دوشنبه, ۷ آبان , ۱۴۰۳ Monday, 28 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 21573 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

خواب زمستانی نمایندگان کرمانشاه، هیچ نماینده‌ای از کرمانشاه در کمیسیون تلفیق نیست! تأمین آب کشت‌های پاییزه با لایروبی کانال سد زاگرس تشکیل قرارگاه جلب مجرمین متواری در کرمانشاه لایروبی رودخانه چمبشیر و آبشوران کرمانشاه برخورد سمند با لاستیک وسط جاده مادر خانواده را به کام مرگ فرو برد موج نارضایتی از رفتار قهری هسته گزینش در آموزش و پرورش استان /جوانان بسیاری حذف شده و به خیل بیکاران پیوسته اند /تابستان امسال تنها  یک سوم نیروهای پذیرش شده از فیلتر گزینش گذشتند! حمایت کامل دستگاه قضایی اسلام آباد غرب از برنامه های عام المنفعه دستگاه های اجرایی شهرستان شمارش معکوس برای واریز مبلغ متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان/ افزایش ۱۰ میلیونی حقوق در راه است؟ حرکت لاک‌پشتی پست کرمانشاه و سرگردانی مردم مسمومیت ۴ عضو یک خانواده بر اثر گازگرفتگی در کرمانشاه روند کاهشی دمای هوا در کرمانشاه طی هفته آینده ۷۲ روز بارانی، ۳۹ روز یخبندان و رشد ۲۲ درصدی بارش‌ها چالش جدی مسافران برای ورود از پایانه ها به داخل شهر /پایانه راه کربلا شبها تاکسی ندارد توقیف یکدستگاه حفاری غیرمجاز توسط امور منابع آب شهرستان کنگاور طلا ارزان می‌شود؟ آماری فجیع از یک تراژدی ناگوار؛ ۵۰ درصد کودکان مورد سوء استفاده والدین معتاد خود قرار می گیرند! دمای ۱۶ شهر کرمانشاه زیر صفر رفت مجموعه باغ مدرن قصرشیرین ظرفیتی برای افزایش اشتغال و تولید در غرب کرمانشاه پخت «نان کامل» در کرمانشاه در انتظار قیمت‌گذاری نصب پابند الکترونیکی بر پای ۱۰۰ سارق حرفه‌ای در کرمانشاه

آب هم گران شد/افزایش ۷۰درصدی آب بها!
22 شهریور 1402 - 12:41
شناسه : 289433
7
طلوع‌‌کرمانشاه : به گزارش پایگاه خبری طلوع؛ در شرایط رکود اقتصادی و افزایش سرسام آور هزینه های زندگی، افزایش ۷۰ درصدی تعرفه آب برای مردم بسیار سنگین است،طی روزهای گذشته افزایش تعرفه به شکل جدی عنوان شده است و سوالی که مطرح است این است که آیا افزایش تعرفه آب در این شرایط اقدام درستی است؟ که قطعا این قضیه در وهله اول برای درآمد زایی است./در همین راستا سرپرست روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در گفتگو با طلوع، گفت: الگوی مصرف برای هر انشعاب و هر اشتراک ۱۵ متر مکعب در ماه یعنی روزی ۵۰۰ کیلو آب است/کامبیز مرادیان افزود: افرادی که بیشتر از این میزان مصرف داشته باشند، هزینه ای که پرداخت می کنند متفاوت و بالاتر از قبض افرادی خواهد بود که الگو رو رعایت می کنند/برای مشترکانی که بیش از الگوی مصرف آب استفاده دارند تا ۷۰ درصد افزایش تعرفه اعمال خواهد شد/اخوی در خصوص افزایش فاضلاب بها نیز گفت:جمع آوری و دفن کردن فاضلاب برای شرکت آب و فاضلاب بسیار پر هزینه است بر همین اساس این هزینه در بخش خانگی ۷۰ درصد و در بخش های غیر خانگی که شامل مغازه ها،ادارات و غیره می شود دقیقا برابر با آب بها هزینه دفع فاضلاب محاسبه می شود.
نویسنده : منیر اضمحالی منبع : اختصاصی طلوع کرمانشاه
پ
پ

 

سرپرست روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه یادآور شد: توجه به این نکته حائز اهمیت است که براساس صورت های مالی که بعنوان رسمی ترین آمار مالی سال ۱۴۰۱ است بالغ بر ۷۲ درصد از مشترکین آب و فاضلاب کمتر از ۲۲ متر مکعب آب مصرف می کنند و این عده از مشترکین که جز پر مصرف ها هستند و بیشترین داد و بیداد از گرانی آب هم از سوی همین افراد است نسبت به گران شدن آب بها اصلا حسی ندارند و برای آن ها قابل لمس هم نیست.

در کنار توضیحات و توجیهات مسئولین شرکت آب و فاضلاب در خصوص افزایش آب بها باید گفت،در یک شرایط رقابتی، بی شک بازار است که قیمت را تعیین می کند اما در بازارهای غیر رقابتی و انحصاری قیمت ها باید با حساسیت مورد بررسی قرار بگیرند تا احیانا افزایش ها روند منطقی و قابل هضمی داشته باشد.

گفتگو از منیر اضمحالی-خبرنگار طلوع کرمانشاه

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.