سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ Tuesday, 22 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 21553 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

اگر جلسه فردای شورای شهر رسمیت نیابد از آنها سلب عضویت می‌کنیم! کاهش ۱۴ درصدی سوانح فوتی در راه های استان کرمانشاه پخت «نان کامل» در کرمانشاه به کجا رسید؟ رفع ۱۲ نقطه حادثه‌ خیز شهر کرمانشاه در دستور کار شهرداری است مصرف چه مواد غذایی جلوی «پوکی استخوان» را می‌گیرد؟ روزهای گرم پاییزی کرمانشاه؛ خداحافظ! در نصب وسایل گرمایشی دقت کنید/ قاتل خاموش در کمین است پزشکی قانونی فقط «معاینه جسد» نیست/ زمین «سوله بحران» تعیین تکلیف شد باید از قبح‌زدایی «سقط جنین» فاصله بگیریم مخاطب هشدارهای امام جمعه کرمانشاه کیست؟ کاهش ۱۰ درصدی کشته‌های تصادفات درون‌شهری کرمانشاه معاون استانداری کرمانشاه: پرداخت حق مناطق جنگی کماکان ادامه دارد سایه سیاهی بر سر زنان کرمانشاهی/فاجعه زباله گردی موجودی لطیف به نام زن! کرمانشاه؛ استانی پراستعداد اما پرمشکل و نیازمند توجه قابل توجه کشاورزان کرمانشاهی، این موج ناپایدار «پله» نیست پیگیر ثبت‌نام دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در مدارس کرمانشاه هستیم پف زیر چشم می تواند نشانه بیماری قلبی باشد؟ ۱فوتی به علت واژگونی خودرو پژو پارس در محور سرپل ذهاب ورود تعزیرات کرمانشاه به موضوع گرانی مرغ دادگاه‌های صلح موجب افزایش رسیدگی نظامند به دعاوی می‌شوند

مافیایی که استاندار و نمایندگان کرمانشاه نیز از پس آن برنمی‌آیند! چه کسی پشت پرده جلوگیری از فعالیت داروخانه هلال احمر است؟
02 مهر 1403 - 12:29
شناسه : 294947
12
طلوع‌‌کرمانشاه : برخی استان‌های بزرگ در شهرستان‌های خود نیز صاحب داروخانه شدند و حالا پیگیرند داروخانه‌های شهرستانی را افزایش دهند و جالب آن که مجوز هم می‌گیرند اما هنوز برای کرمانشاه به عنوان تنها استان باقی مانده مجوز صادر نشده است/ماجرا و گره کار اینجاست که هر چه مدیرعامل‌های متعدد هلال احمر، استانداران و حتی نمایندگان مجلس کرمانشاه در سال‌های اخیر پیگیری کردند که برای داروخانه هلال احمر کرمانشاه مجوز صادر شود، این درخواست در معاونت غذا و دارو وزارت بهداشت بایکوت می‌شود و به نتیجه نمی‌رسد/گویا این مانع‌تراشی برای کرمانشاه است اما همزمان برخی استان‌های دیگر موفق به اخذ مجوز می‌شوند/معاونت غذا و دارو وزارت بهداشت از دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نظرخواهی می‌کند و این دانشگاه به صورت ضمنی و زبانی حتی در جلسات نظر خود را مثبت اعلام می‌کند اما مشخص نیست در این مسیر بین علوم پزشکی کرمانشاه تا وزارت بهداشت چه اتفاقی رخ می‌دهد که دوباره پاسخ منفی شده و این چرخه سال‌هاست که تکرار می‌شود/۳۰ تیر امسال بود که خبرهای امید بخشی از اینکه استاندار کرمانشاه دستور وزیر بهداشت وقت را برای داروخانه هلال احمر کرمانشاه گرفته منتشر شد و پیش‌بینی همه این بود که این بار با دستور مستقیم وزیر که مستندات آن نیز موجود است یکبار برای همیشه مجوز داروخانه هلال احمر برای کرمانشاه صادر شود اما در اقدامی عجیب و در حالیکه وزیر وقت بهداشت «دکتر عین‌الهی» با دست خط و امضای خود به معاونت غذا و دارو وزارت بهداشت یک هفته مهلت داده بود تا با توجه به نیاز استان این مجوز صادر شود اما این معاونت دستور وزیر را هم نخواند/در نهایت چندی قبل محمد باقرمحمدی مدیرعامل هلال احمر کرمانشاه اعلام کرده که پاسخ معاونت غذا و دارو وزارت بهداشت علی رغم پیگیری‌هایی که هلال احمر انجام داده منفی بوده است/باید دید چه مافیا و دست‌های پشت پرده و سودهای کلانی پشت این ماجرا است که حتی خود وزیر نیز از پس آن برنمی‌آید چه برسد به استاندار و نماینده مجلس!
منبع : اختصاصی طلوع کرمانشاه
پ
پ

به گزارش پایگاه خبری طلوع،۲۸ سال است که کرمانشاه از داشتن داروخانه هلال احمر محروم است، تنها استان در سراسر ایران که حتی مرکز استان آن نیز از داشتن داروخانه هلال احمر محروم است، یعنی حتی بسیاری از استان‌های دیگر کشور که کوچکتر و کم جمعیت‌‌تر از کرمانشاه هستند هم حداقل یک داروخانه هلال احمر دارند.

برخی استان‌های بزرگ در شهرستان‌های خود نیز صاحب داروخانه شدند و حالا پیگیرند داروخانه‌های شهرستانی را افزایش دهند و جالب آن که مجوز هم می‌گیرند اما هنوز برای کرمانشاه به عنوان تنها استان باقی مانده مجوز صادر نشده است.

ماجرا و گره کار اینجاست که هر چه مدیرعامل‌های متعدد هلال احمر، استانداران و حتی نمایندگان مجلس کرمانشاه در سال‌های اخیر پیگیری کردند که برای داروخانه هلال احمر کرمانشاه مجوز صادر شود، این درخواست در معاونت غذا و دارو وزارت بهداشت بایکوت می‌شود و به نتیجه نمی‌رسد.

گویا این مانع‌تراشی برای کرمانشاه است اما همزمان برخی استان‌های دیگر موفق به اخذ مجوز می‌شوند.

معاونت غذا و دارو وزارت بهداشت از دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نظرخواهی می‌کند و این دانشگاه به صورت ضمنی و زبانی حتی در جلسات نظر خود را مثبت اعلام می‌کند اما مشخص نیست در این مسیر بین علوم پزشکی کرمانشاه تا وزارت بهداشت چه اتفاقی رخ می‌دهد که دوباره پاسخ منفی شده و این چرخه سال‌هاست که تکرار می‌شود.

۳۰ تیر امسال بود که خبرهای امید بخشی از اینکه استاندار کرمانشاه دستور وزیر بهداشت وقت را برای داروخانه هلال احمر کرمانشاه گرفته منتشر شد و پیش‌بینی همه این بود که این بار با دستور مستقیم وزیر که مستندات آن نیز موجود است یکبار برای همیشه مجوز داروخانه هلال احمر برای کرمانشاه صادر شود اما در اقدامی عجیب و در حالیکه وزیر وقت بهداشت «دکتر عین‌الهی» با دست خط و امضای خود به معاونت غذا و دارو وزارت بهداشت یک هفته مهلت داده بود تا با توجه به نیاز استان این مجوز صادر شود اما این معاونت دستور وزیر را هم نخواند.

در نهایت چندی قبل محمد باقرمحمدی مدیرعامل هلال احمر کرمانشاه اعلام کرده که پاسخ معاونت غذا و دارو وزارت بهداشت علی رغم پیگیری‌هایی که هلال احمر انجام داده منفی بوده است.

باید دید چه مافیا و دست‌های پشت پرده و سودهای کلانی پشت این ماجرا است که حتی خود وزیر نیز از پس آن برنمی‌آید چه برسد به استاندار و نماینده مجلس!

مشخص نیست چرا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه یکبار برای همیشه این موضوع را روشن نمی‌کند و چرا مانع یا موانع اصلی مشخص و با آن برخورد نمی‌شود.

در این بین هزاران بیمار صعب‌العلاج و سرطانی وجود دارند که برای تامین داروهای خود بسیار در تنگنا هستند و حتی گاهی به استان‌های دیگر می‌روند تا از داروخانه هلال احمر آن منطقه دارو تامین کنند.

جان هزاران بیمار، گرفتار دست‌های پشت پرده‌ای شده که اجازه نمی‌دهند کرمانشاه صاحب داروخانه هلال احمر شود و مرگ و زندگی کودکان ‌‌و جوانان سرطانی برای آنها هیچ اهمیتی ندارد و کسی هم یارای برخورد با این مافیا را ندارد.

حتما گروهی هستند که عرضه داروهای خاص با قیمت کم‌در داروخانه هلال احمر بازار آنها را کساد می‌کند و برای سود نامشروع خود جان مردم را به بازی می‌گیرند.

حالا امید آن می‌رود با تغییر و تحولاتی که با آغاز به کار دولت چهاردهم در وزارت بهداشت و حتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه شروع می‌شود ماجرای داروخانه هلال احمر دوباره به جریان افتاده و یکبار برای همیشه به دست دولت چهاردهم حل شود.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.