دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳ Monday, 16 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 21388 تعداد نوشته های امروز : 6×

آخرین خبرها

کرمانشاه؛ بهشت باستان شناسی دنیا/ ایجاد موزه پارینه سنگی در کرمانشاه با جدیت دنبال شود آتش در پناهگاه حیات وحش بیستون پس از ۳ روز مهار شد ۱۱ ویتامین و مواد معدنی ضروری و مورد نیاز بدن برای تحصیل از کرمانشاه مهاجرت کردم/ سال آینده برمی‌گردم برخورد آتشین تریلی‌ها در محور بیستون- صحنه تکمیل بزرگراه کربلا در استان کرمانشاه به ۲۳ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد معارفه سرپرست جدید معاونت فنی و شهرسازی شهرداری کرمانشاه برگزار شد نصب سرعت کاه های آسفالتی در۱۲ نقطه مطالبه بازنشستگان کرمانشاهی چیست؟ مطالبه بازنشستگان کرمانشاهی چیست؟ لباسِ تنگ برای «مدرسه» ممنوع! طرح توسعه میادین نفتی سومار و سامان در شورای اقتصاد تصویب شد آغاز به کار نمایشگاه «پاییزه» در کرمانشاه مخالفت آموزش و پرورش با افزایش ۳۰ درصدی نرخ سرویس مدارس کرمانشاه /تاخیر در اعلام نرخ نهایی باعث سوء استفاده دلالان می شود وقت و انرژی خود را برای افرادی با این ۶ خصوصیت هدر ندهید کرمانشاه خُنک می‌شود نقاط ایجاد آبگرفتگی شهر کرمانشاه شناسایی و رفع مشکل می شود پایان رقابت‌های لیگ برتر بدنسازی/ اصفهان قهرمان و کرمانشاه نائب‌قهرمان شد نیمی از کرمانشاهیان نمی دانند که این شهر تئاتر دارد!/کاتالونیا بر روی صحنه می رود+تصویر لایروبی رودخانه‌های کرمانشاه برای شروع بارش‌های پاییزی نگرانی ها از فروش بی سروصدای سهام ایران خودرو در کرمانشاه!/ نباید به سرنوشت لرستان دچار شویم  

با استفاده از بازی درمانی از اضطراب کلاس اولی ها بکاهید/ نقاشی تیره رنگ کودک چه پیامی دارد؟
17 شهریور 1403 - 14:57
شناسه : 294710
1
یک روانشناس: طلوع‌‌کرمانشاه : الهام نادری کارشناس ارشد روانشناسی بالینی به طلوع کرمانشاه گفت:برخی از کودکان به خاطر وابستگی که به والدین دارند و به علت دوری از والدین دچار استرس و اضطراب میشوند و والدین باید با صحبت کردن به زبان ساده و قابل فهم برای کودک، فضای جدید مدرسه و ضرورت درس خواندن را توضیح دهند. وی افزود: با بیان عباراتی همانند«با ورود به مدرسه آینده بهتری منتظر توست یا من به تو افتخار میکنم» باید ذهن کودک را آماده سازی کنیم و هرگز از جمله«مدرسه که ترس ندارد»استفاده نکنیم چرا که بیان این جمله باعث میشود کودک خجالت زده شود و ترس بیشتری داشته باشد. نادری در خصوص نقش والدین برای کم شدن استرس کودک گفت: والدین قبل از ورود کودک به مدرسه در قالب ایفای نقش، باید این فضا را برای کودک تجسم کنند و با استفاده از بازی درمانی (والدین نقش معلم را بازی کنند و کودک نقش دانش آموز و بلعکس) علاوه بر اینکه کودک را به فضای مدرسه عادت میدهند توقعات کودک را هم شناسایی میکنند و از استرس و اضطراب کودک میکاهند. این کارشناس ادامه داد:معمولا کودکان دنیای درونی ذهن خود را با نقاشی کردن بیان میکنند،والدین سعی کنند کودک را به نقاشی کشیدن ترغیب کنند و ذهن کودک را آماده کنند چنانچه کودک از رنگ های تیره در نقاشی خود استفاده کرد،نشان دهنده استرس و نگرانی کودک است که باید پیگیری شود. وی افزود:ناخن جویدن، گریه وبی قراری، نخوابیدن از نشانه های وجود استرس در کودک است و نشان میدهد که کودک ترس جدایی از والدین را دارد و اگر این استرس و اضطراب بیش از حد معمول بود باید حتما به روانپزشک مراجعه شود.
نویسنده : نگار عزتی منبع : اختصاصی طلوع کرمانشاه
پ
پ

به گزارش پایگاه خبری طلوع، روز اول مدرسه برای برخی از دانش آموزان به علت مواجه شدن با انسان ها و موارد جدید همانند معلم، دوست و مدرسه با استرس، هیجان و نگرانی همراه است.


خوشبختانه این ترس ها و نگرانی ها زمان زیادی دوام ندارند و اغلب خود به خود و به مرور زمان رفع می شوند. اما نکته مهم این است که چگونه کودک خود را برای مدرسه رفتن آماده کنیم ؟

دراین باره الهام نادری کارشناس ارشد روانشناسی بالینی به طلوع کرمانشاه گفت:برخی از کودکان به خاطر وابستگی که به والدین دارند و به علت دوری از والدین دچار استرس و اضطراب میشوند و والدین باید با صحبت کردن به زبان ساده و قابل فهم برای کودک، فضای جدید مدرسه و ضرورت درس خواندن را توضیح دهند.

وی افزود: با بیان عباراتی همانند«با ورود به مدرسه آینده بهتری منتظر توست یا من به تو افتخار میکنم» باید ذهن کودک را آماده سازی کنیم و هرگز از جمله«مدرسه که ترس ندارد»استفاده نکنیم چرا که بیان این جمله باعث میشود کودک خجالت زده شود و ترس بیشتری داشته باشد.

نادری در خصوص نقش والدین برای کم شدن استرس کودک گفت: والدین قبل از ورود کودک به مدرسه در قالب ایفای نقش، باید این فضا را برای کودک تجسم کنند و با استفاده از بازی درمانی (والدین نقش معلم را بازی کنند و کودک نقش دانش آموز و بلعکس) علاوه بر اینکه کودک را به فضای مدرسه عادت میدهند توقعات کودک را هم شناسایی میکنند و از استرس و اضطراب کودک میکاهند.

این کارشناس ادامه داد:معمولا کودکان دنیای درونی ذهن خود را با نقاشی کردن بیان میکنند،والدین سعی کنند کودک را به نقاشی کشیدن ترغیب کنند و ذهن کودک را آماده کنند چنانچه کودک از رنگ های تیره در نقاشی خود استفاده کرد،نشان دهنده استرس و نگرانی کودک است که باید پیگیری شود.

وی افزود:ناخن جویدن، گریه وبی قراری، نخوابیدن از نشانه های وجود استرس در کودک است و نشان میدهد که کودک ترس جدایی از والدین را دارد و اگر این استرس و اضطراب بیش از حد معمول بود باید حتما به روانپزشک مراجعه شود.

*نادری بیان کرد: بازی های فکری کمک شایانی به تقویت ذهن و بالابردن صبر کودک میکند و باعث میشود کودک در مدرسه دچار استرس نشود والدین اجازه دهند که کودک ملزومات مدرسه را خودش انتخاب کند،از رنگ های شاد استفاده کننداز چند شب قبل از ورود به مدرسه این مهارت را به کودک یاد بدهند که وسایلش را خودش مرتب کند.

این روانشناس در پایان گفت: تا حد امکان والدین تا دو یا سه روز اول در محیط مدرسه حضور داشته باشند و با حضور خود این اطمینان را به کودک بدهند که همیشه به یاد آنها هستند تا از استرس و اضطراب کودک به مرور کم شود.

گفتگو از نگار عزتی-خبرنگار طلوع کرمانشاه

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.