یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳ Sunday, 8 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 21347 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

با استفاده از بازی درمانی از اضطراب کلاس اولی ها بکاهید/ نقاشی تیره رنگ کودک چه پیامی دارد؟ میزان مزاحمت تلفنی در اورژانس کرمانشاه بالا رفته است شفاف سازی راهکاری برای جلب رضایت شرکای اجتماعی است/۸۸۳میلیاردتومان آخرین حقوق پرداختی به بازنشستگان تامین اجتماعی کرمانشاهی ست مشاور تحصیلی نداشتم، آزمونهای آزمایشی و کتابهای کمک درسی یاری رسان شد فعالیت مرزهای رسمی کرمانشاه باید ساماندهی شود توضیح دادستان گیلانغرب در خصوص فوت یک متهم  نماینده مجلس: رفع فیلتر اینستاگرام و واتساپ در کمیسیون امنیت ملی مطرح نشده آخر هفته‌ای خنک در انتظار کرمانشاه استعفاء دسته جمعی در هیات ناشنوایان کرمانشاه آغاز طرح «زوج‌وفرد خودروها» در کرمانشاه از ۲۰ شهریور جستجو برای یافتن غارهای جدید در «پرآو» ماموگرافی و باورهای غلط درباره آن ۱۸کودک در شیرخوارگاه معتضدی نگهداری می شوند/ثبت ۱مورد فرزند خواندگی برای متقاضی مجرد در کرمانشاه کرمانشاه ۷۹ هزار بیکار دارد/ نمایندگان پیگیر باشند کرمانشاه مقصد اول سفر رییس جمهور شود گرد و غبار دید افقی را در قصرشیرین کاهش داد مدیرعامل آب منطقه‌ای کرمانشاه برگشت اعتبارات را تکذیب کرد/ ادعای جذب اعتبارات طی ۲۰ روز مرز خسروی همچنان ۲۴ ساعته آماده تردد زوار است راه‌اندازی۸سامانه هوشمند نظارتی جدید در محورهای مواصلاتی کرمانشاه غرق شدن مردی ۴۰ ساله در سد جامیشان سنقروکلیایی شهردار کرمانشاه در دهمین نشست هیئت اجرایی مجمع شهرداران آسیایی: کرمانشاه قابلیت های زیادی برای گردشگری پایدار دارد  

خطر سرطان پروستات در کمین مردانی که هرروز شیر می نوشند
24 خرداد 1403 - 11:09
شناسه : 293602
6
طلوع‌‌کرمانشاه :  یک مطالعه جدید نشان داد در مقایسه با مردانی که روزانه فقط 1یا 2قاشق چایخوری شیر مصرف می‌کنند، مردانی که روزانه حدود 1.5 فنجان شیر می‌نوشند، 27 درصد بیشتر در معرض ابتلاء به سرطان پروستات هستند.   علاوه بر این، خطر ابتلاء به سرطان پروستات در آنها در مقایسه با مردانی که به طور کلی از لبنیات دوری می‌کردند، حدود ۶۰ درصد بیشتر بود. دکتر «گری فریزر»، نویسنده این مطالعه از دانشگاه کالیفرنیا، اظهار کرد فاکتور رشد شبه انسولین -۱ به عنوان یک عامل خطر برای سرطان پروستات و سینه شناخته شده است و مشخص شده که مصرف لبنیات سطح این هورمون را افزایش می‌دهد. سرطان پروستات برای رشد به هورمون نیاز دارد و هورمون‌های دیگری نیز در شیر گاو یافت می شود. وی و همکارانش قبلاً یافته‌های مشابهی را در مورد ارتباط لبنیات با سرطان سینه گزارش کرده اند. جایگزین‌های گیاهی برای شیر گاو شامل سویا، جو، بادام، بادام هندی و سایر شیرهای غیرلبنی است. این منابع کلسیم غیرلبنی خطر ابتلاء به سرطان پروستات را در مطالعه جدید افزایش ندادند. برای این مطالعه، محققان از بیش از ۲۸.۷۰۰ مرد در مورد رژیم غذایی شأن سوال کردند. از برخی از مردان نیز خواسته شد تا تمام غذاها و نوشیدنی‌هایی را که در ۲۴ ساعت گذشته مصرف کرده بودند اعلام کنند. هیچ یک از مردان در زمان شروع مطالعه سرطان پروستات نداشتند، اما ۱۲۵۴ مرد پس از حدود هشت سال پیگیری به سرطان پروستات مبتلا شدند. مصرف شیر خطر ابتلاء به انواع سرطان پروستات از جمله نوع تهاجمی‌تر را افزایش می‌دهد. افزایش خطر ابتلاء به سرطان پروستات مستقیماً با مصرف شیر کم چرب یا معمولی مرتبط بود، نه ماست یا پنیر، و نرخ این افزایش پس از مصرف حدود دو سوم فنجان شیر در روز بود.
منبع : شفاآنلاین
پ
پ

افزایش خطر ابتلاء به سرطان پروستات مستقیماً با مصرف شیر کم چرب یا معمولی مرتبط است، نه ماست یا پنیر، و نرخ این افزایش پس از مصرف حدود دو سوم فنجان شیر در روز است.

 یک مطالعه جدید نشان داد در مقایسه با مردانی که روزانه فقط ۱یا ۲قاشق چایخوری شیر مصرف می‌کنند، مردانی که روزانه حدود ۱٫۵ فنجان شیر می‌نوشند، ۲۷ درصد بیشتر در معرض ابتلاء به سرطان پروستات هستند. 
 
 علاوه بر این، خطر ابتلاء به سرطان پروستات در آنها در مقایسه با مردانی که به طور کلی از لبنیات دوری می‌کردند، حدود ۶۰ درصد بیشتر بود.
 
دکتر «گری فریزر»، نویسنده این مطالعه از دانشگاه کالیفرنیا، اظهار کرد فاکتور رشد شبه انسولین -۱ به عنوان یک عامل خطر برای سرطان پروستات و سینه شناخته شده است و مشخص شده که مصرف لبنیات سطح این هورمون را افزایش می‌دهد.
 
سرطان پروستات برای رشد به هورمون نیاز دارد و هورمون‌های دیگری نیز در شیر گاو یافت می شود. وی و همکارانش قبلاً یافته‌های مشابهی را در مورد ارتباط لبنیات با سرطان سینه گزارش کرده اند.
 
جایگزین‌های گیاهی برای شیر گاو شامل سویا، جو، بادام، بادام هندی و سایر شیرهای غیرلبنی است.
 
این منابع کلسیم غیرلبنی خطر ابتلاء به سرطان پروستات را در مطالعه جدید افزایش ندادند. برای این مطالعه، محققان از بیش از ۲۸.۷۰۰ مرد در مورد رژیم غذایی شأن سوال کردند.
 
از برخی از مردان نیز خواسته شد تا تمام غذاها و نوشیدنی‌هایی را که در ۲۴ ساعت گذشته مصرف کرده بودند اعلام کنند. هیچ یک از مردان در زمان شروع مطالعه سرطان پروستات نداشتند، اما ۱۲۵۴ مرد پس از حدود هشت سال پیگیری به سرطان پروستات مبتلا شدند.
 
مصرف شیر خطر ابتلاء به انواع سرطان پروستات از جمله نوع تهاجمی‌تر را افزایش می‌دهد. افزایش خطر ابتلاء به سرطان پروستات مستقیماً با مصرف شیر کم چرب یا معمولی مرتبط بود، نه ماست یا پنیر، و نرخ این افزایش پس از مصرف حدود دو سوم فنجان شیر در روز بود.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.