پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ Thursday, 19 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 21402 تعداد نوشته های امروز : 4×

آخرین خبرها

شناور شدن ساعات کاری ادارات کرمانشاه اعزام اولین کاروان زائرین کرمانشاهی به عمره سوزش و تیر کشیدن قلب نشانه چیست؟ دادستان: هیچ کودکی در کرمانشاه نباید از تحصیل باز بماند برای یک خرید ساده مدرسه سه میلیون‌ کنار بگذارید/ مردم و مغازه‌دار هر دو ناراضی با این میان وعده ها، کلسترول خود را کاهش دهید نظام «دوری» در ۳۵۰ کلاس‌ درس کرمانشاه اجرا می‌شود لزوم برخورد قاطع با عاملین توزیع مواد مخدر در استان کرمانشاه اشتغال اتباع غیرمجاز در کرمانشاه ممنوع است/ برخورد جدی با کارفرمایان متخلف تامین اجتماعی کرمانشاه ۷ کارگزاری فعال دارد کارگران نیز مشمول ۲ روز تعطیلی در هفته باشند در پاییز کم‌بارش امسال منتظر روزهای «غبارآلود» بیشتری باشیم؟ نصب کپسول آتش‌نشانی در کامیون‌های استان کرمانشاه الزامی است مهلت یک ماهه دادستان کرمانشاه برای ساماندهی «آبشوران» کرمانشاه؛ بهشت باستان شناسی دنیا/ ایجاد موزه پارینه سنگی در کرمانشاه با جدیت دنبال شود آتش در پناهگاه حیات وحش بیستون پس از ۳ روز مهار شد ۱۱ ویتامین و مواد معدنی ضروری و مورد نیاز بدن برای تحصیل از کرمانشاه مهاجرت کردم/ سال آینده برمی‌گردم برخورد آتشین تریلی‌ها در محور بیستون- صحنه تکمیل بزرگراه کربلا در استان کرمانشاه به ۲۳ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

در پاییز کم‌بارش امسال منتظر روزهای «غبارآلود» بیشتری باشیم؟
27 شهریور 1403 - 12:47
شناسه : 294866
2
رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه؛ طلوع‌‌کرمانشاه : بنا به گفته رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه، خشکی زمین و کم بارشی به تنهایی نمی‌تواند منجر به بروز طوفان‌های گرد و غبار شود و عوامل دیگری نیز در این خصوص دخیل هستند. سعید قاسمی با اشاره به اینکه آخرین پیش‌بینی های هواشناسی مبنی بر کم بارشی در فصل پاییز است، گفت: شاید این امر این تصور را ایجاد کند که خشکی پاییز می‌تواند منجر به طوفان‌های گرد و غبار شود، اما کم‌بارشی به تنهایی عامل تعیین کننده نیست و سایر شرایط آب و هوایی نیز اثرگذار است. وی از عوامل اساسی موثر بر ایجاد طوفان‌های گرد و غبار یاد کرد که خشکی زمین تنها یک عامل آن است و ادامه داد: در کنار خشکی زمین، وزش باد (غالبا بیشتر از ۳۰ کیلومتر بر ساعت)، موج ناپایدار سطوح میانی جو و میدان کم فشار قوی در سطح زمین نیز برای ایجاد طوفان‌های گردوغبار ضروری است. رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه اظهار کرد: از همین رو اگرچه خشکی زمین می‌تواند احتمال بروز گردوغبار را افزایش دهد، اما در غیاب سایر عوامل، این احتمال چشمگیر نخواهد بود. کما اینکه در برخی از سال‌های گذشته پاییز کم بارش بوده اما روزهای غبارآلود چندانی را شاهد نبودیم. قاسمی اضافه کرد: علاوه بر این، نباید فراموش کرد صحت پیش‌بینی‌های بلندمدت غالبا بیشتر از ۷۰ درصد نیست و از همین رو این احتمال وجود دارد که پیش‌بینی مبنی بر کم‌بارشی پاییز امسال، به طور کامل محقق نشود.
منبع : ایسنا
پ
پ

آنطور که پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد پاییز امسال کم بارش است و کم بارشی این نگرانی را ایجاد می‌کند که در پاییز پیش رو، به خصوص در مناطق مرزی کشور از جمله استان کرمانشاه، روزهای غبارآلود بیشتری را شاهد باشیم.

اما بنا به گفته رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه، خشکی زمین و کم بارشی به تنهایی نمی‌تواند منجر به بروز طوفان‌های گرد و غبار شود و عوامل دیگری نیز در این خصوص دخیل هستند.

سعید قاسمی با اشاره به اینکه آخرین پیش‌بینی های هواشناسی مبنی بر کم بارشی در فصل پاییز است، گفت: شاید این امر این تصور را ایجاد کند که خشکی پاییز می‌تواند منجر به طوفان‌های گرد و غبار شود، اما کم‌بارشی به تنهایی عامل تعیین کننده نیست و سایر شرایط آب و هوایی نیز اثرگذار است.

وی از عوامل اساسی موثر بر ایجاد طوفان‌های گرد و غبار یاد کرد که خشکی زمین تنها یک عامل آن است و ادامه داد: در کنار خشکی زمین، وزش باد (غالبا بیشتر از ۳۰ کیلومتر بر ساعت)، موج ناپایدار سطوح میانی جو و میدان کم فشار قوی در سطح زمین نیز برای ایجاد طوفان‌های گردوغبار ضروری است.

رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه اظهار کرد: از همین رو اگرچه خشکی زمین می‌تواند احتمال بروز گردوغبار را افزایش دهد، اما در غیاب سایر عوامل، این احتمال چشمگیر نخواهد بود. کما اینکه در برخی از سال‌های گذشته پاییز کم بارش بوده اما روزهای غبارآلود چندانی را شاهد نبودیم.

قاسمی اضافه کرد: علاوه بر این، نباید فراموش کرد صحت پیش‌بینی‌های بلندمدت غالبا بیشتر از ۷۰ درصد نیست و از همین رو این احتمال وجود دارد که پیش‌بینی مبنی بر کم‌بارشی پاییز امسال، به طور کامل محقق نشود.

بر اساس اعلام محیط زیست استان کرمانشاه، سال گذشته در استان ۴۳ روز هوای غیراستاندارد را به دلیل نفوذ گرد و غبار شاهد بودیم که ۳۴ روز آن در نیمه دوم سال و عمدتا در فصل پاییز بوده است.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.