خود را تعطیل کنیم.

مدارا با عرضه کنندگان مرغ به چه علت؟

در ادامه رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه در این خصوص قیمت مصوب مرغ را همان ۷۳ هزار تومان اعلام کرد و گفت: از آن جایی که در بیشتر استان های کشور قیمت مرغ بیشتر از کرمانشاه است ما هم برای جلوگیری از خارج شدن مرغ از استان در حال مدارا کردن با واحدهای عرضه کننده این محصول هستیم.

علی چاله چاله تصریح می کند: اگر مرغ های تولیدی از استان خارج و در بازار شهرهای دیگر عرضه شود دچار مشکل خواهیم شد و شهروندان برای تامین مرغ مصرفی خود به شدت با مشکل مواجه خواهند شد از این رو باید با تولیدکنندگان و عرضه کنندگان مرغ مدارا کنیم.

وی تصریح کرد: البته این مدارا به این معنا نیست که واحدهای عرضه کننده خصوصا در برخی مناطق شهر با هر قیمتی که دلشان خواست مرغ بفروشند، این افراد مطمئن باشند چنانچه بازرسان جهادکشاورزی این مسئله را مشاهده کنند قطعا با آن ها برخورد می شود.

این مقام مسئول، یادآور شد: از ابتدای سال تا نیمه خرداد و در راستای بازدیدهای میدانی بازرسان سازمان جهادکشاورزی کرمانشاه، عرضه کنندگان متخلف مرغ، بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال جریمه شده اند و این برخوردها همچنان ادامه خواهد داشت.

چاله چاله با بیان اینکه از شهروندان تقاضا می شود هرگونه کم فروشی و گرانفروشی مرغ را گزارش کنند، گفت: همشهریان گرامی می توانند در صورت مشاهده تخلف موضوع را با سامانه ۱۲۴ درمیان بگذارند.

حال باید منتظر ماند و دید که آیا قیمت مرغ در روزها و هفته های آینده بازهم دستخوش تغییرات شده یا بازار این محصول پس از یکی دو ماه تلاطم به آرامش نسبی خواهد رسید و مردم می توانند مصرف مورد نیاز خود را با قیمت مصوب اعلام شده تهیه کنند.

نویسنده:مسعود اسماعیلی

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.