سه شنبه, ۲۷ شهریور , ۱۴۰۳ Tuesday, 17 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 21388 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

کرمانشاه؛ بهشت باستان شناسی دنیا/ ایجاد موزه پارینه سنگی در کرمانشاه با جدیت دنبال شود آتش در پناهگاه حیات وحش بیستون پس از ۳ روز مهار شد ۱۱ ویتامین و مواد معدنی ضروری و مورد نیاز بدن برای تحصیل از کرمانشاه مهاجرت کردم/ سال آینده برمی‌گردم برخورد آتشین تریلی‌ها در محور بیستون- صحنه تکمیل بزرگراه کربلا در استان کرمانشاه به ۲۳ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد معارفه سرپرست جدید معاونت فنی و شهرسازی شهرداری کرمانشاه برگزار شد نصب سرعت کاه های آسفالتی در۱۲ نقطه مطالبه بازنشستگان کرمانشاهی چیست؟ مطالبه بازنشستگان کرمانشاهی چیست؟ لباسِ تنگ برای «مدرسه» ممنوع! طرح توسعه میادین نفتی سومار و سامان در شورای اقتصاد تصویب شد آغاز به کار نمایشگاه «پاییزه» در کرمانشاه مخالفت آموزش و پرورش با افزایش ۳۰ درصدی نرخ سرویس مدارس کرمانشاه /تاخیر در اعلام نرخ نهایی باعث سوء استفاده دلالان می شود وقت و انرژی خود را برای افرادی با این ۶ خصوصیت هدر ندهید کرمانشاه خُنک می‌شود نقاط ایجاد آبگرفتگی شهر کرمانشاه شناسایی و رفع مشکل می شود پایان رقابت‌های لیگ برتر بدنسازی/ اصفهان قهرمان و کرمانشاه نائب‌قهرمان شد نیمی از کرمانشاهیان نمی دانند که این شهر تئاتر دارد!/کاتالونیا بر روی صحنه می رود+تصویر لایروبی رودخانه‌های کرمانشاه برای شروع بارش‌های پاییزی نگرانی ها از فروش بی سروصدای سهام ایران خودرو در کرمانشاه!/ نباید به سرنوشت لرستان دچار شویم  

تقویت ایمنی بدن با تزریق واکسن آنفلوآنزا
18 شهریور 1403 - 14:07
شناسه : 294732
4
معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه مطرح کرد: طلوع‌‌کرمانشاه : ابراهیم شکیبا  اظهار داشت: با توجه به در پیش بودن فصل پائیز احتمال ابتلا به ویروس آنفلوآنزا از ابتدای مهرماه تا اوایل اردیبهشت‌ماه وجود دارد که بهترین زمان برای تزریق واکسن آنفلوآنزا اواخر شهریورماه تا اواسط آبان است. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: تزریق واکسن آنفلوآنزا در خارج از بازه زمانی قید شده منعی ندارد و افراد می‌توانند برای جلوگیری از ابتلا به ویروس آنفلوآنزا از آن تزریق کنند. شکیبا تصریح کرد: واکسن آنفلوآنزا باعث می‌شود بدن افراد در مقابل عوامل بیماری ناشناخته نوعی ایمنی اکتسابی کسب کند زیرا ویروس‌ها دائماً در حال جهش هستند و این واکسن‌ها نیز سالانه متناسب با جهش ویروس‌ها به‌روزرسانی می‌شوند. وی با اشاره به اینکه چه گروه‌هایی می‌توانند واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند، ادامه داد: افراد بالای ۶ ماه سن شامل فرد دارای نقص سیستم ایمنی، بیماران قلبی، ریوی، کلیوی، هپاتیت، برونشیت، بانوان باردار و یا خانم‌هایی که قصد بارداری دارند می‌توانند نسبت به تزریق واکسن آنفلوآنزا اقدام کنند. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه بیان کرد: سازمان بهداشت جهانی هیچ محدودیتی برای تزریق واکسن آنفلوآنزا در مورد بانوان باردار وضع نکرده بلکه برای جلوگیری از ابتلا آنها را تشویق به تزریق این واکسن کرده است. شکیبا خاطرنشان کرد: نوزادان زیر ۶ ماه و افرادی که نسبت به واکسن آنفلوآنزا واکنش حساسیت بدنی شدید دارند از تزریق آن خودداری کنند؛ با گذشت دو هفته از تزریق واکسن آنفلوآنزا ایمنی در بدن افراد ایجاد می‌شود. وی عنوان کرد: عوارض واکسن آنفلوآنزا اغلب خفیف است و در مدت یک تا دو روز برطرف می‌شود، شایع‌ترین عوارض واکسن شامل تب، خستگی، سردرد، بدن درد، تهوع، آبریزش‌بینی را شامل می‌شود.
منبع : مرصاد
پ
پ

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با اشاره به در پیش بودن فصل پائیز گفت: سیستم ایمنی بدن با تزریق واکسن آنفلوآنزا تقویت می‌شود.

ابراهیم شکیبا  اظهار داشت: با توجه به در پیش بودن فصل پائیز احتمال ابتلا به ویروس آنفلوآنزا از ابتدای مهرماه تا اوایل اردیبهشت‌ماه وجود دارد که بهترین زمان برای تزریق واکسن آنفلوآنزا اواخر شهریورماه تا اواسط آبان است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: تزریق واکسن آنفلوآنزا در خارج از بازه زمانی قید شده منعی ندارد و افراد می‌توانند برای جلوگیری از ابتلا به ویروس آنفلوآنزا از آن تزریق کنند.

شکیبا تصریح کرد: واکسن آنفلوآنزا باعث می‌شود بدن افراد در مقابل عوامل بیماری ناشناخته نوعی ایمنی اکتسابی کسب کند زیرا ویروس‌ها دائماً در حال جهش هستند و این واکسن‌ها نیز سالانه متناسب با جهش ویروس‌ها به‌روزرسانی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه چه گروه‌هایی می‌توانند واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند، ادامه داد: افراد بالای ۶ ماه سن شامل فرد دارای نقص سیستم ایمنی، بیماران قلبی، ریوی، کلیوی، هپاتیت، برونشیت، بانوان باردار و یا خانم‌هایی که قصد بارداری دارند می‌توانند نسبت به تزریق واکسن آنفلوآنزا اقدام کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه بیان کرد: سازمان بهداشت جهانی هیچ محدودیتی برای تزریق واکسن آنفلوآنزا در مورد بانوان باردار وضع نکرده بلکه برای جلوگیری از ابتلا آنها را تشویق به تزریق این واکسن کرده است.

شکیبا خاطرنشان کرد: نوزادان زیر ۶ ماه و افرادی که نسبت به واکسن آنفلوآنزا واکنش حساسیت بدنی شدید دارند از تزریق آن خودداری کنند؛ با گذشت دو هفته از تزریق واکسن آنفلوآنزا ایمنی در بدن افراد ایجاد می‌شود.

وی عنوان کرد: عوارض واکسن آنفلوآنزا اغلب خفیف است و در مدت یک تا دو روز برطرف می‌شود، شایع‌ترین عوارض واکسن شامل تب، خستگی، سردرد، بدن درد، تهوع، آبریزش‌بینی را شامل می‌شود.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.