دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳ Monday, 16 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 21388 تعداد نوشته های امروز : 6×

آخرین خبرها

کرمانشاه؛ بهشت باستان شناسی دنیا/ ایجاد موزه پارینه سنگی در کرمانشاه با جدیت دنبال شود آتش در پناهگاه حیات وحش بیستون پس از ۳ روز مهار شد ۱۱ ویتامین و مواد معدنی ضروری و مورد نیاز بدن برای تحصیل از کرمانشاه مهاجرت کردم/ سال آینده برمی‌گردم برخورد آتشین تریلی‌ها در محور بیستون- صحنه تکمیل بزرگراه کربلا در استان کرمانشاه به ۲۳ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد معارفه سرپرست جدید معاونت فنی و شهرسازی شهرداری کرمانشاه برگزار شد نصب سرعت کاه های آسفالتی در۱۲ نقطه مطالبه بازنشستگان کرمانشاهی چیست؟ مطالبه بازنشستگان کرمانشاهی چیست؟ لباسِ تنگ برای «مدرسه» ممنوع! طرح توسعه میادین نفتی سومار و سامان در شورای اقتصاد تصویب شد آغاز به کار نمایشگاه «پاییزه» در کرمانشاه مخالفت آموزش و پرورش با افزایش ۳۰ درصدی نرخ سرویس مدارس کرمانشاه /تاخیر در اعلام نرخ نهایی باعث سوء استفاده دلالان می شود وقت و انرژی خود را برای افرادی با این ۶ خصوصیت هدر ندهید کرمانشاه خُنک می‌شود نقاط ایجاد آبگرفتگی شهر کرمانشاه شناسایی و رفع مشکل می شود پایان رقابت‌های لیگ برتر بدنسازی/ اصفهان قهرمان و کرمانشاه نائب‌قهرمان شد نیمی از کرمانشاهیان نمی دانند که این شهر تئاتر دارد!/کاتالونیا بر روی صحنه می رود+تصویر لایروبی رودخانه‌های کرمانشاه برای شروع بارش‌های پاییزی نگرانی ها از فروش بی سروصدای سهام ایران خودرو در کرمانشاه!/ نباید به سرنوشت لرستان دچار شویم  

گرد و غبار دید افقی را در قصرشیرین کاهش داد
10 شهریور 1403 - 13:09
شناسه : 294660
2
رییس اداره هواشناسی قصرشیرین؛ طلوع‌‌کرمانشاه : رییس اداره هواشناسی قصرشیرین روز شنبه گفت: دید افقی این شهرستان به دلیل گرد و غبار صبح امروز شنبه به یک هزار و ۵۰۰ متر کاهش یافت که هشت هزار و ۵۰۰ متر از حد استاندارد هوای سالم (۱۰هزار متر) کمتر است. امیرپرویز نجفی افزود: دمای کنونی هوای شهرستان قصرشیرین ۳۵درجه سانتیگراد بالای صفر است که در گرمترین ساعت امروز به ۴۴ درجه بالای صفر می رسد. وی اظهار کرد: بیشینه سرعت وزش باد در این منطقه نیز هشت متر بر ثانیه معادل ۲۹کیلومتر بر ساعت به ثبت رسیده است. رییس اداره هواشناسی قصرشیرین گفت: رطوبت نسبی موجود در هوای شهرستان نیز اکنون ۲۳ درصد است که پیش‌بینی می‌شود غبار در این منطقه تا اواخر وقت امروز بر جو شهرستان حاکم باشد. نجفی با بیان اینکه از ابتدای شهریورماه تاکنون قصرشیرین چهار روز و در مرداد و تیرماه به ترتیب ۹ و ۱۱روز غبارآلود بوده است، میزان بارندگی شهرستان از ابتدای امسال تاکنون را ۲۰۲.۵ میلی‌متر و طی سال زراعی جاری (از مهرماه پارسال تاکنون) ۴۸۸ میلی متر باران اعلام کرد. طبق توصیه کارشناسان‌ بهداشت، شهروندان به ویژه افراد مسن، کودکان و بیماران قلبی و تنفسی به دلیل آلودگی هوا از ورود به فضاهای باز قصرشیرین خودداری کرده و در صورت لزوم از ماسک استفاده کنند.
منبع : ایرنا
پ
پ

نفوذ گرد و غبار و ریزگردها به آسمان قصرشیرین در غرب کرمانشاه باعث کاهش دید افقی این شهرستان به یک هزار و ۵۰۰ متر شد.

رییس اداره هواشناسی قصرشیرین روز شنبه گفت: دید افقی این شهرستان به دلیل گرد و غبار صبح امروز شنبه به یک هزار و ۵۰۰ متر کاهش یافت که هشت هزار و ۵۰۰ متر از حد استاندارد هوای سالم (۱۰هزار متر) کمتر است.

امیرپرویز نجفی افزود: دمای کنونی هوای شهرستان قصرشیرین ۳۵درجه سانتیگراد بالای صفر است که در گرمترین ساعت امروز به ۴۴ درجه بالای صفر می رسد.

وی اظهار کرد: بیشینه سرعت وزش باد در این منطقه نیز هشت متر بر ثانیه معادل ۲۹کیلومتر بر ساعت به ثبت رسیده است.

رییس اداره هواشناسی قصرشیرین گفت: رطوبت نسبی موجود در هوای شهرستان نیز اکنون ۲۳ درصد است که پیش‌بینی می‌شود غبار در این منطقه تا اواخر وقت امروز بر جو شهرستان حاکم باشد.

نجفی با بیان اینکه از ابتدای شهریورماه تاکنون قصرشیرین چهار روز و در مرداد و تیرماه به ترتیب ۹ و ۱۱روز غبارآلود بوده است، میزان بارندگی شهرستان از ابتدای امسال تاکنون را ۲۰۲.۵ میلی‌متر و طی سال زراعی جاری (از مهرماه پارسال تاکنون) ۴۸۸ میلی متر باران اعلام کرد.

طبق توصیه کارشناسان‌ بهداشت، شهروندان به ویژه افراد مسن، کودکان و بیماران قلبی و تنفسی به دلیل آلودگی هوا از ورود به فضاهای باز قصرشیرین خودداری کرده و در صورت لزوم از ماسک استفاده کنند.

گرد و غبار موجود در منطقه غالبا نتیجه وزش باد شدید در بیابان‌های عراق است که پس از مدتی وارد آسمان شهرهای مرزی ایران می شود.

شهرستان گرمسیری قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت افزون بر ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.