یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳ Sunday, 8 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 21347 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

با استفاده از بازی درمانی از اضطراب کلاس اولی ها بکاهید/ نقاشی تیره رنگ کودک چه پیامی دارد؟ میزان مزاحمت تلفنی در اورژانس کرمانشاه بالا رفته است شفاف سازی راهکاری برای جلب رضایت شرکای اجتماعی است/۸۸۳میلیاردتومان آخرین حقوق پرداختی به بازنشستگان تامین اجتماعی کرمانشاهی ست مشاور تحصیلی نداشتم، آزمونهای آزمایشی و کتابهای کمک درسی یاری رسان شد فعالیت مرزهای رسمی کرمانشاه باید ساماندهی شود توضیح دادستان گیلانغرب در خصوص فوت یک متهم  نماینده مجلس: رفع فیلتر اینستاگرام و واتساپ در کمیسیون امنیت ملی مطرح نشده آخر هفته‌ای خنک در انتظار کرمانشاه استعفاء دسته جمعی در هیات ناشنوایان کرمانشاه آغاز طرح «زوج‌وفرد خودروها» در کرمانشاه از ۲۰ شهریور جستجو برای یافتن غارهای جدید در «پرآو» ماموگرافی و باورهای غلط درباره آن ۱۸کودک در شیرخوارگاه معتضدی نگهداری می شوند/ثبت ۱مورد فرزند خواندگی برای متقاضی مجرد در کرمانشاه کرمانشاه ۷۹ هزار بیکار دارد/ نمایندگان پیگیر باشند کرمانشاه مقصد اول سفر رییس جمهور شود گرد و غبار دید افقی را در قصرشیرین کاهش داد مدیرعامل آب منطقه‌ای کرمانشاه برگشت اعتبارات را تکذیب کرد/ ادعای جذب اعتبارات طی ۲۰ روز مرز خسروی همچنان ۲۴ ساعته آماده تردد زوار است راه‌اندازی۸سامانه هوشمند نظارتی جدید در محورهای مواصلاتی کرمانشاه غرق شدن مردی ۴۰ ساله در سد جامیشان سنقروکلیایی شهردار کرمانشاه در دهمین نشست هیئت اجرایی مجمع شهرداران آسیایی: کرمانشاه قابلیت های زیادی برای گردشگری پایدار دارد  

نیایش در آغوش آرامش است/رفع نقاط حادثه خیر؛ مطالبه جدی کرمانشاهیان از مسئولان
02 مرداد 1403 - 12:09
شناسه : 294093
6
طلوع‌‌کرمانشاه : به گزارش خبرنگار طلوع  کرمانشاه، شهر کرمانشاه با بيش از يک ميليون نفر جمعيت عنوان نهمين کلانشهر کشور را يدک مي کشد، شهري که با لحاظ کردن مراجعات روزانه شهروندان از شهرستان ها و حتي استان هاي همجوار مي توان گفت روزانه تا حدود يک ميليون و 200 هزار نفر را هم در خود جاي مي دهد/با افزايش تقاضاهاي مردمي، رئيس پليس و شهردار کرمانشاه برآن شدند تا صداي مردم اين شهر باشند و به عنوان ضابط قانون و نماینده حاکمیت، دستگاه هاي متولي را يک به يک پاي کار آورده و از آن ها بخواهند تا به وظايف قانوني خود در قبال شهروندان و رفع نواقص نقاط حادثه خيز اقدام کنند .
منبع : اختصاصی طلوع کرمانشاه
پ
پ

کرمانشاه یکی از استان هایی است که به خاطر وجود نقاط حادثه خیز فراوان شهری و جاده ای، سالانه تعداد زیادی از شهروندانش در سوانح و

 حوادث مختلف جان خود را از دست داده و یا دچار آسیب و جراحت می شوند ، موضوعی که رفع آن امروز به یکی از مطالبات جدی مردم کرمانشاه از مسئولان تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار طلوع  کرمانشاه، شهر کرمانشاه با بیش از یک میلیون نفر جمعیت عنوان نهمین کلانشهر کشور را یدک می کشد، شهری که با لحاظ کردن مراجعات روزانه شهروندان از شهرستان ها و حتی استان های همجوار می توان گفت روزانه تا حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر را هم در خود جای می دهد.

همین ازدحام جمعیت و افزایش ترددها باعث افزایش آمار حوادث رانندگی درون شهری شده است، حجم بالای ترددهای شهری از یک سو و عدم تناسب تعداد خودروها با معابر در کنار خاموشی یا ضعیف بودن نور برخی بلوارهای شهر باعث افزایش تصادفات و به تبع آن جان باختن شهروندان در حوادث رانندگی شده است .

اصلاح نقاط حادثه خیز در همه جوامع یکی از مواردی است که مورد تاکید و دغدغه مدیران شهری قرار دارد تا ضمن کاهش آسیب ها، باعث افزایش تردد خودروها و عبور و مرور شهروندان نیز بشود .

این موضوع در کشورمان و استان های مختلف نیز کم و بیش رعایت می شود اما در سال های اخیر آنگونه که باید به این مهم شاید به دلیل حجم بالای کارها خصوصا در کرمانشاه پرداخته نشد و نتیجه کار فوت حدود ۱۰۰ نفر از شهروندان در حوادث ترافیکی طی سال گذشته و همچنین مصدومیت صدها نفر دیگر بود .

وجود چنین شرایطی برای برخی دستگاه ها مانند پلیس و شهرداری سخت شد، مراجعه تعداد زیادی از شهروندان به آن‌ها باعث شد تصمیمات جدیدی برای رفع این معضل که شاید کمتر کسی به آن توجه می کرد، اتخاذ شود .

آمار بالای کشته شده ها و مصدومان حوادث ترافیکی، چیزی نبود که رئیس پلیس و شهردار کرمانشاه بتوانند آن را تحمل کنند ، باید کاری می کردند چرا که دست روی دست گذاشتن و منتظر منجی ایستادن گره گشا نبود و تنها جان عزیزانی را می گرفت که هر کدامشان می توانستند سرمایه ای ارزشمند برای جامعه باشند و در این میان خانواده های بسیاری باید داغدار عزیز خود می شدند

با افزایش تقاضاهای مردمی، رئیس پلیس و شهردار کرمانشاه برآن شدند تا صدای مردم این شهر باشند و به عنوان ضابط قانون و نماینده حاکمیت، دستگاه های متولی را یک به یک پای کار آورده و از آن ها بخواهند تا به وظایف قانونی خود در قبال شهروندان و رفع نواقص نقاط حادثه خیز اقدام کنند .

عزم فرمانده و شهردار جزم بود برای تغییر، تغییری که هرچه سریعتر باید اتفاق می افتاد . اولین راهکارش هم این بود که جلسات از پشت 

میز و صندلی ها به دل شهر و نقاط حادثه خیز منتقل شود، کاری که سردار حاجیان آن را انجام داد و جلسه شورای فرهنگ ترافیک و قرارگاه کاهش تصادفات در کف خیابان، جایی که مردم انتظارش را داشتند، برگزار شد .

با دستور سردار حاجیان، مسئولانی مانند شهردار کرمانشاه، مدیرعامل شرکت برق، نماینده های استانداری و دادستانی و جمعی دیگر از مسئولان و معاونان این دستگاه ها نیز حضور یافتند تا در همان محل مورد بحث تصمیم گیری های لازم صورت گیرد .

طبق گفته مدیران شهری کرمانشاه، ۱۶ نقطه حادثه خیز در مرکز استان وجود دارد و مقرر شد به نوبت هرکدام از آن ها مورد بازدید میدانی قرار گرفته و اقدامات لازم برای رفع این نقاط و بهسازی آن ها صورت گیرد .

  یکی از نقاطی که همواره شهروندان کرمانشاهی از مشکلات آن گلایه مند بودند، میدان نیایش بود، یکی از میادین بسیار شلوغ که حضور وانتی های دوره گرد و دستفروشان عملا در بسیاری ساعات باعث قفل شدن ترافیک و اخلال در تردد می شد .

در همین راستا سردار حاجیان در اولین بازدیدهای خود به میدان نیایش رفت و در حالی که شهردار و مدیران شهرداری، مدیر شرکت برق و جمعی دیگر از مسئولان هم وی را همراهی می کردند، مشکلات آن احصا و مقرر شد دستگاه های متولی بدون فوت وقت اقدام عملی خود را برای رفع معایب آن آغاز کنند.

شاید در زمان بازدید میدانی فرمانده انتظامی و شهردار کرمانشاه، خیلی ها آن را یک نمایش می پنداشتند، نمایشی برای دیده شدن و رفع مسئولیت و ارائه یک گزارش کاری، اما این نمایش نمایشی واقعی بود چرا که پس از تاکید سردار حاجیان و پیگیری های شهردار کرمانشاه، عملیات بهسازی و اصلاح این نقطه درست یک روز بعد از بازدید، آغاز شد .

حال پس از گذشت چند ماه از بازدیدهای میدانی صورت گرفته توسط رئیس پلیس کرمانشاه و همراهان، میدان نیایش تبدیل به نقطه ای آرام شده است، موضوعی که رضایت خاطر شهروندان کرمانشاهی را نیز به دست آورده است .

موضوعی که می طلبد با جدیت و در راستای پیگیری مطالبات شهروندان کرمانشاهی همچنان با جدیت ادامه یافته و شرایطی فراهم شود که آمار تلفات و حوادث جاده ای شهری و حتی برون شهری به حداقل ممکن برسد.

وضعیت کنونی میدان نیایش با گذشته آن اصلا قابل مقایسه نیست قاسم محمدی یکی از شهروندان کرمانشاهی است که به گفته خود، به دلیل محل سکونتش مجبور است روزانه و حتی روزی چند بار از میدان نیایش تردد کند .

وی در گفت و گو با خبرنگار طلوع کرمانشاه، وضعیت کنونی میدان نیایش را با گذشته آن طی چند ماه گذشته قابل مقایسه ندانست و گفت : قبل از اصلاح میدان، در بیشتر ساعات روز خصوصا هنگام ظهر و ساعاتی از عصر ترافیک های بسیار سنگینی شکل می گرفت .

محمدی ادامه داد : در آن زمان به خاطر حجم بالای ترددها و بسته شدن راه های تردد شاید هر روز شاهد تصادفات و حتی برخی مواقع درگیری های لفظی و فیزکی هم بودیم .

این شهروند کرمانشاهی تصریح کرد : پس از اصلاح میدان نیایش شرایط کاملا متفاوت شده است و دیگر از آن ترافیک های سنگین و آزار دهنده و تصادفات روزانه خبری نیست .

قدردانی بانوی کرمانشاهی از پلیس و شهرداری برای رفع مشکلات میدان نیایش خانم ۵۵ ساله ای هم که خود را نرگس بابایی معرفی می کند، به خبرنگار طلوع کرمانشاه گفت : باید از مسئولان برای رفع مشکلات میدان نیایش قدردانی کنم که اینگونه دلسوز مردم و به فکر رفع مشکلات آن ها هستند .

وی با بیان اینکه بیش از ۲۰ سال است از میدان نیایش تردد می کند، گفت : وضعیت شلوغی، نابسامانی و ترافیک این میدان روز به روز بدتر می شد تا اینکه سال گذشته یک روز دیدم تعدادی از مسئولان در حال بازدید از محل هستند .

خانم بابایی با بیان اینکه بعدا از همسایه ها شنیدم افراد بازدید کننده فرمانده انتظامی استان، شهردار و جمعی دیگر از مسئولان بوده اند و قرار است میدان نیایش مورد بازنگری و اصلاح قرار بگیرد، افزود : خوشحالم که حضور این افراد باعث شد تا مشکلات این میدان مرتفع و امروز شاهد آرامش و رفع ترافیک های سنگین آن باشیم .

این شهروند اهل کرمانشاه گفت : من از سردار حاجیان و شهردار تشکر می کنم که اینگونه برای رفع مشکلات مردم تلاش می کند، امیدوارم بقیه مسئولان هم از آن ها درس گرفته و به وظایف خود در قبال مردم عمل کنند تا مشکلات شهر و جامعه حل شود .

رفع نقاط حادثه خیز کرمانشاه سرعت می گیرد فرمانده انتظامی استان نیز در گفت و گو با خبرنگار طلوع، کرمانشاه از شناسایی ۱۶ نقطه حادثه خیز در شهر کرمانشاه خبر داد و گفت : رفع این نقاط با حضور و مشارکت دستگاه های متولی سرعت خواهد گرفت .

سردار ” مهدی حاجیان ” با اشاره به تدوین برنامه ای جهت بازدید میدانی مدیران دستگاه های اجرایی و مسئولان کرمانشاه از نقاط حادثه خیز این شهر گفت :  با همراهی شهردار، معاون دادستان، مدیرفنی استانداری و تعدادی از مدیران دستگاه های اجرایی به صورت میدانی از برخی نقاط بازدید صورت گرفت و تصمیمات خوبی برای رفع نواقص و مشکلات آن ها اتخاذ شد.

وی با اشاره به فوت حدود ۱۰۰ نفر در حوادث ترافیکی درون شهری کرمانشاه سال گذشته گفت : نمی توانستیم بنشینیم و نظاره گر مرگ همشهریان خود باشیم، بنابراین تصمیم گرفتیم در بازدیدهای میدانی هرچه سریعتر نسبت به رفع نقاط حادثه خیز اقدام کنیم .  

سردار حاجیان یادآوری کرد: در بازدیدهای صورت گرفته مقرر شد شهرداری نسبت به نصب پل عابرپیاده، سرعت گیر و نصب نرده در وسط معابر در نقاطی که لازم است به منظور جلوگیری از تردد عرضی شهروندان و عابران پیاده اقدام کند .

رئیس پلیس استان، تاریکی و کم نور بودن برخی معابر را از علل اصلی وقوع سوانح رانندگی برشمرد و گفت : برای حل این مشکل نیز شرکت توزیع برق استان برای اصلاح این موضوع نیز قول مساعد داد .

وی با بیان اینکه پلیس به عنوان خادم مردم و ضابط قانون، مشکلات و مطالبات آن ها را به صورت جدی پیگیری خواهد کرد، گفت : خوشبختانه دستگاه های اجرایی نیز همکاری خوبی دارند و همه متحد و براین نظر هستند تا کار اصلاح نقاط حادثه خیز هرچه سریعتر انجام گیرد .

سردار حاجیان در پایان و با بیان اینکه پلیس برای مردم، از مردم و پشتیبان و پناهگاه آن هاست، گفت : من و همه همکارانم قول داده ایم که 

آسایش خود را فدای امنیت و آرامش مردم کنیم و در این راه مقدس هم با همه توان ایستاده ایم .

آمادگی شهرداری کرمانشاه برای هرگونه تعامل با پلیس و رفع نواقص نقاط حادثه خیز شهردار کرمانشاه نیز در گفت‌وگو با خبرنگار طلوع کرمانشاه اظهار داشت : اقدامات شهرداری برای اصلاح نقاط حادثه خیز خصوصا در حوزه های رفع معضلات ترافیکی، ایمن سازی معابر و کاهش تصادفات آغاز و اقدامات خوبی هم انجام شده است .

نادر نوروزی با اشاره به ابتکار سردار حاجیان فرمانده انتظامی استان در طرح بازدید میدانی از نقاط حادثه خیز شهر کرمانشاه، افزود : قرارگاه 

کاهش تصادفات نیز به میزبانی پلیس تشکل و تصمیمات خوبی از جمله همین بازدیدهای میدانی گرفته شد .

وی با بیان اینکه تعداد خودروهای کرمانشاه با معابر شهری تناسبی ندارد، گفت : برهمین اساس معابر جدیدی در حال احداث بوده و تعدادی نیز 

مورد بهره برداری قرار گرفته اند، ضمن اینکه تا هفته های آینده هم معبر جدید دیگری احداث خواهد شد .

نوروزی تکیه بر ناوگان حمل و نقل عمومی و افزایش توان این ناوگان برای ارتقاء خدمات رسانی به شهروندان را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت : لازم است برای تشویق و ترغیب مردم به استفاده از ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی فرهنگ سازی صورت گیرد .

شهردار کرمانشاه همچنین تاریکی معابر و بلوارهای شهر کرمانشاه را از جمله دلایل اصلی وقوع سوانح رانندگی درون شهری عنوان و تصریح کرد : در این راستا نیز با اداره برق در تعامل خواهیم بود تا این مشکل نیز به سرعت مرتفع گردد .

وی در پایان با قدردانی از پیگیری های سردار حاجیان برای اصلاح نقاط حادثه خیز از آمادگی شهرداری برای هرگونه تعامل با پلیس در راستای رفع 

مشکلات خبر داد.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.