یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳ Sunday, 8 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 21347 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

با استفاده از بازی درمانی از اضطراب کلاس اولی ها بکاهید/ نقاشی تیره رنگ کودک چه پیامی دارد؟ میزان مزاحمت تلفنی در اورژانس کرمانشاه بالا رفته است شفاف سازی راهکاری برای جلب رضایت شرکای اجتماعی است/۸۸۳میلیاردتومان آخرین حقوق پرداختی به بازنشستگان تامین اجتماعی کرمانشاهی ست مشاور تحصیلی نداشتم، آزمونهای آزمایشی و کتابهای کمک درسی یاری رسان شد فعالیت مرزهای رسمی کرمانشاه باید ساماندهی شود توضیح دادستان گیلانغرب در خصوص فوت یک متهم  نماینده مجلس: رفع فیلتر اینستاگرام و واتساپ در کمیسیون امنیت ملی مطرح نشده آخر هفته‌ای خنک در انتظار کرمانشاه استعفاء دسته جمعی در هیات ناشنوایان کرمانشاه آغاز طرح «زوج‌وفرد خودروها» در کرمانشاه از ۲۰ شهریور جستجو برای یافتن غارهای جدید در «پرآو» ماموگرافی و باورهای غلط درباره آن ۱۸کودک در شیرخوارگاه معتضدی نگهداری می شوند/ثبت ۱مورد فرزند خواندگی برای متقاضی مجرد در کرمانشاه کرمانشاه ۷۹ هزار بیکار دارد/ نمایندگان پیگیر باشند کرمانشاه مقصد اول سفر رییس جمهور شود گرد و غبار دید افقی را در قصرشیرین کاهش داد مدیرعامل آب منطقه‌ای کرمانشاه برگشت اعتبارات را تکذیب کرد/ ادعای جذب اعتبارات طی ۲۰ روز مرز خسروی همچنان ۲۴ ساعته آماده تردد زوار است راه‌اندازی۸سامانه هوشمند نظارتی جدید در محورهای مواصلاتی کرمانشاه غرق شدن مردی ۴۰ ساله در سد جامیشان سنقروکلیایی شهردار کرمانشاه در دهمین نشست هیئت اجرایی مجمع شهرداران آسیایی: کرمانشاه قابلیت های زیادی برای گردشگری پایدار دارد  

توصیه‌های تغذیه‌ای مهم برای افراد دیابتی در گرما
09 تیر 1403 - 13:34
شناسه : 293829
7
طلوع‌‌کرمانشاه : گرمای هوا بسیاری را از مسیر حفظ سلامتی دور می‌کند و افراد را وادار می‌سازد به مصرف میزان زیادی مایعات متوسل شوند. آنچه الگوی سلامت را بر هم می‌زند، مصرف نوشیدنی‌های گازدار و غذاهای فرآوری شده ناسالم برای رفع تشنگی و گرسنگی است. همچنین در بسیاری از موارد، افراد قادر به جبران آب از دست رفته بر اثر گرمای هوا نیستند و دچار کم آبی می شوند. عدم تامین آب مورد نیاز بدن تا حد زیادی بر سطح قند خون تاثیر می گذارد و به همین دلیل است که مبتلایان به دیابت باید در تابستان مراقب رژیم غذایی خود باشند.
منبع : عصرترکیه
پ
پ

از مصرف آبمیوه های حاوی مواد قندی باید اجتناب شود
 نوشیدن نوشیدنی‌های حاوی مواد قندی برطرف کننده موقت تشنگی است اما مواد مغذی مورد نیاز بدن را تامین نمی‌کند. همچنین آبمیوه فاقد فیبر هستند. همراه داشتن یک بطری آب هنگام بیرون رفتن در هوای گرم توصیه می شود.

فیبر بیشتری بخورید
به مبتلایان به دیابت توصیه می شود که میزان فیبر خوراکی بیشتری را در رژیم غذایی خود بگنجانند زیرا فیبر باعث کاهش ترشح قند در جریان خون می شود و از افزایش گلوکز خون جلوگیری می کند. خوردن خوراکی‌های غنی از فیبر باعث میشود فرد برای مدت زمان بیشتری احساس سیری داشته باشد.

از زیاده‌روی در مصرف میوه انبه باید خودداری کرد
انبه حاوی قند طبیعی است که می تواند به افزایش سطح قند خون کمک کند. با این حال، فیبر و آنتی اکسیدان های موجود در آن ممکن است به کاهش تاثیر کلی آن بر قند خون کمک کند. بنابراین، به افراد مبتلا به دیابت توصیه میشود انبه را در حد اعتدال مصرف کنند.

به میزان کافی آب بنوشید
همیشه یک بطری آب همراه خود داشته باشید و در طول روز آب مورد نیاز بدن خود را تامین کنید. مصرف آب کافی بر سطح قند خون تاثیر می‌گذارد. تامین آب بدن سطح قند خون را پایین نگه می‌دارد و سموم اضافی را از جریان خون خارج می‌کند.

از مواد غذایی متنوع مصرف کنید
سعی کنید تنوع بیشتری در غذاهای خود داشته باشید تا با مصرف مواد غذایی غنی از آب، میزان بیشتری آب وارد بدن شود. به عنوان مثال، می توان میان وعده های عصرانه را با یک خیار یا برش های هندوانه جایگزین کرد. از آنجاییکه ۹۰ درصد این میوه ها از آب تشکیل شده اند، وجود این میوه ها در رژیم غذایی بسیار مفید است.

به گزارش تایمزآو ایندیا، همچنین اگر از انسولین استفاده می کنید، آن را در جای خنک نگهداری کنید. همچنین باید دستگاه کنترل قند و نوارهای تست قند خون را در دمای معمولی نگهداری کرد. گرما می تواند به این وسایل آسیب برساند.

 
 

 

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.