جمعه, ۲۳ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 13 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 21371 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

نیمی از کرمانشاهیان نمی دانند که این شهر تئاتر دارد!/کاتالونیا بر روی صحنه می رود+تصویر لایروبی رودخانه‌های کرمانشاه برای شروع بارش‌های پاییزی نگرانی ها از فروش بی سروصدای سهام ایران خودرو در کرمانشاه!/ نباید به سرنوشت لرستان دچار شویم   برای خدمت و گشودن گره از مشکلات مردم به اسلام آبادغرب آمده ام/ میزهای خدمت در دورافتاده ترین نقاط روستایی نیز برپا می شود ابطال انتخابات هیات تنیس کرمانشاه خرید کفش تخت و کیف نرم برای مدرسه ممنوع جانی دوباره در تن فیض آباد /وقتی کافه داری آغاز یک حرکت فرهنگی می شود دان هفت جودو به دکتر امیری در کرمانشاه اعطا شد آغاز طرح زوج و فرد خودروها از امروز در کرمانشاه + محدوده نرخ سرویس مدارس کرمانشاه زودتر مشخص شود پروژه قطار شهری کرمانشاه کی راه می‌افتد؟ امیدواریم اخذ مجوز داروخانه هلال احمر کرمانشاه در دولت جدید به نتیجه برسد سالهاست سرزندگی و نشاط را  در کلانشهر کرمانشاه از دست داده ایم افزایش چشمگیر حوادث کوهستان در کرمانشاه پروتئین چه نقشی در حفظ سلامت بدن دارد؟ پارالمپیکی‎‌های کرمانشاه در پاریس چه کردند؟ رشد ۲۳درصدی نشست و برخاست هواپیما در فرودگاه کرمانشاه جلسه فوق العاده شورا همین هفته برگزار می‌شود تقویت ایمنی بدن با تزریق واکسن آنفلوآنزا وضعیت دما و بارش‌های پاییزی کرمانشاه چگونه است؟

خاموشی‌های گسترده در کرمانشاه/ چه کسی پاسخگوی خسارت میلیونی شهروندان است
28 مرداد 1403 - 13:48
شناسه : 294484
4
طلوع‌‌کرمانشاه : از ابتدای فصل گرمای امسال، بحران برق و ناترازی تولید و مصرف بیش از هر سال دیگری خود را نشان داد. محدودیت شدید و چند روز در هفته‌ای برق صنایع، کاهش ساعت کاری و تعطیلی چند روزه برخی استان‌ها از جمله کرمانشاه و … همه حاکی از شرایط بحرانی برق کشور بود. با این اوصاف مسئولین تاکید داشتند علی رغم اعمال محدودیت در سایر بخش‌ها، بخش خانگی پایدار بوده و هیچگونه قطعی نخواهد داشت اما شرایط این روزهای اخیر خلاف این ادعا را ثابت می‌کند. طی روزهای اخیر خاموشی‌ها حداقل در استان کرمانشاه به صورت گسترده و برای همه محلات رخ می‌دهد، خاموشی‌هایی که معمولا بین ساعت ۱۱ تا ۱۶ رخ داده و دو ساعته می‌باشد و دقیقا بیانگر اعمال خاموشی‌های اضطراری دو ساعته مانند سنوات گذشته است. با این وجود مسئولین همچنان زیر بار این خاموشی‌ها نمی‌روند و حاضر نیستند جدولی برای آن ارائه دهند و این امر چالش‌های جدی را پیش روی مردم ایجاد کرده است. چون مردم اطلاعی از زمان دقیق خاموشی ندارند نمی‌توانند به موقع وسایل برقی خود را جدا کنند و این امر باعث می‌شود به دلیل خاموشی ناگهانی و بدون برنامه، آسیب جدی به تلویزیون، یخچال، لباسشویی و ظرفشویی، کامپیوتر و … شهروندان وارد شود که با شرایط کنونی که حتی لوازم خانگی‌های ایرانی نیز چند ۱۰ میلیون قیمت دارند، خسارات جدی به شهروندان تحمیل شده است.
منبع : اختصاصی طلوع کرمانشاه
پ
پ

آخرین بار سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ بود که در پیک مصرف برق تابستان با انتشار جداول روزانه خاموشی‌ها هم مدیریت بار اضطراری صورت می‌گرفت و هم مردم از زمان دقیقی خاموشی مطلع می‌شدند و امکان برنامه‌ریزی بیشتری برای امور خود داشتند.

از ابتدای فصل گرمای امسال، بحران برق و ناترازی تولید و مصرف بیش از هر سال دیگری خود را نشان داد.

محدودیت شدید و چند روز در هفته‌ای برق صنایع، کاهش ساعت کاری و تعطیلی چند روزه برخی استان‌ها از جمله کرمانشاه و … همه حاکی از شرایط بحرانی برق کشور بود.

با این اوصاف مسئولین تاکید داشتند علی رغم اعمال محدودیت در سایر بخش‌ها، بخش خانگی پایدار بوده و هیچگونه قطعی نخواهد داشت اما شرایط این روزهای اخیر خلاف این ادعا را ثابت می‌کند.

طی روزهای اخیر خاموشی‌ها حداقل در استان کرمانشاه به صورت گسترده و برای همه محلات رخ می‌دهد، خاموشی‌هایی که معمولا بین ساعت ۱۱ تا ۱۶ رخ داده و دو ساعته می‌باشد و دقیقا بیانگر اعمال خاموشی‌های اضطراری دو ساعته مانند سنوات گذشته است.

با این وجود مسئولین همچنان زیر بار این خاموشی‌ها نمی‌روند و حاضر نیستند جدولی برای آن ارائه دهند و این امر چالش‌های جدی را پیش روی مردم ایجاد کرده است.

چون مردم اطلاعی از زمان دقیق خاموشی ندارند نمی‌توانند به موقع وسایل برقی خود را جدا کنند و این امر باعث می‌شود به دلیل خاموشی ناگهانی و بدون برنامه، آسیب جدی به تلویزیون، یخچال، لباسشویی و ظرفشویی، کامپیوتر و … شهروندان وارد شود که با شرایط کنونی که حتی لوازم خانگی‌های ایرانی نیز چند ۱۰ میلیون قیمت دارند، خسارات جدی به شهروندان تحمیل شده است.

*بالا ماندن دو ساعته کره کره برقی درب منازل به دلیل قطعی برق نیز مشکل جدی دیگر این روزها است.

و موضوع جدی‌تر آن است که این قطعی‌هایی که بدون اعلام قبلی صورت می‌گیرد می‌تواند جان شهروندان را هم به خطر بیاندازد، زیرا به گفته مسئولین آتش‌نشانی کرمانشاه تعداد موارد حبس شدن و حوادث آسانسور نیز این روزها افزایش دو برابری داشته است.

پیگیری این موضوع از شرکت توزیع برق نیز نتیجه چندانی ندارد زیرا مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه می گوید این قطعی‌ها ناشی از حوادث و یا تعمیرات است.
محمد مرادی با بیان اینکه به دلیل فشار بالای شبکه تعداد موارد حوادث و آسیب‌ها به شبکه و ترانس‌ها افزایش یافته، گفت: همین امر موجب خاموشی می‌شود.

وی اظهار کرد: از سوی دیگر برخی تعمیرات نیز بروی شبکه توزیع برق انجام می‌شود که ناگزیر منجر به خاموشی می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شاخه زنی‌ها برای جلوگیری از آسیب به شبکه در فصل بارندگی آتی را از جمله این اقدامات برشمرد.

مرادی با تاکید بر اینکه هرگونه اختلال در شبکه در زمان کوتاهی مرتفع می‌شود، گفت: پایش حوادثی که در شبکه رخ می‌دهد بر خط بوده و اکیپ‌های عملیاتی در کوتاه ترین زمان برای رفع حادثه اعزام می‌شوند.

نکنه عجیب دیگر این است که با وجود گرمای شدید نیمه مرداد که کمابیش هنوز هم ادامه دارد اما رکورد مصرف برق کرمانشاه که ۹۰۸ مگاوات بود از دوم مرداد تا کنون بیشتر نشده است و این خود بیانگر آن است که در این مدت برای جلوگیری از افزایش پیک مصرف، مدیریت بار و خاموشی اضطراری به بخش خانگی تحمیل شده است.

اگرچه انتظار می‌رود با گذر از مرداد ماه و نزدیک شدن به شهریور شرایط بهتر شود اما شدت قطعی‌ها طی روزهای اخیر بیشتر شده است.

محسن جعفری یک کارشناس صنعت برق است که درگفتگو باطلوع، با تاکید بر اینکه چنانچه محرز شود آسیب به وسایل برقی منازل ناشی از نوسانات شبکه است باید توانیر هزینه آن را پرداخت کند، گفت: سامانه بیمه توانیر بستری است که مشترکان می‌توانند درخواست خود را در آن ثبت کنند.

وی ادامه داد: البته این درخواست باید به صورت کارشناسی بررسی و تایید شود که خسارت ناشی از نوسان برق بوده است.

به گفته این کارشناس صنعت برق، در برخی موارد تایید اینکه خسارت ناشی از نوسان برق بوده دشوار است و در برخی موارد نیز خسارت کمتری نسبت به آنچه که واقعا بوده به مشترکان پرداخت می‌شود.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.