یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳ Sunday, 8 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 21347 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

با استفاده از بازی درمانی از اضطراب کلاس اولی ها بکاهید/ نقاشی تیره رنگ کودک چه پیامی دارد؟ میزان مزاحمت تلفنی در اورژانس کرمانشاه بالا رفته است شفاف سازی راهکاری برای جلب رضایت شرکای اجتماعی است/۸۸۳میلیاردتومان آخرین حقوق پرداختی به بازنشستگان تامین اجتماعی کرمانشاهی ست مشاور تحصیلی نداشتم، آزمونهای آزمایشی و کتابهای کمک درسی یاری رسان شد فعالیت مرزهای رسمی کرمانشاه باید ساماندهی شود توضیح دادستان گیلانغرب در خصوص فوت یک متهم  نماینده مجلس: رفع فیلتر اینستاگرام و واتساپ در کمیسیون امنیت ملی مطرح نشده آخر هفته‌ای خنک در انتظار کرمانشاه استعفاء دسته جمعی در هیات ناشنوایان کرمانشاه آغاز طرح «زوج‌وفرد خودروها» در کرمانشاه از ۲۰ شهریور جستجو برای یافتن غارهای جدید در «پرآو» ماموگرافی و باورهای غلط درباره آن ۱۸کودک در شیرخوارگاه معتضدی نگهداری می شوند/ثبت ۱مورد فرزند خواندگی برای متقاضی مجرد در کرمانشاه کرمانشاه ۷۹ هزار بیکار دارد/ نمایندگان پیگیر باشند کرمانشاه مقصد اول سفر رییس جمهور شود گرد و غبار دید افقی را در قصرشیرین کاهش داد مدیرعامل آب منطقه‌ای کرمانشاه برگشت اعتبارات را تکذیب کرد/ ادعای جذب اعتبارات طی ۲۰ روز مرز خسروی همچنان ۲۴ ساعته آماده تردد زوار است راه‌اندازی۸سامانه هوشمند نظارتی جدید در محورهای مواصلاتی کرمانشاه غرق شدن مردی ۴۰ ساله در سد جامیشان سنقروکلیایی شهردار کرمانشاه در دهمین نشست هیئت اجرایی مجمع شهرداران آسیایی: کرمانشاه قابلیت های زیادی برای گردشگری پایدار دارد  

تشدید مشکل قطع برق در صنایع استان /شرکت توزیع نیروی برق: قطعی ۲ روزه موقت است /استانداری: صنایع غذایی را معاف کرده ایم !
24 تیر 1403 - 14:34
شناسه : 294015
6
طلوع‌‌کرمانشاه : گزارشی که با استقبال خوب صنعتگران مواجه شد و انتظار می رفت حالا که مشکلات قطعی برق از زبان خود صنعتگران مطرح شده مسئولین نگاه ویژه ای به شرایط خاص آنها داشته باشند/با این حال آنچه اتفاق افتاد کاملا معکوس بود، از ابتدای هفته جاری و به استناد پیامک ارسالی امور دیسپاچینگ و فوریت های برق نه تنها وضعیت بهتر نشد بلکه برنامه قطع برق یک روزه به 2 روز در هفته افزایش یافت. طرحی که عملا صنایع غذایی را زمین می زند!/مدیر یکی از صنایع غذایی استان کرمانشاه دراین رابطه به طلوع گفت: طبق قانون جدید علاوه بر سه شنبه ها، روزهای شنبه هم قطع برق داریم. وی افزود: پیشتر مدیریت بار برای مجموعه ما از 7صبح سه شنبه به مدت 24 ساعت اجرا می شد که حالا شنبه ها نیز از ساعت 10 صبح لغالیت 10شب، یک تایم 12 ساعته برق نداریم!/اصغریان گفت:اگر جمعه ها راهم به روزهای مدیریت بار اضافه کنیم ما عملا 3 روز در هفته فلج هستیم!/ در این رابطه به رغم مراجعه به شرکت توزیع نیروی برق پاسخ قانع کننده ای از مدیر دیسپاچینگ دریافت نکردم و حتی ایشان با ادبیات سخیف و ناشایستی بر لزوم اجرای طرح اصرار داشتند!/این فعال اقتصادی گفت: تا جایی که خبردارم نزدیک 50 نفر از فعالین صنعتی استان به این وضعیت معترضند، اما شورای تامین موضوع را امنیتی کرده و اجازه ورود هیچکس به این مسئله را نمی دهد/وی درحالیکه به حیاتی بودن برق برای صنایع غذایی استان اشاره کرد افزود: متاسفانه مسئولین استان در طرح مدیریت بار هیچ تمایزی بین صنایع غذایی و دیگر صنایع قائل نشده اند و محدوده زمانی قطع برق برای فردی مثل من که صنایع گوشتی دارم با کارخانه بلوک سازی و تشتک نوشابه تفاوتی نمی کند!
نویسنده : لیلاسعدوندی منبع : اختصاصی طلوع کرمانشاه
پ
پ

 به گزارش پایگاه خبری طلوع، هفته پیش گزارشی در خصوص مدیریت بار و چالش هایی که این طرح برای صنایع غذایی استان دارد، در خروجی سایت خبری طلوع کرمانشاه قرار گرفت.

گزارشی که با استقبال خوب صنعتگران مواجه شد و انتظار می رفت حالا که مشکلات قطعی برق از زبان خود صنعتگران مطرح شده مسئولین نگاه ویژه ای به شرایط خاص آنها داشته باشند.

با این حال آنچه اتفاق افتاد کاملا معکوس بود، از ابتدای هفته جاری و به استناد پیامک ارسالی امور دیسپاچینگ و فوریت های برق نه تنها وضعیت بهتر نشد بلکه برنامه قطع برق یک روزه به ۲ روز در هفته افزایش یافت. طرحی که عملا صنایع غذایی را زمین می زند!

مدیر یکی از صنایع غذایی استان کرمانشاه دراین رابطه به طلوع گفت: طبق قانون جدید علاوه بر سه شنبه ها، روزهای شنبه هم قطع برق داریم.
وی افزود: پیشتر مدیریت بار برای مجموعه ما از ۷صبح سه شنبه به مدت ۲۴ ساعت اجرا می شد که حالا شنبه ها نیز از ساعت ۱۰ صبح لغالیت ۱۰شب، یک تایم ۱۲ ساعته برق نداریم!

اصغریان گفت:اگر جمعه ها راهم به روزهای مدیریت بار اضافه کنیم ما عملا ۳ روز در هفته فلج هستیم!

وی تصریح کرد: در این رابطه به رغم مراجعه به شرکت توزیع نیروی برق پاسخ قانع کننده ای از مدیر دیسپاچینگ دریافت نکردم و حتی ایشان با ادبیات سخیف و ناشایستی بر لزوم اجرای طرح اصرار داشتند!

این فعال اقتصادی گفت: تا جایی که خبردارم نزدیک ۵۰ نفر از فعالین صنعتی استان به این وضعیت معترضند، اما شورای تامین موضوع را امنیتی کرده و اجازه ورود هیچکس به این مسئله را نمی دهد.

وی درحالیکه به حیاتی بودن برق برای صنایع غذایی استان اشاره کرد افزود: متاسفانه مسئولین استان در طرح مدیریت بار هیچ تمایزی بین صنایع غذایی و دیگر صنایع قائل نشده اند و محدوده زمانی قطع برق برای فردی مثل من که صنایع گوشتی دارم با کارخانه بلوک سازی و تشتک نوشابه تفاوتی نمی کند!

پاسخ مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق در این باره شنیدنی است. او گفت: این طرح موقت است و ما در شرایط بحرانی و اضطراری هستیم و چاره ای جز مدیریت مصرف نداریم.

مرادی با اذعان به این مطلب که وضعیت موجود متاثر از گرمای شدید هوا است افزود: طبق برآوردها به ازای هر درجه حرارت ۳۵مگا وات به بار شبکه استانی اضافه می شود و در چنین شرایطی تنها راه ممکن صرفه جویی است.

وی البته مدعی شد که شرایط خاص صنایع غذایی همواره مدنظر مسئولین شرکت توزیع نیروی برق بوده و نگاه آنها به چنین مجموعه هایی ملایم تر بوده است.

مرادی همچنین گفت:ما خودسر عمل نمی کنیم و طرح مدیریت بار منطبق با مصوبه شورای عالی امنیت ملی اجرا شده است.

خب درشرایطی که مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مدعی است که وضعیت خاص صنایع غذایی را مدنظر قرار داده اما خود صنعتگران عملا تفاوتی را حس نکرده اند تنها ارگان دخیلی که می تواند ورود پیدا کند و اثرگذار باشد، معاونت اقتصادی استانداری است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری در این باره خبر خوبی به طلوع کرمانشاه داد و گفت:طبق بخشنامه ای که در روز گذشته صادر کردیم برخی صنایع از طرح قطع برق معاف شده اند.

“عبدالوحید محمدی” افزود: بر اساس بخشنامه مذکور که به زودی ابلاغ می شود صنایع غذایی، کارخانه های آرد و سردخانه های استان از طرح قطع برق معاف می شوند.

به گفته محمدی، این بخشنامه به موضوع قطع برق پرداخته و مسئله صرفه جویی کماکان به قوت خود باقیست.

به هرحال باید دید این طرح از کی و چه زمانی عملا برای صنایع غذایی و سردخانه های استان اجرا می شود و آیا مسئولین شرکت توزیع این بار به بهانه صرفه جویی مشکل جدیدی برای صنایع غذایی ایجاد خواهند کرد یا خیر؟!

گزارش از لیلا سعدوندی-خبرنگار طلوع کرمانشاه

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.