جمعه, ۲۳ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 13 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 21371 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

نیمی از کرمانشاهیان نمی دانند که این شهر تئاتر دارد!/کاتالونیا بر روی صحنه می رود+تصویر لایروبی رودخانه‌های کرمانشاه برای شروع بارش‌های پاییزی نگرانی ها از فروش بی سروصدای سهام ایران خودرو در کرمانشاه!/ نباید به سرنوشت لرستان دچار شویم   برای خدمت و گشودن گره از مشکلات مردم به اسلام آبادغرب آمده ام/ میزهای خدمت در دورافتاده ترین نقاط روستایی نیز برپا می شود ابطال انتخابات هیات تنیس کرمانشاه خرید کفش تخت و کیف نرم برای مدرسه ممنوع جانی دوباره در تن فیض آباد /وقتی کافه داری آغاز یک حرکت فرهنگی می شود دان هفت جودو به دکتر امیری در کرمانشاه اعطا شد آغاز طرح زوج و فرد خودروها از امروز در کرمانشاه + محدوده نرخ سرویس مدارس کرمانشاه زودتر مشخص شود پروژه قطار شهری کرمانشاه کی راه می‌افتد؟ امیدواریم اخذ مجوز داروخانه هلال احمر کرمانشاه در دولت جدید به نتیجه برسد سالهاست سرزندگی و نشاط را  در کلانشهر کرمانشاه از دست داده ایم افزایش چشمگیر حوادث کوهستان در کرمانشاه پروتئین چه نقشی در حفظ سلامت بدن دارد؟ پارالمپیکی‎‌های کرمانشاه در پاریس چه کردند؟ رشد ۲۳درصدی نشست و برخاست هواپیما در فرودگاه کرمانشاه جلسه فوق العاده شورا همین هفته برگزار می‌شود تقویت ایمنی بدن با تزریق واکسن آنفلوآنزا وضعیت دما و بارش‌های پاییزی کرمانشاه چگونه است؟

توصیه‌های یک متخصص برای پیشگیری از گرمازدگی در پیاده‌روی اربعین حسینی
31 مرداد 1403 - 10:39
شناسه : 294509
1
یک متخصص بیماری‌های داخلی؛ طلوع‌‌کرمانشاه : دکتر خسرو کریمی  افزود: زائران باید از کوله‌پشتی‌هایی استفاده کنند که دارای کمربند کمری هستند تا وزن بر روی ستون فقرات به‌درستی توزیع شود و از قرار دادن وسایل سنگین در کوله‌پشتی خود اجتناب کنند تا فشار مضاعفی بر بدنشان وارد نشود. وی تأکید کرد: استفاده از کلاه‌های رنگ روشن و عینک آفتابی برای محافظت از سر و صورت در برابر نور خورشید ضروری است. همچنین، همراه داشتن سایبان یا چتر نیز می‌تواند تا حد زیادی از گرمای بیش‌ازحد جلوگیری کند و زائران را از اثرات شدید گرما محافظت کند. دکتر کریمی گفت: بهتر است زائران پیاده‌روی خود را در ساعات خنک روز انجام دهند و از ساعات ۱۰ صبح تا ۴ بعدازظهر که دمای هوا بالاست، تا حد امکان از پیاده‌روی پرهیز کنند. وی افزود: زائران باید به‌ازای هر ۲۰ دقیقه پیاده‌روی، حداقل ۱۰ تا ۱۵ دقیقه استراحت کنند تا بدنشان فرصت بازیابی انرژی داشته باشد. دکتر کریمی تأکید کرد: مصرف آب سالم و مایعات کافی در طول سفر ضروری است و لباس‌هایی که زائران بر تن دارند باید گشاد و سبک باشد تا جریان هوا به‌خوبی در بدن جریان یابد و از گرمازدگی جلوگیری شود. این متخصص در خصوص انتخاب کفش، گفت: زائران باید از کفش‌های نخی با زیره طبی استفاده کنند، زیرا این نوع کفش‌ها از ایجاد زخم و آسیب‌های دیگر جلوگیری می‌کند. وی افزود: افراد دیابتی باید توجه ویژه‌ای به انتخاب کفش خود داشته باشند تا از خطر زخم دیابتی و عوارض آن جلوگیری کنند.
منبع : ایرنا
پ
پ

یک متخصص بیماری‌های داخلی، با ارائه توصیه‌هایی برای زائران اربعین حسینی جهت پیشگیری از گرمازدگی در طول پیاده‌روی، بر اهمیت استفاده از تجهیزات مناسب و رعایت نکات بهداشتی تأکید کرد.

دکتر خسرو کریمی  افزود: زائران باید از کوله‌پشتی‌هایی استفاده کنند که دارای کمربند کمری هستند تا وزن بر روی ستون فقرات به‌درستی توزیع شود و از قرار دادن وسایل سنگین در کوله‌پشتی خود اجتناب کنند تا فشار مضاعفی بر بدنشان وارد نشود.

وی تأکید کرد: استفاده از کلاه‌های رنگ روشن و عینک آفتابی برای محافظت از سر و صورت در برابر نور خورشید ضروری است. همچنین، همراه داشتن سایبان یا چتر نیز می‌تواند تا حد زیادی از گرمای بیش‌ازحد جلوگیری کند و زائران را از اثرات شدید گرما محافظت کند.

دکتر کریمی گفت: بهتر است زائران پیاده‌روی خود را در ساعات خنک روز انجام دهند و از ساعات ۱۰ صبح تا ۴ بعدازظهر که دمای هوا بالاست، تا حد امکان از پیاده‌روی پرهیز کنند.

وی افزود: زائران باید به‌ازای هر ۲۰ دقیقه پیاده‌روی، حداقل ۱۰ تا ۱۵ دقیقه استراحت کنند تا بدنشان فرصت بازیابی انرژی داشته باشد.

دکتر کریمی تأکید کرد: مصرف آب سالم و مایعات کافی در طول سفر ضروری است و لباس‌هایی که زائران بر تن دارند باید گشاد و سبک باشد تا جریان هوا به‌خوبی در بدن جریان یابد و از گرمازدگی جلوگیری شود.

این متخصص در خصوص انتخاب کفش، گفت: زائران باید از کفش‌های نخی با زیره طبی استفاده کنند، زیرا این نوع کفش‌ها از ایجاد زخم و آسیب‌های دیگر جلوگیری می‌کند.

وی افزود: افراد دیابتی باید توجه ویژه‌ای به انتخاب کفش خود داشته باشند تا از خطر زخم دیابتی و عوارض آن جلوگیری کنند.

وی در پایان تأکید کرد که رعایت این نکات ساده می‌تواند تا حد زیادی از بروز مشکلات ناشی از گرمازدگی و آسیب‌های جسمی در طول پیاده‌روی جلوگیری کند و به زائران کمک کند تا سفری امن و سالم داشته باشند.

تردد زائران اربعین در استان کرمانشاه از طریق مرز خسروی در شهرستان قصرشیرین انجام می شود.

به گفته مسوولان ستاد اربعین تاکنون بیش از ۴۵۰ هزار نفر از طریق این مرز تردد کرده اند.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.