به گزارش پایگاه خبری طلوع کرمانشاه؛ ” سرهنگ محمد حیدری ” بیان داشت : از آنجا که شهر کرمانشاه به هشتمین کلاشهر کشور تبدیل شده و جمعیت شناور این شهر در روزها به بیش از یک میلیون نفر می رسد می رسد که درهیاهوی عجله و شتابزدگی رانندگان و عابران و تداخل مسیر حرکت عابران با وسابل نقلیه ،جان هزاران انسان تحت عنوان عابر پیاده در معرض خطر است که آمار تصادفات درون شهری نیز بیانگر این موضوع است .
وی ادامه داد : گذرگاه های غیر هم سطح عبور عابرین پیاده که به شکل پل عابر و یا زیرگذر طراحی می شوند تنها راه تفکیک فیزیکی مسیر تردد عابرین با وسایل نقلیه است .
سرهنگ حیدری با اشاره به علل عدم تمایل افراد به استفاده از پل عابر پیاده که مکانیزه نبودن ،طراحی وجانمایی نادرست ودر دست رس نبودن و عدم جذابیت و عدم فرهنگ سازی و… از مهمترین آنهاست که در طراحی پل عابر باید به تسهیلات ویژه برای افراد کهنسال ،کودکان و افراد معلول وناتوان توجه جدی گردد.
رئیس پلیس راهور استان تاکیدکرد : درطراحی معابر اصلی که اولویت عبور با وسایل نقلیه است ،احداث پل عابر پیاده با ویژگیهای مدرن امری اجتناب ناپذیر و لازم الاجراست .هر چند در کوتاه مدت احداث گذرگاه ایمن عابر پیاده در معابر اصلی نیز امری ضروری و واحب است .
دیدگاه