چهارشنبه, ۲۸ شهریور , ۱۴۰۳ Wednesday, 18 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 21393 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

تامین اجتماعی کرمانشاه ۷ کارگزاری فعال دارد کارگران نیز مشمول ۲ روز تعطیلی در هفته باشند در پاییز کم‌بارش امسال منتظر روزهای «غبارآلود» بیشتری باشیم؟ نصب کپسول آتش‌نشانی در کامیون‌های استان کرمانشاه الزامی است مهلت یک ماهه دادستان کرمانشاه برای ساماندهی «آبشوران» کرمانشاه؛ بهشت باستان شناسی دنیا/ ایجاد موزه پارینه سنگی در کرمانشاه با جدیت دنبال شود آتش در پناهگاه حیات وحش بیستون پس از ۳ روز مهار شد ۱۱ ویتامین و مواد معدنی ضروری و مورد نیاز بدن برای تحصیل از کرمانشاه مهاجرت کردم/ سال آینده برمی‌گردم برخورد آتشین تریلی‌ها در محور بیستون- صحنه تکمیل بزرگراه کربلا در استان کرمانشاه به ۲۳ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد معارفه سرپرست جدید معاونت فنی و شهرسازی شهرداری کرمانشاه برگزار شد نصب سرعت کاه های آسفالتی در۱۲ نقطه مطالبه بازنشستگان کرمانشاهی چیست؟ مطالبه بازنشستگان کرمانشاهی چیست؟ لباسِ تنگ برای «مدرسه» ممنوع! طرح توسعه میادین نفتی سومار و سامان در شورای اقتصاد تصویب شد آغاز به کار نمایشگاه «پاییزه» در کرمانشاه مخالفت آموزش و پرورش با افزایش ۳۰ درصدی نرخ سرویس مدارس کرمانشاه /تاخیر در اعلام نرخ نهایی باعث سوء استفاده دلالان می شود وقت و انرژی خود را برای افرادی با این ۶ خصوصیت هدر ندهید کرمانشاه خُنک می‌شود

نیمی از کرمانشاهیان نمی دانند که این شهر تئاتر دارد!/کاتالونیا بر روی صحنه می رود+تصویر
22 شهریور 1403 - 13:42
شناسه : 294793
7
یک کارگردان کرمانشاهی؛ طلوع‌‌کرمانشاه : مصطفی ذوقی، هنرمند۴۳ساله کرمانشاهی، به عنوان کارگردان این نمایش به طلوع، گفت: نزدیک به ۶۰درصد مردم شهر نمی دانند که ما تئاتر داریم و هنگامی که تماشاگر ما می‌شوند اکثرا می‌گویند که از طریق دیدن استوری و تبلیغ مجازی هنرمندان و یا افراد‌واسطه از نمایش باخبر شده اند/ذوقی تئاتر را از همان سال‌های دانش آموزی یعنی سال ۷۵ از مدرسه آغاز کرد و از اساتیدی همچون مرحوم بهمن مرتضوی، خسرو شهراز، محمد جلیلیان و خسروخندان بهره جسته و یا همکار بوده و در ادامه با هنرمندانی همچون محمد درند و سعید زندی همراه شده و شاهکارهای هنری بسیاری را در کنار این دوستان خلق کرده است/وی درخصوص نمایش کاتالونیا گفت: این نمایش یک درام اجتماعی ست که قرار است در محل پلاتو مجتمع هنری انتظار راس ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه آنهم به مدت ۱۰شب اجرا شود/ به لطف دوستانی چون آقایان محمد درند رییس انجمن نمایش کرمانشاه، هاشم پورمحمدی عضو انجمن نمایش و پوریا جلالی مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برای شکل گیری این نمایش مشکل خاصی نداشتیم و همواره سالن و مکان تمرین در دسترس قرار داشت/اما مشکل اصلی تئاتر کم نیست تئاتر در کشور و به ویژه در شهر ما حرفه درآمدزا نیست، حتی اگر فرزندم استعدادی در زمینه نوشتن و هنر داشته باشد شاید مشوق او‌نشوم چرا که مجبور است مثل من برای درآمد به شغل دیگری رو آورد و تئاتر را دلی کار کند.
نویسنده : زهره کریم زاده منبع : اختصاصی طلوع کرمانشاه
پ
پ

کارگردان تئاتر کاتالونیا معتقد است؛ نزدیک به ۶۰درصد مردم کرمانشاه از زمان و مکان اجرای تئاتر شهر بی اطلاع هستند و هنوز نمی دانند که این شهر تئاتر دارد.

به گزارش پایگاه خبری طلوع، جمعه ۲۳ شهریور نمایش کاتالونیا به نویسندگی علیرضا جم، بر روی صحنه می رود تا مردم کرمانشاه تماشاگر یک شاهکار درام اجتماعی باشند و اکنون باید پرسید که چه میزان از این مردم از زمان اجرای این نمایش اطلاع دارند.

 

مصطفی ذوقی، هنرمند۴۳ساله کرمانشاهی، به عنوان کارگردان این نمایش به طلوع، گفت: نزدیک به ۶۰درصد مردم شهر نمی دانند که ما تئاتر داریم و هنگامی که تماشاگر ما می‌شوند اکثرا می‌گویند که از طریق دیدن استوری و تبلیغ مجازی هنرمندان و یا افراد‌واسطه از نمایش باخبر شده اند.

ذوقی تئاتر را از همان سال‌های دانش آموزی یعنی سال ۷۵ از مدرسه آغاز کرد و از اساتیدی همچون مرحوم بهمن مرتضوی، خسرو شهراز، محمد جلیلیان و خسروخندان بهره جسته و یا همکار بوده و در ادامه با هنرمندانی همچون محمد درند و سعید زندی همراه شده و شاهکارهای هنری بسیاری را در کنار این دوستان خلق کرده است.
وی درخصوص نمایش کاتالونیا گفت: این نمایش یک درام اجتماعی ست که قرار است در محل پلاتو مجتمع هنری انتظار راس ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه آنهم به مدت ۱۰شب اجرا شود.

وی افزود: به لطف دوستانی چون پوریا جلالی مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ,  آقایان محمد درند رییس انجمن نمایش کرمانشاه، هاشم پورمحمدی عضو انجمن نمایش  برای شکل گیری این نمایش مشکل خاصی نداشتیم و همواره سالن و مکان تمرین در دسترس قرار داشت.

ذوقی اضافه کرد: اما مشکل اصلی تئاتر کم نیست تئاتر در کشور و به ویژه در شهر ما حرفه درآمدزا نیست، حتی اگر فرزندم استعدادی در زمینه نوشتن و هنر داشته باشد شاید مشوق او‌نشوم چرا که مجبور است مثل من برای درآمد به شغل دیگری رو آورد و تئاتر را دلی کار کند.

وی تاکید کرد: در تئاتر، سرمایه ای جابه جا نمی شود یعنی سرمایه گذاری نمی شود این در حالی است که شاید قرارداد یک فوتبالیست ملی، بودجه سالیانه تئاتر یک استان هم نباشد.


وی‌تاکید کرد، تئاتر از سوی برخی مسوولان جدی گرفته نمی شود گویا برای ویترین است تا بگوییم ما هم تئاتر داریم، جوانان نمی توانند به عنوان شغل به تئاتر نگاه کنند که اگر اینطور شود مشکل ما رفع می شود.

این کارگردان تئاتر ادامه داد: اگر نگاه مثبت آقای جلالی به تئاتر نبود و اگر او از جنس تئاتر نبود با مشکلات بیشتری روبه رو می شدیم ولی حضور وی در راس مدیریت ارشاد استان و نیز همراهی دیگر دوستان، مانع از بروز ساده ترین مشکلات شده امیدوارم این نگاه در مدیران آتی نیز همواره تداوم یابد تا هنرمندان تئاتر برای مکان و ساعت تمرین مشکل نداشته باشند.

وی در ادامه سخنانش یادآور شد؛ وقتی که سرمایه گذاری نباشد تبلیغی هم شکل نمی گیرد، اطلاع رسانی از زمان اجرا برعهده بازیگر و یا کارگردان نیست، وظیفه تیم اجرایی اینست نمایش درخوری برای تماشاگر فراهم کند تا تماشاگر اجرایی خوب و کم نظیری را ببیند.

اجرای نمایش «نی لبک»، «غرابستان»، «گل نصرانی» با همکاری مرحوم مرتضوی، اجرای نمایش «هفت طبقه»با آقای شهراز‌، اجرای «‌ همه چیز درباره آقای ف»«پروانه الجزایری»،«وقتی که یاد میرود» با همکاری آقایان درند ‌و زندی “خانه کاغذی” مهدی برومند نیا و “نبض سرخ کلاغ”  خانم پریا امیری پریان  در کارنامه هنری ذوقی نیز دیده می شود.

گفتگو از زهره‌کریم‌زاده-خبرنگار طلوع کرمانشاه

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.