دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳ Monday, 16 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 21388 تعداد نوشته های امروز : 6×

آخرین خبرها

کرمانشاه؛ بهشت باستان شناسی دنیا/ ایجاد موزه پارینه سنگی در کرمانشاه با جدیت دنبال شود آتش در پناهگاه حیات وحش بیستون پس از ۳ روز مهار شد ۱۱ ویتامین و مواد معدنی ضروری و مورد نیاز بدن برای تحصیل از کرمانشاه مهاجرت کردم/ سال آینده برمی‌گردم برخورد آتشین تریلی‌ها در محور بیستون- صحنه تکمیل بزرگراه کربلا در استان کرمانشاه به ۲۳ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد معارفه سرپرست جدید معاونت فنی و شهرسازی شهرداری کرمانشاه برگزار شد نصب سرعت کاه های آسفالتی در۱۲ نقطه مطالبه بازنشستگان کرمانشاهی چیست؟ مطالبه بازنشستگان کرمانشاهی چیست؟ لباسِ تنگ برای «مدرسه» ممنوع! طرح توسعه میادین نفتی سومار و سامان در شورای اقتصاد تصویب شد آغاز به کار نمایشگاه «پاییزه» در کرمانشاه مخالفت آموزش و پرورش با افزایش ۳۰ درصدی نرخ سرویس مدارس کرمانشاه /تاخیر در اعلام نرخ نهایی باعث سوء استفاده دلالان می شود وقت و انرژی خود را برای افرادی با این ۶ خصوصیت هدر ندهید کرمانشاه خُنک می‌شود نقاط ایجاد آبگرفتگی شهر کرمانشاه شناسایی و رفع مشکل می شود پایان رقابت‌های لیگ برتر بدنسازی/ اصفهان قهرمان و کرمانشاه نائب‌قهرمان شد نیمی از کرمانشاهیان نمی دانند که این شهر تئاتر دارد!/کاتالونیا بر روی صحنه می رود+تصویر لایروبی رودخانه‌های کرمانشاه برای شروع بارش‌های پاییزی نگرانی ها از فروش بی سروصدای سهام ایران خودرو در کرمانشاه!/ نباید به سرنوشت لرستان دچار شویم  

مشاور تحصیلی نداشتم، آزمونهای آزمایشی و کتابهای کمک درسی یاری رسان شد
15 شهریور 1403 - 13:27
شناسه : 294697
5
نفر هفتم کنکور انسانی: طلوع‌‌کرمانشاه : تقریبا از سال 88 که "رستگار رحمانی" از ثلاث سد نفر برتر کنکورشدن را بین مراکز استانها شکست و به همه ثابت کرد که می توان ساکن منطقه ای محروم بود اما نفر اول کنکور تجربی و زبان شد، سالها می گذرد و کرمانشاه هنوز نتوانسته موفقیتی در این سطح بیابد./امسال اما از بین تقریبا 39هزار شرکت کننده استانی تنها نام یک نفر در بین 10 برگزیده کنکور 403 دیده شد. "جواد جلیلیان" 18 ساله که ساکن کرمانشاه است و حالا توانسته از بین384هزارو 960 رقیب رشته انسانی، نام خودش را بین نفرات برتر ثبت کند. از موارد جالبی که حین مصاحبه با این جوان موفق دستم آمد آن بود که او اصلا مشاوره تحصیلی نداشته و در هیچ کلاس کنکوری هم شرکت نکرده است. هرچه بوده توان و تلاش خودش و خانواده بوده و البته کلاس های مجازی که به گفته خودش تقریبا هیچکدام را رد نکرده است. او که متولد 20شهریور 85 است و همین روزها باید جشن تولد 18 سالگی اش را به جشن کنکور گره بزند، به طلوع کرمانشاه گفت: من تقریبا روزی 12 ساعت مطالعه داشتم، عمیق و کیفی درس می خواندم و زمان مطالعه برایم اهمیت داشت. جلیلیان درحالیکه تست زنی و شرکت در آزمونهای آزمایشی را برای سنجش و پیش برد خود مفید ارزیابی کرد افزود: خواندن برای کنکور را از تابستان سال قبل شروع کردم و تقریبا هر2هفته یکبار آزمون آزمایشی می دادم و بعد نتیجه را با مادرم که اوهم حقوق خوانده آنالیز می کردیم. جواد بی برنامگی را آفتی برای درس خواندن دانست و گفت: به نظرم برنامه ریزی حرف اول را در کنکور می زند و هیچکس نمی تواند بهتر از خود دانش آموز برای خودش برنامه بریزد چون هرکس شرایط خودش را بهتر می شناسد، با این حال توصیه می کنم اگر کسی توانایی برنامه ریزی ندارد حتما از دیگران کمک بگیرد. من در این زمینه مشاور نداشتم اما از مادر و پدرم راهنمایی گرفتم. جلیلیان دانش آموز مدرسه تیزهوشان شهید بهشتی کرمانشاه است. او سالهای دهم، یازدهم و دوازدهم را در این مدرسه درس خوانده و معتقد است حضور در مدرسه تیزهوشان تفاوت چندانی به لحاظ سطح تدریس و کیفیت معلم ها ندارد و تنها چیزی که بچه ها را بیشتر به خواندن ترغیب می کند فضای رقابتی این نوع مدارس است که باعث می شود بچه ها تلاش بیشتری برای بهتر شدن داشته باشند. به قول خودش از بین همین کلاس 10 نفره آنها حداقل چندتایی رتبه های 2 و 3 رقمی کنکور آورده اند و این یعنی تیزهوشان در کرمانشاه خوب عمل کرده است.
نویسنده : لیلاسعدوندی منبع : اختصاصی طلوع کرمانشاه
پ
پ

به گزارش پایگاه خبری طلوع، تقریبا از سال ۸۸ که “رستگار رحمانی” از ثلاث سد نفر برتر کنکورشدن را بین مراکز استانها شکست و به همه ثابت کرد که می توان ساکن منطقه ای محروم بود اما نفر اول کنکور تجربی و زبان شد، سالها می گذرد و کرمانشاه هنوز نتوانسته موفقیتی در این سطح بیابد.

ما در سال ۸۹ سه چهره مطرح در بین ۱۰ نفر اول کنکور ریاضی، تجربی و انسانی داشتیم که به ترتیب هفتم، پنجم و نهم کشور شدند. سال ۹۱ هم “فاطمه محسنی” را داشتیم که هشتم انسانی شد. پس از آن عملا تا ۱۰ سال کرمانشاه هیچ سهمی بین ۱۰ نفر برتر کنکور در رشته های مختلف نداشت تا اینکه “محمد بهرامی” دو سال پیش این سد را شکست و نفر اول کنکور انسانی۴۰۱ شد. سال قبل هم “علی منصوریان” و “نیلگون سپاس” بودند که اسامی شان برای کنکوری های استان خاطره ساز شد.

در مجموع یک بررسی کوچک نشان می دهد که استانهای برخوردار رتبه های بهتری در کنکور دارند و تهرانی ها و اصفهانی ها و مشهدی ها  و بعد تبریز و یزد همیشه در برترین های کنکور بالا بوده اند. شاید این بی عدالتی آموزشی است که باعث می شود چنین استانهایی از امثال کرمانشاه  پیشی بگیرند و تقریبا ۸۰ درصد رتبه های کنکور همه ساکن مراکز استانها باشند و سهم شهرستانها همیشه کم و کوچک باشد.

امسال اما از بین تقریبا ۳۹هزار شرکت کننده استانی تنها نام یک نفر در بین ۱۰ برگزیده کنکور ۴۰۳ دیده شد. “جواد جلیلیان” ۱۸ ساله که ساکن کرمانشاه است و حالا توانسته از بین۳۸۴هزارو ۹۶۰ رقیب رشته انسانی، نام خودش را بین نفرات برتر ثبت کند.

از موارد جالبی که حین مصاحبه با این جوان موفق دستم آمد آن بود که او اصلا مشاوره تحصیلی نداشته و در هیچ کلاس کنکوری هم شرکت نکرده است. هرچه بوده توان و تلاش خودش و خانواده بوده و البته کلاس های مجازی که به گفته خودش تقریبا هیچکدام را رد نکرده است.

او که متولد ۲۰شهریور ۸۵ است و همین روزها باید جشن تولد ۱۸ سالگی اش را به جشن کنکور گره بزند، به طلوع کرمانشاه گفت: من تقریبا روزی ۱۲ ساعت مطالعه داشتم، عمیق و کیفی درس می خواندم و زمان مطالعه برایم اهمیت داشت.

جلیلیان درحالیکه تست زنی و شرکت در آزمونهای آزمایشی را برای سنجش و پیش برد خود مفید ارزیابی کرد افزود: خواندن برای کنکور را از تابستان سال قبل شروع کردم و تقریبا هر۲هفته یکبار آزمون آزمایشی می دادم و بعد نتیجه را با مادرم که اوهم حقوق خوانده آنالیز می کردیم.

جواد بی برنامگی را آفتی برای درس خواندن دانست و گفت: به نظرم برنامه ریزی حرف اول را در کنکور می زند و هیچکس نمی تواند بهتر از خود دانش آموز برای خودش برنامه بریزد چون هرکس شرایط خودش را بهتر می شناسد، با این حال توصیه می کنم اگر کسی توانایی برنامه ریزی ندارد حتما از دیگران کمک بگیرد. من در این زمینه مشاور نداشتم اما از مادر و پدرم راهنمایی گرفتم.

جلیلیان دانش آموز مدرسه تیزهوشان شهید بهشتی کرمانشاه است. او سالهای دهم، یازدهم و دوازدهم را در این مدرسه درس خوانده و معتقد است حضور در مدرسه تیزهوشان تفاوت چندانی به لحاظ سطح تدریس و کیفیت معلم ها ندارد و تنها چیزی که بچه ها را بیشتر به خواندن ترغیب می کند فضای رقابتی این نوع مدارس است که باعث می شود بچه ها تلاش بیشتری برای بهتر شدن داشته باشند.

به قول خودش از بین همین کلاس ۱۰ نفره آنها حداقل چندتایی رتبه های ۲ و ۳ رقمی کنکور آورده اند و این یعنی تیزهوشان در کرمانشاه خوب عمل کرده است.

اینکه کتاب های درسی برای موفقیت در کنکور مفهومی امسال کافی بوده یا خیر نکته مهمی است که این جوان موفق درباره اش گفت: اصلا نمی شود برای کنکور فقط به کتابهای درسی بسنده کرد، مخصوصا حالا که کنکور مفهومی شده، من کتابهای کمک درسی بسیاری از مجموعه قلم چی، گاج، مهر و ماه و جزوه های دستی زیادی داشتم که خیلی به من کمک کرد.

او مزیت شرکت در کلاسهای آنلاین را استفاده از اساتید مطرح کشور دانست و افزود: متاسفانه استاد خوب و مطرحی را در استان سراغ نداشتم که بخواهم حضوری در کلاسهایش شرکت کنم، ترجیحم آن بود که از اساتید مطرح به صورت آنلاین بیاموزم.

نفر هفتم کنکور انسانی درباره امتحانات نهایی و اثر گذاری اش در کنکور گفت: امتحان نهایی چیزی خارج از کتاب ندارد، بنابراین کسی که برای کنکور می خواند به راحتی می تواند از سد آن عبور کند. با این حال امتحان نهایی در سالهای اخیر باعث استرس بچه ها شده و اکثرا آنرا اضافی می دانند.

وی همچنین تکرار ۲باره کنکور در سال را برای سنجش دانش آموزان مفید دانست و افزود: این کار باعث شده بچه ها فرصت جبران داشته باشند و حس بهتری به آنها دست بدهد.

جواد که هیچ پیشینه خانوادگی در برتری کنکور نداشته بر این باور است که خواستن توانستن است و گرچه موفقیت در کنکور کمی برای خانواده ها هزینه دارد اما می شود با حداقل ها هم به نتیجه دلخواه رسید.

او گفت: چون در کلاسها متوجه بهتر بودن وضعیت خودم نسبت به بچه های دیگر شده بودم، پیش بینی ام آن بود که جزو ۲۰ نفر اول باشم.
جلیلیان کوچک که پدرش کارمند اداره غله و مادرش معلم است و حوالی چهارراه راهنمایی یا همان سیلوی خودمان می نشیند، حالا تنها هدفش خواندن حقوق در دانشگاه تهران است.

به قول خودش تلاش می کند تا آخرین مقاطع این رشته پر دردسر بالا برود و عضو هیات علمی شود، شاید هم یک مجموعه وکالتی بنا کرد برای پرداختن به مسائل حقوقی مردم مظلوم این شهر.

او از مادر و پدرش که هر دو اصالتا اهل روستای قلعه هرسم از توابع بخش حمیل اسلام آبادغرب هستند تلاش برای بهتر شدن را خوب آموخته است. باید منتظر شد و دید که او۱۰ سال دیگر کجای این خاک پرگهر است و چه می کند؟!


 
 
 
 لیلا سعدوندی -خبرنگار طلوع
 

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.