دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳ Monday, 16 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 21388 تعداد نوشته های امروز : 6×

آخرین خبرها

کرمانشاه؛ بهشت باستان شناسی دنیا/ ایجاد موزه پارینه سنگی در کرمانشاه با جدیت دنبال شود آتش در پناهگاه حیات وحش بیستون پس از ۳ روز مهار شد ۱۱ ویتامین و مواد معدنی ضروری و مورد نیاز بدن برای تحصیل از کرمانشاه مهاجرت کردم/ سال آینده برمی‌گردم برخورد آتشین تریلی‌ها در محور بیستون- صحنه تکمیل بزرگراه کربلا در استان کرمانشاه به ۲۳ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد معارفه سرپرست جدید معاونت فنی و شهرسازی شهرداری کرمانشاه برگزار شد نصب سرعت کاه های آسفالتی در۱۲ نقطه مطالبه بازنشستگان کرمانشاهی چیست؟ مطالبه بازنشستگان کرمانشاهی چیست؟ لباسِ تنگ برای «مدرسه» ممنوع! طرح توسعه میادین نفتی سومار و سامان در شورای اقتصاد تصویب شد آغاز به کار نمایشگاه «پاییزه» در کرمانشاه مخالفت آموزش و پرورش با افزایش ۳۰ درصدی نرخ سرویس مدارس کرمانشاه /تاخیر در اعلام نرخ نهایی باعث سوء استفاده دلالان می شود وقت و انرژی خود را برای افرادی با این ۶ خصوصیت هدر ندهید کرمانشاه خُنک می‌شود نقاط ایجاد آبگرفتگی شهر کرمانشاه شناسایی و رفع مشکل می شود پایان رقابت‌های لیگ برتر بدنسازی/ اصفهان قهرمان و کرمانشاه نائب‌قهرمان شد نیمی از کرمانشاهیان نمی دانند که این شهر تئاتر دارد!/کاتالونیا بر روی صحنه می رود+تصویر لایروبی رودخانه‌های کرمانشاه برای شروع بارش‌های پاییزی نگرانی ها از فروش بی سروصدای سهام ایران خودرو در کرمانشاه!/ نباید به سرنوشت لرستان دچار شویم  

شهردار کرمانشاه در دهمین نشست هیئت اجرایی مجمع شهرداران آسیایی: کرمانشاه قابلیت های زیادی برای گردشگری پایدار دارد  
09 شهریور 1403 - 11:24
شناسه : 294641
2
طلوع‌‌کرمانشاه : گزارش پایگاه خبری طلوع، در روز دوم این همایش که در عمارت عین الدوله تهران برگزار شد، شرکت کنندگان به صورت حضوری یا آنلاین به بیان قابلیت های گردشگری شهر مورد نظر خود پرداخته و در خصوص تسهیل و تبادل نظر در شیوه های گردشگری اظهار نظر کردند. هدف اصلی این همایش که مدیران شهری از شهرهای مختلف آسیایی را گرد هم آورده بود به اشتراک گذاشتن دیدگاهها و شیوه های گردشگری به منظور کمک به شهرها برای رسیدن به توسعه و ایجاد استراتژی موثر در گردشگری شهری اعلام گردید. شهردار کرمانشاه در پنل دوم این همایش ضمن اشاره به وجود آثار تاریخی برجسته و ماندگار در استان کرمانشاه از قبیل بیستون، طاق بستان، معبد آناهیتا، تکیه معاون، کاروانسراها و... گفت: کرمانشاه بزرگترین شهرغرب ایران است که آثار تاریخی متعددی را از دوران های مختلف در خود جای داده است. دکتر "نادر نوروزی" در خصوص گستره جغرافیایی و تنوع اقلیمی این خطه اظهار کرد: ما در کرمانشاه هم منطقه سردسیری کوهستانی داریم، هم گرمسیری و این تنوع اقلیمی با جنگل های بلوط زیبا جاذبه بسیاری برای گردشگران و علاقمندان به طبیعت دارد.
نویسنده : لیلا سعدوندی منبع : اختصاصی طلوع کرمانشاه
پ
پ

لیلا سعدوندی_خبرنگار طلوع کرمانشاه
دهمین نشست هیئت اجرایی مجمع شهرداران آسیایی هفتم و هشتم شهریور با حضور نمایندگانی از کشورهای ترکیه، تاجیکستان، روسیه و شهرداران ۷ شهر ایران در تهران برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری طلوع، در روز دوم این همایش که در عمارت عین الدوله تهران برگزار شد، شرکت کنندگان به صورت حضوری یا آنلاین به بیان قابلیت های گردشگری شهر مورد نظر خود پرداخته و در خصوص تسهیل و تبادل نظر در شیوه های گردشگری اظهار نظر کردند.
هدف اصلی این همایش که مدیران شهری از شهرهای مختلف آسیایی را گرد هم آورده بود به اشتراک گذاشتن دیدگاهها و شیوه های گردشگری به منظور کمک به شهرها برای رسیدن به توسعه و ایجاد استراتژی موثر در گردشگری شهری اعلام گردید.
شهردار کرمانشاه در پنل دوم این همایش ضمن اشاره به وجود آثار تاریخی برجسته و ماندگار در استان کرمانشاه از قبیل بیستون، طاق بستان، معبد آناهیتا، تکیه معاون، کاروانسراها و… گفت: کرمانشاه بزرگترین شهرغرب ایران است که آثار تاریخی متعددی را از دوران های مختلف در خود جای داده است.
دکتر “نادر نوروزی” در خصوص گستره جغرافیایی و تنوع اقلیمی این خطه اظهار کرد: ما در کرمانشاه هم منطقه سردسیری کوهستانی داریم، هم گرمسیری و این تنوع اقلیمی با جنگل های بلوط زیبا جاذبه بسیاری برای گردشگران و علاقمندان به طبیعت دارد.
وی درحالیکه ویژگی های بوم شناسی و مردم شناسی کرمانشاه را برشمرد گفت: در کرمانشاه مردم از همه اقوام و مذاهب مختلف شیعه، سنی و اهل حق گرد هم آمده اند و این اتحاد و همدلی بین اهالی ستودنی است.
نوروزی همچنین به نقش مهم کرمانشاه در حوزه صنعت و صادرات اشاره کرد و افزود: هم اکنون بخش زیادی از صنایع ساختمانی کشورعراق از جمله سیمان و صنایع غذایی مثل روغن و… از طریق کرمانشاه تامین یا صادر می شود.
به گفته این مقام مسئول کرمانشاه پتانسیل های خوبی هم در حوزه کشاورزی بویژه تولید دو محصول پرمصرف نخود و ذرت دارد.
لزوم همراهی با دیگر شهرهای موفق آسیایی نکته مهم دیگری بود که شهردار کرمانشاه در ادامه سخنانش به آن تاکید کرد و گفت: ما آماده هستیم تا در پایان این نشست تفاهم نامه های دوجانبه ای با شهرهای موفق ترکیه که در سال میلادی گذشته رونق چشمگیری در حوزه گردشگری و توریسم داشته اند منعقد کنیم.
نوروزی افزود: ما نیاز داریم تا در حوزه گردشگری، وضعیت اقامتگاهها و نحوه اداره آنها وهمچنین راههای معرفی آثار ملی خود به جهانیان از این شهرهای موفق را بیاموزیم و بفهمیم که آنها از چه مسیری گردشگری خود را تسهیل کرده اند.
وی تاکید کرد: برای عملی شدن این کار باید کارگروههای ویژه ای تشکیل دهیم و با شهرهای موفق تعامل داشته باشیم.
نوروزی در حاشیه این نشست به خبرنگار طلوع گفت: ما باید صنعت گردشگری خود را توسعه دهیم و اقدامات عملی در این راستا داشته باشیم. باید بپذیریم که توسعه گردشگری نقش مهمی در ایجاد اشتغال و افزایش درآمد سرانه دارد.
شهردار کرمانشاه در همین راستا خواستار همراهی همه مسئولین مرتبط با حوزه گردشگری و توریسم شد. او حتی حضور نهادهای مردمی و ان جی او ها را در این زمینه مثمرثمر دانست.
نوروزی ضمن اشاره به قابلیت های جغرافیایی و فرهنگی کرمانشاه گفت: متاسفانه ما نتوانسته ایم آنطور که درخور کرمانشاه است آنرا به جهانیان و حتی ایران معرفی کنیم، لذا باید نقطه ضعف ها را بشناسیم تا ضمن رفع آن به نقشه راه مشخصی دست یابیم و تمام تلاشمان را صرف معرفی اماکن، ابنیه، تاریخ، تمدن و مشاهیر این شهر کنیم.
وی درحالیکه دست یافتن به عنوان “شهر خلاق غذا” برای کرمانشاه را یک ارزش دانست تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا این عناوین حفظ و افزوده شوند.
نوروزی همچنین از اجرای برنامه شاهنامه خوانی در کرمانشاه ظرف ۲ماه آینده خبر داد و گفت: بنا داریم تا این حرکت فرهنگی را با حضور نمایندگانی از کشور تاجیکستان و ازبکستان اجرا کنیم که امیدوارم نقش مهمی در معرفی قابلیت های کرمانشاه به کشورهای منطقه داشته باشد.
شهردار کرمانشاه درخاتمه اظهار کرد: ما از هر توافق دوجانبه با شهرهای موفق آسیایی استقلیلاسعدوندیبال می کنیم، کما اینکه پیشتر با برخی کشورها از جمله عراق مراودت هایی داشته ایم اما نباید به این کشورها بسنده کرد و بنا داریم تا همکاری با شهرهای معروف و شناخته شده ای از کشورهای چین، هند، ترکیه، تاجیکستان و… را در دستور کار قرار دهیم.
یادآور می شود که در این نشست دو میهمان خارجی از شهرهای دوشنبه تاجیکستان و آنکارای ترکیه حضور داشتند و شرکت شهردار کازان روسیه و آنتالیای ترکیه  به صورت آنلاین انجام شد.

همچنین از دیگر شهرداران شرکت کننده در این مراسم نمایندگانی از تهران، مشهد، قزوین، بجنورد، زاهدان و خرم آباد بودند که هریک ضمن ایراد سخنرانی و نمایش کلیپ به معرفی آثار تاریخی و قابلیت های  گردشگری شهر خود پرداختند.
جالب است بدانید در میان ۵ شهر موفق دنیا درحوزه توریسم نام دو شهر استانبول و آنتالیای ترکیه دیده می شود و استانبول حتی در سال گذشته میلادی با کسب رتبه اول در جهان روی دست شهرهای شناخته شده ای مثل لندن، دبی و پاریس زد و رتبه اول صنعت توریسم دنیا را به خود اختصاص داد.
از همین رو بهتر است طبق وعده شهردار، کرمانشاه برنامه گسترده ای برای ارتباط دوسویه با شهرهای موفق ترکیه از جمله استانبول، آنتالیا و آنکارا داشته باشد.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.