جمعه, ۲۳ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 13 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 21371 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

نیمی از کرمانشاهیان نمی دانند که این شهر تئاتر دارد!/کاتالونیا بر روی صحنه می رود+تصویر لایروبی رودخانه‌های کرمانشاه برای شروع بارش‌های پاییزی نگرانی ها از فروش بی سروصدای سهام ایران خودرو در کرمانشاه!/ نباید به سرنوشت لرستان دچار شویم   برای خدمت و گشودن گره از مشکلات مردم به اسلام آبادغرب آمده ام/ میزهای خدمت در دورافتاده ترین نقاط روستایی نیز برپا می شود ابطال انتخابات هیات تنیس کرمانشاه خرید کفش تخت و کیف نرم برای مدرسه ممنوع جانی دوباره در تن فیض آباد /وقتی کافه داری آغاز یک حرکت فرهنگی می شود دان هفت جودو به دکتر امیری در کرمانشاه اعطا شد آغاز طرح زوج و فرد خودروها از امروز در کرمانشاه + محدوده نرخ سرویس مدارس کرمانشاه زودتر مشخص شود پروژه قطار شهری کرمانشاه کی راه می‌افتد؟ امیدواریم اخذ مجوز داروخانه هلال احمر کرمانشاه در دولت جدید به نتیجه برسد سالهاست سرزندگی و نشاط را  در کلانشهر کرمانشاه از دست داده ایم افزایش چشمگیر حوادث کوهستان در کرمانشاه پروتئین چه نقشی در حفظ سلامت بدن دارد؟ پارالمپیکی‎‌های کرمانشاه در پاریس چه کردند؟ رشد ۲۳درصدی نشست و برخاست هواپیما در فرودگاه کرمانشاه جلسه فوق العاده شورا همین هفته برگزار می‌شود تقویت ایمنی بدن با تزریق واکسن آنفلوآنزا وضعیت دما و بارش‌های پاییزی کرمانشاه چگونه است؟

زائران از رانندگی در حالت خستگی خودداری کنند
27 مرداد 1403 - 11:12
شناسه : 294463
0
رئیس پلیس راه استان کرمانشاه: طلوع‌‌کرمانشاه :  سرهنگ عبدالحسین زارع افزود: برخی زائران به دلیل گرمای هوا ساعات شب را برای تردد انتخاب می‌کنند که توصیه می‌شود با توجه به کاهش میدان دید در این ساعت‌ها و خستگی، زمان مناسبی را برای استراحت در نظر بگیرند. وی با بیان اینکه بیشترین تصادفات در ساعات پایانی شب و اولیه بامداد اتفاق می افتد، افزود: زائران پس از بازگشت از سفر اربعین استراحت کنند و این موضوع را در نظر بگیرند که خستگی ناشی از کیلومترها پیاده روی می‌تواند باعث تصادف شود. رئیس پلیس راه استان کرمانشاه اضافه کرد: استراحت گاه‌هایی در طول مسیر و محورهای مواصلاتی برای زائران درنظر گرفته شده است و توصیه می شود زائران در مسیر بازگشت در صورت نیاز از این‌ مکان‌ها استفاده کنند. سرهنگ زارع خاطرنشان کرد: برابر بررسی‌های صورت گرفته ۶۰ درصد تصادفات جاده ای به دلایل سرعت غیر مجاز و خستگی و خواب آلودگی اتفاق افتاده است. وی عدم رعایت فاصله طولی و حق تقدم را از دیگر عوامل حادثه ساز در ایام اربعین عنوان کرد و گفت: همکاران ما به صورت شبانه روزی در جاده‌های استان حضور دارند و در صورت نیاز به کمک زائران و مسافران خواهند شتافت.
منبع : ایرنا
پ
پ

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه به رانندگان و زوار اربعین حسینی توصیه کرد از رانندگی در حالت خستگی و خواب‌آلودگی جدا خودداری کنند.

 سرهنگ عبدالحسین زارع افزود: برخی زائران به دلیل گرمای هوا ساعات شب را برای تردد انتخاب می‌کنند که توصیه می‌شود با توجه به کاهش میدان دید در این ساعت‌ها و خستگی، زمان مناسبی را برای استراحت در نظر بگیرند.

وی با بیان اینکه بیشترین تصادفات در ساعات پایانی شب و اولیه بامداد اتفاق می افتد، افزود: زائران پس از بازگشت از سفر اربعین استراحت کنند و این موضوع را در نظر بگیرند که خستگی ناشی از کیلومترها پیاده روی می‌تواند باعث تصادف شود.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه اضافه کرد: استراحت گاه‌هایی در طول مسیر و محورهای مواصلاتی برای زائران درنظر گرفته شده است و توصیه می شود زائران در مسیر بازگشت در صورت نیاز از این‌ مکان‌ها استفاده کنند.

سرهنگ زارع خاطرنشان کرد: برابر بررسی‌های صورت گرفته ۶۰ درصد تصادفات جاده ای به دلایل سرعت غیر مجاز و خستگی و خواب آلودگی اتفاق افتاده است.

وی عدم رعایت فاصله طولی و حق تقدم را از دیگر عوامل حادثه ساز در ایام اربعین عنوان کرد و گفت: همکاران ما به صورت شبانه روزی در جاده‌های استان حضور دارند و در صورت نیاز به کمک زائران و مسافران خواهند شتافت.

 قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و افزون بر ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارای ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان است؛ مرز خسروی در گذشته جزئی از راه ابریشم بود که خسروی – منذریه مسیر اصلی به سمت جاده بغداد و سپس بندر حلب در سوریه و ساحل دریای مدیترانه قرار داشت.

مرز خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده است. این مرز تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانون مهم تردد مسافر و زائر ایرانی و عراقی است.

قصرشیرین ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و ۲۰۰ تخت دارد و زائرانی که مرز خسروی را برای ورود به عراق انتخاب می‌کنند پس از عبور از شهرهای دیالی و بغداد به کاظمین سپس کربلا و نجف می‌رسند و همچنین پیش از زیارت امام حسین(ع) به امامان مدفون در کاظمین و سامرا مشرف می‌شوند.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.