پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ Thursday, 19 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 21405 تعداد نوشته های امروز : 7×

آخرین خبرها

انهدام باند سازمان یافته قاچاق سلاح در کرمانشاه در جست‌وجوی یک نان همه‌چیز تمام! هشتمین جشنواره کهن آواهای تنبور و موسیقی کردی در دالاهو آغاز شد شناور شدن ساعات کاری ادارات کرمانشاه اعزام اولین کاروان زائرین کرمانشاهی به عمره سوزش و تیر کشیدن قلب نشانه چیست؟ دادستان: هیچ کودکی در کرمانشاه نباید از تحصیل باز بماند برای یک خرید ساده مدرسه سه میلیون‌ کنار بگذارید/ مردم و مغازه‌دار هر دو ناراضی با این میان وعده ها، کلسترول خود را کاهش دهید نظام «دوری» در ۳۵۰ کلاس‌ درس کرمانشاه اجرا می‌شود لزوم برخورد قاطع با عاملین توزیع مواد مخدر در استان کرمانشاه اشتغال اتباع غیرمجاز در کرمانشاه ممنوع است/ برخورد جدی با کارفرمایان متخلف تامین اجتماعی کرمانشاه ۷ کارگزاری فعال دارد کارگران نیز مشمول ۲ روز تعطیلی در هفته باشند در پاییز کم‌بارش امسال منتظر روزهای «غبارآلود» بیشتری باشیم؟ نصب کپسول آتش‌نشانی در کامیون‌های استان کرمانشاه الزامی است مهلت یک ماهه دادستان کرمانشاه برای ساماندهی «آبشوران» کرمانشاه؛ بهشت باستان شناسی دنیا/ ایجاد موزه پارینه سنگی در کرمانشاه با جدیت دنبال شود آتش در پناهگاه حیات وحش بیستون پس از ۳ روز مهار شد ۱۱ ویتامین و مواد معدنی ضروری و مورد نیاز بدن

برای یک خرید ساده مدرسه سه میلیون‌ کنار بگذارید/ مردم و مغازه‌دار هر دو ناراضی
28 شهریور 1403 - 14:31
شناسه : 294894
2
طلوع‌‌کرمانشاه : گرانی انواع لوازم تحریر، پوشاک و کیف و کفش مدرسه باعث شده هم خانواده‌ها تحت فشار باشند و هم واحدهای صنفی که یکسال منتظر بازگشایی مدارس بودند درآمد چندانی نداشته باشند. اگر به بازار برویم، تهیه ابتدایی‌ترین ملزومات مدرسه برای یک دانش‌آموزان حداقل سه میلیون تومان آب می‌خورد و تصور کنید خانواده‌ای که دو یا سه دانش‌آموز دارد باید چه هزینه سنگینی را بپردازد، خصوصا برای خانوارهای کارگری که دریافتی چندانی هم در ماه ندارند. قیمت یک کوله پشتی معمولی و متوسط بین ۴۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان است، یک کوله پشتی که فقط برای رفع نیاز باشد وگرنه کوله پشتی‌ با جنس‌های بسیار خوب و به اصلاح لاکچری دو، سه میلیون تومان قیمت دارد. برای خرید یک جفت کفش ساده که جنس آن چرم هم نباشد حداقل باید ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان پرداخت کنیدو اگر بخواهید کفش خیلی مرغوبی با جنس چرم برای دانش‌آموز خود بخرید باید حداقل دو میلیون تومان بپردازید. روپوش مدارس نیز زیر ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان قیمت ندارد. هزینه پر کردن کوله پشتی با چند دفتر، مدا‌د ‌‌خودکار و پاک‌کن ساده که خیلی لاکچری و گران قیمت هم نباشند در پایین‌ترین حالت ۵۰۰ هزار تومان است. در سال‌های گذشته برای اینکه لوازم مدرسه با قیمت مناسب‌تری در اختیار قشر متوسط و ضعیف قرار گیرد هم نمایشگاه بهاره دایر می‌شد و هم در سطح بازار واحدهای صنفی فروش فوق‌العاده برگزار می‌کردند اما امسال نه تنها فروش فوق العاده در بازار نداشتیم بلکه نمایشگاه نیز در فضای چندان بزرگی برگزار نشد. در حالیکه سه هزار مترمربع فضا در اختیار نمایشگاه کرمانشاه است تنها ۱۷۰۰ متر نمایشگاه پاییزه دایر شده و این امر نیز به عدم استقبال غرفه داران و عدم تمایل خرید مردم بر می گردد.
منبع : اختصاصی طلوع کرمانشاه
پ
پ

با فرارسیدن ایام بازگشایی مدارس، شلوغی بازار به خوبی مشخص است اما وقتی که به سبدهای خرید دست مردم نگاه کنیم بسیار سبک و‌ کم حجم هستند گویا بازار دیگر رونق سال‌های گذشته را ندارد.

به گزارش پایگاه خبری طلوع، خبری از چند جعبه کفش و کیسه‌های پر از دفتر و خودکار در خریدهای مردم نیست و اکثر والدین به دلیل شرایط سخت اقتصادی تنها از پس خرید ملزومات اولیه مدرسه برمی‌آیند.

*گرانی انواع لوازم تحریر، پوشاک و کیف و کفش مدرسه باعث شده هم خانواده‌ها تحت فشار باشند و هم واحدهای صنفی که یکسال منتظر بازگشایی مدارس بودند درآمد چندانی نداشته باشند.

اگر به بازار برویم، تهیه ابتدایی‌ترین ملزومات مدرسه برای یک دانش‌آموزان حداقل سه میلیون تومان آب می‌خورد و تصور کنید خانواده‌ای که دو یا سه دانش‌آموز دارد باید چه هزینه سنگینی را بپردازد، خصوصا برای خانوارهای کارگری که دریافتی چندانی هم در ماه ندارند.

قیمت یک کوله پشتی معمولی و متوسط بین ۴۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان است، یک کوله پشتی که فقط برای رفع نیاز باشد وگرنه کوله پشتی‌ با جنس‌های بسیار خوب و به اصلاح لاکچری دو، سه میلیون تومان قیمت دارد.

برای خرید یک جفت کفش ساده که جنس آن چرم هم نباشد حداقل باید ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان پرداخت کنیدو اگر بخواهید کفش خیلی مرغوبی با جنس چرم برای دانش‌آموز خود بخرید باید حداقل دو میلیون تومان بپردازید.

روپوش مدارس نیز زیر ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان قیمت ندارد.

هزینه پر کردن کوله پشتی با چند دفتر، مدا‌د ‌‌خودکار و پاک‌کن ساده که خیلی لاکچری و گران قیمت هم نباشند در پایین‌ترین حالت ۵۰۰ هزار تومان است.

در سال‌های گذشته برای اینکه لوازم مدرسه با قیمت مناسب‌تری در اختیار قشر متوسط و ضعیف قرار گیرد هم نمایشگاه بهاره دایر می‌شد و هم در سطح بازار واحدهای صنفی فروش فوق‌العاده برگزار می‌کردند اما امسال نه تنها فروش فوق العاده در بازار نداشتیم بلکه نمایشگاه نیز در فضای چندان بزرگی برگزار نشد.

در حالیکه سه هزار مترمربع فضا در اختیار نمایشگاه کرمانشاه است تنها ۱۷۰۰ متر نمایشگاه پاییزه دایر شده و این امر نیز به عدم استقبال غرفه داران و عدم تمایل خرید مردم بر می گردد.*

صحرا دارابی یکی از شهروندان کرمانشاه است که درباره خرید لوازم تحریر برای دانش آموز ابتدایی خود می‌گوید: سال‌های گذشته دفتر تعاونی با نرخ مصوب در فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای توزیع می‌شد اما امسال در هیچ فروشگاهی خبری از عرضه دفتر دولتی برای خانواده های ضعیف نیست.

وی ادامه داد: اگر برای هر درس فرزندمان فقط یک دفتر بخریم حداقل هفت یا هشت دفتر نیاز داریم که بسته به تعداد برگ بین ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومان قیمت دارد و فقط باید ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان برای خرید دفتر بگذاریم.

این شهروند یادآور شد: دانش اموزان معمولا با یکدیگر چشم و هم چشمی می‌کنند و توقع دارند والدین برای آنها لوازم تحریر گران بخرند اما این کار از توان والدین خارج است.

دارابی گفت: روپوش مدرسه را نیز از تولیدی که مدرسه تعیین کرده بود به قیمت ۷۵۰ هزار تومان خریدیم، در حالیکه برخی والدین توان خرید این روپوش را ندارند و در بسیاری مواقع از روپوش سال گذشته استفاده می‌کنند.

وی با انتقاد به گرانی مایحتاج دانش اموزان و فشاری که در این خصوص به والدین تحمیل می‌شود، گفت: تقاضا داریم مسئولین مراکزی را برای عرضه کالاهای با قیمت ارزان و مناسب برای خانواده‌هایی که توان مالی چندان زیادی ندارند تعیین کنند.

مرتضی بهرامی یکی از مغازه داران فروشنده کوله پشتی در خیابان مدرس است و با اشاره به رکود شدید بازار در آستانه بازگشایی مدارس، گفت: بازار شلوغ است اما مردم خرید چندانی نمی‌کنند

وی ادامه داد: قیمت ها امروز بگونه ای شده که مردم توان پرداخت آن را ندارند اما همین قیمت برای فروشنده نیز سود زیادی ندارد.

این مغازه‌دار افزود: ما همین یک ماه را برای کاسبی فرصت داریم اما در این یک ماه همه وارد حیطه فروش کیف شده و بازار ما را کساد می‌کنند. هر لباس فروشی و عطاری را میبینی یک میز برای فروش کوله پشتی گذاشته است، کتاببفروشی‌ها هم کیف می‌فروشند و بیشتر از همه دستفروشانی که از بیکاری به سمت این بازار آمدند نیز به ما صدمه می زنند.

وی گفت: در مجموع بازار بازگشایی مدرسه امسال طوری است که نه مردم راضی هستند و نه مغازه دار.

این مغازه‌دار با بیان اینکه بسیاری از مردم چون توان خرید ندارند کیف سال‌های قبل را برای فرزند خود استفاده می کنند، اظهار کرد: برخی هم از سر ناچاری به خرید کوله دست دوم در سایت دیوار روی آورده اند .

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.