جمعه, ۲۳ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 13 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 21371 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

نیمی از کرمانشاهیان نمی دانند که این شهر تئاتر دارد!/کاتالونیا بر روی صحنه می رود+تصویر لایروبی رودخانه‌های کرمانشاه برای شروع بارش‌های پاییزی نگرانی ها از فروش بی سروصدای سهام ایران خودرو در کرمانشاه!/ نباید به سرنوشت لرستان دچار شویم   برای خدمت و گشودن گره از مشکلات مردم به اسلام آبادغرب آمده ام/ میزهای خدمت در دورافتاده ترین نقاط روستایی نیز برپا می شود ابطال انتخابات هیات تنیس کرمانشاه خرید کفش تخت و کیف نرم برای مدرسه ممنوع جانی دوباره در تن فیض آباد /وقتی کافه داری آغاز یک حرکت فرهنگی می شود دان هفت جودو به دکتر امیری در کرمانشاه اعطا شد آغاز طرح زوج و فرد خودروها از امروز در کرمانشاه + محدوده نرخ سرویس مدارس کرمانشاه زودتر مشخص شود پروژه قطار شهری کرمانشاه کی راه می‌افتد؟ امیدواریم اخذ مجوز داروخانه هلال احمر کرمانشاه در دولت جدید به نتیجه برسد سالهاست سرزندگی و نشاط را  در کلانشهر کرمانشاه از دست داده ایم افزایش چشمگیر حوادث کوهستان در کرمانشاه پروتئین چه نقشی در حفظ سلامت بدن دارد؟ پارالمپیکی‎‌های کرمانشاه در پاریس چه کردند؟ رشد ۲۳درصدی نشست و برخاست هواپیما در فرودگاه کرمانشاه جلسه فوق العاده شورا همین هفته برگزار می‌شود تقویت ایمنی بدن با تزریق واکسن آنفلوآنزا وضعیت دما و بارش‌های پاییزی کرمانشاه چگونه است؟

ماجرای ۲ هزار خودرویی که هر روز باید ۲۰ کیلومتر اضافه طی کنند!
01 شهریور 1403 - 12:48
شناسه : 294541
7
طلوع‌‌کرمانشاه : محور کرمانشاه_بیستون پرترددترین محور استان کرمانشاه بوده و بار اصلی ترافیک بین شهری را به دوش می‌کشد، محوری که هم مسیر دسترسی به پایتخت کشور و سایر استان‌های مرکزی و شرقی است و هم بخش عمده صنایع کوچک، متوسط و حتی بزرگ کرمانشاه را در خود جای داده و روزانه هزاران نفر از پرسنل صنایع در این محور تردد دارند. سه شهرک صنعتی اصلی استان کرمانشاه شامل فرامان، زاگرس و بیستون در این محور قرار دارند و مسیر برخی از صنایع بزرگ و عمده از جمله سیمان، صنایع پتروشیمی، فولاد و … نیز از بیستون به کرمانشاه می‌گذرد. در کنار تردد خودروهای سبک، به دلیل تمرکز بالای صنایع در حاشیه این جاده، تردد خودروهای سنگین برای حمل و نقل مواد اولیه مورد نیاز صنایع و همچنین تولیدات آنها نیز در محور کرمانشاه به بیستون زیاد است. در این محور و درست مقابل کارخانه سیمان غرب دوربرگردانی وجود داشت که روزانه چند هزار خودرو در آن دور می‌زدند اما نقطه‌ای بسیار پرحادثه بود که سال ها در دستور کار اصلاح قرار داشت. حالا عملیات عمرانی برای اصلاح این نقطه حادثه خیز آغاز شده تا دوربرگردان آن به یک زیرگذر تبدیل شود و همزمان با شروع این پروژه دوربرگردان کارخانه سیمان نیز مسدود شده است و خودروهایی که قصد دور زدن دارند باید تا پلیس راه کرمانشاه_ بیستون بیایند و دوباره برگردند/این امر صنایع مستقر در مسیر را با چالش‌های زیادی مواجه کرده است.
منبع : اختصاصی طلوع کرمانشاه
پ
پ

محور کرمانشاه_بیستون پرترددترین محور استان کرمانشاه بوده و بار اصلی ترافیک بین شهری را به دوش می‌کشد، محوری که هم مسیر دسترسی به پایتخت کشور و سایر استان‌های مرکزی و شرقی است و هم بخش عمده صنایع کوچک، متوسط و حتی بزرگ کرمانشاه را در خود جای داده و روزانه هزاران نفر از پرسنل صنایع در این محور تردد دارند.

سه شهرک صنعتی اصلی استان کرمانشاه شامل فرامان، زاگرس و بیستون در این محور قرار دارند و مسیر برخی از صنایع بزرگ و عمده از جمله سیمان، صنایع پتروشیمی، فولاد و … نیز از بیستون به کرمانشاه می‌گذرد.

در کنار تردد خودروهای سبک، به دلیل تمرکز بالای صنایع در حاشیه این جاده، تردد خودروهای سنگین برای حمل و نقل مواد اولیه مورد نیاز صنایع و همچنین تولیدات آنها نیز در محور کرمانشاه به بیستون زیاد است.

در این محور و درست مقابل کارخانه سیمان غرب دوربرگردانی وجود داشت که روزانه چند هزار خودرو در آن دور می‌زدند اما نقطه‌ای بسیار پرحادثه بود که سال ها در دستور کار اصلاح قرار داشت.

حالا عملیات عمرانی برای اصلاح این نقطه حادثه خیز آغاز شده تا دوربرگردان آن به یک زیرگذر تبدیل شود و همزمان با شروع این پروژه دوربرگردان کارخانه سیمان نیز مسدود شده است و خودروهایی که قصد دور زدن دارند باید تا پلیس راه کرمانشاه_ بیستون بیایند و دوباره برگردند.

این امر صنایع مستقر در مسیر را با چالش‌های زیادی مواجه کرده است.

چندی قبل فرهاد مرزی دبیر اجرایی خانه صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه در مراسم تجلیل از صنعتگران برتر استان کرمانشاه انتقاد فعالین صنعتی که در محور کرمانشاه به بیستون تردد دارند را نسبت به مسدود شدن دوربرگردان کارخانه سیمان با استاندار کرمانشاه در میان گذاشت و خواستار چاره‌اندیشی برای آن شد.

وی با بیان اینکه سه شهرک صنعتی بیستون، فرامان و زاگرس در محور کرمانشاه به بیستون قرار دارند و مسدود شدن دوربرگردان کارخانه سیمان کارکنان و صاحبان صنایع این شهرک‌های صنعتی را با چالش جدی مواجه کرده است، گفت: نزدیک به دو هزار نفر مجبورند هر روز ۱۰، ۱۲ کیلومتر راه را تا پلیس راه اضافه بروند و همین میزان را برگردند.

مرزی معتقد است، این امر پیامدهای فراوانی دارد از جمله اینکه روزانه دو هزار خودرو مسیر ۲۰ کیلومتری را اضافه طی می کنند که مصرف سوختی که دولت مبالغ فراوانی بابت آن یارانه می‌پردازد را افزایش می دهد.

دبیر اجرایی خانه صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه تاکید کرد: از سوی دیگر با دور زدن این تعداد خودرو از پلیس راه، ترافیک این محدوده نیز دو چندان می‌شود خصوصا در ایامی که با نزدیک شدن به اربعین پیک تردد زوار را نیز در این محور داریم.

مرزی اجرای این زیرگذر و اصلاح نقطه حادثه خیز را طرح خوبی دانست اما بر لزوم ایجاد یک دوربرگردان موقت کمی بالاتر یا پایین‌تر از دوربرگردان قدیم کارخانه سیمان تاکید کرد.

اما باید دید که از نظر فنی و ایمنی امکان احداث چنین دوربرگردان موقتی وجود دارد یا نه و اینکه اصلا این پروژه چقدر برای اجرا زمان می‌برد و آیا ایجاد دوربرگردان برای مدت کوتاهی منطقی هست یا نه.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه نیز درباره دوربگردان کارخانه سیمان و اجرای زیرگذر آن گفت: این دوربرگردان یکی از نقاط پرحادثه استان بود که در پرترددترین محور کرمانشاه یعنی مسیر کرمانشاه_ بیستون قرار داشت.

سید شهرام کهریزی در گفت و گو با طلوع کرمانشاه با بیان اینکه طی سال‌های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰ حدود ۱۹ مورد فوتی و ۱۴۵ مجروح فقط در تصادفات این نقطه به ثبت رسیده است، افزود: چند سال بود که اصلاح این نقطه به تاخیر می‌افتاد و در نهایت تصمیم گرفتیم یکبار برای همیشه آن را اجرا کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته و شرایط این محدوده، بهترین گزینه برای اصلاح این نقطه حادثه خیز ایجاد زیرگذر بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه این پروژه با اجرای ۶۰ باکس بتنی ۴۰ تنی اجرا می‌شود، اظهار داشت: پیمانکار پروژه اکنون پای کار است و کار ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گفته این مسئول، هم اکنون در این نقطه مسیر انحرافی ایمن ایجاد و شانه سازی، آسفالت و نصب نیوجرسی برای آن انجام شده است،

کهریزی ابراز امیدواری کرد تا قبل از فصل بارندگی حداقل مسیر اصلی کرمانشاه بیستون تکمیل شده و زیر بار برود.

وی با بیان اینکه علی رغم میل باطنی ناچار شدیم دوربرگردان قدیمی کارخانه سیمان را مسدود کنیم، ادامه داد: بابت زحمتی که اجرای این پروژه برای تردد مردم ایجاد کرده عذرخواهی میکنیم اما نباید فراموش کنیم اجرای هر پروژه عمرانی همراه با زحمت و مشکلات ترافیکی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در صورتیکه پلیس راه مسیر جدیدی به ما معرفی کند اماده ایجاد دوربرگردان موقت هستیم اما ایجاد چنین دوربرگردان احتمال افزایش تصادف را ایجاد می کند.

کهریزی ادامه داد: هم اکنون خودروهای سواری می توانند از زیرگذر « رحیم آباد» که در این محدوده وجود دارد استفاده کنند.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.