جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳ Friday, 18 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 21535 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

ورود تعزیرات کرمانشاه به موضوع گرانی مرغ دادگاه‌های صلح موجب افزایش رسیدگی نظامند به دعاوی می‌شوند هفت‌سالگی؛ زیربنایی برای شخصیت کودکان برخورد جدی با استخدام غیرمجاز اتباع در کشاورزی کرمانشاه یک فوتی و چهار مصدوم در حادثه رانندگی محور کرمانشاه به قزانچی انهدام باند توزیع مواد مخدر در هرسین بیکاری و قاچاق در قصرشیرین بیداد می‌کند ممنوعیت ورود دام‌ عشایر به مراتع مناطق قشلاقی کرمانشاه تا ۱۵ آذر کرمانشاه هفته آینده ۷ تا ۱۰ درجه سرد می‌شود توضیحات دادستان کرمانشاه در خصوص قتل یک زن دستگیری مجرمان متواری در اولویت قرار می‌گیرد تعیین تکلیف استانداری برای شهرداری کرمانشاه، راهداری و پلیس راه کاهش محسوس دمای هوای کرمانشاه در هفته آینده ببخشید؛ شما؟ دلیل افزایش قیمت مرغ در کرمانشاه چیست؟ این ۵ مورد می توانند دلیل خستگی شما باشند دستگیری سرشاخه سایت کلاهبرداران رمزارزهای دیجیتالی در کرمانشاه کاپوتاژ خودرو از مرز «شوشمی» بزودی برقرار می‌شود مهرِ گرم کرمانشاه ۲۵اجرای تئاتر خیابانی در بوستان های کرمانشاه

جزو استانهای اول بیکار کشوریم، اما نیروی کار نداریم
19 مهر 1403 - 9:51
شناسه : 295225
2
معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه: طلوع‌‌کرمانشاه : عبدالوحید محمدی در نشست کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی کرمانشاه که دیروز(۱۸ مهر) با حضور جمعی از مدیران و فعالین بخش کشاورزی برگزار شد، به دغدغه فعالین حوزه کشاورزی برای تامین نیروی کار اشاره کرد و گفت: استان‌ کرمانشاه بر اساس آمارها جزو استان‌های با نرخ بیکاری بالا است، اما در عمل وقتی که تولیدکنندگان دنبال نیروی کار حتی با دستمزد بالا می‌گردند، کسی را پیدا نمی‌کنند/ این وضعیت دو عامل دارد. اول اینکه نرخ بیکاری اعلامی با واقعیات اشتغال جامعه فاصله دارد، بدین معنا که برخی از مردم کار به معنای کسب درآمد دارند اما آن را به عنوان یک شغل رسمی محسوب نمی‌کنند و در پایشی که برای سنجش نرخ بیکاری صورت می‌گیرد خود را بیکار اعلام می‌کنند و این امر نرخ بیکاری ما را بالا می‌برد/به گفته محمدی، این موضوع تا حدودی ریشه در مسائل فرهنگی دارد. برای مثال فردی که چند هکتار زمین آبی دارد و از آن درآمد کسب می‌کند، اما خود را بیکار می‌داند/از سوی دیگر، افراد بیکار واقعی حاضر نیستند سراغ برخی مشاغل بروند و دنبال کار رسمی و با راحتی و درآمد بیشتر می‌گردند/این موضوع در ملاقات‌های عمومی نیز خود را نشان می‌دهد. برای نمونه بارها صاحبان خبازی مراجعه و اعلام کردند که با دستمزد روزی ۹۰۰ هزار تومان برای یک شیفت باز هم شاطر نانوا در کرمانشاه پیدا نمی‌شود و یا واحدهای دامداری حاضرند ماهی ۲۰ میلیون تومان به کارگر بدهند، اما کسی سراغ آنها نمی‌رود.
منبع : ایسنا
پ
پ

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: کرمانشاه جزو استان‌های اول بیکار کشور است، اما با کمبود نیروی کار مواجهیم.

عبدالوحید محمدی در نشست کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی کرمانشاه که دیروز(۱۸ مهر) با حضور جمعی از مدیران و فعالین بخش کشاورزی برگزار شد، به دغدغه فعالین حوزه کشاورزی برای تامین نیروی کار اشاره کرد و گفت: استان‌ کرمانشاه بر اساس آمارها جزو استان‌های با نرخ بیکاری بالا است، اما در عمل وقتی که تولیدکنندگان دنبال نیروی کار حتی با دستمزد بالا می‌گردند، کسی را پیدا نمی‌کنند.

وی ادامه داد: این وضعیت دو عامل دارد. اول اینکه نرخ بیکاری اعلامی با واقعیات اشتغال جامعه فاصله دارد، بدین معنا که برخی از مردم کار به معنای کسب درآمد دارند اما آن را به عنوان یک شغل رسمی محسوب نمی‌کنند و در پایشی که برای سنجش نرخ بیکاری صورت می‌گیرد خود را بیکار اعلام می‌کنند و این امر نرخ بیکاری ما را بالا می‌برد.

به گفته محمدی، این موضوع تا حدودی ریشه در مسائل فرهنگی دارد. برای مثال فردی که چند هکتار زمین آبی دارد و از آن درآمد کسب می‌کند، اما خود را بیکار می‌داند.

وی اظهار کرد: از سوی دیگر، افراد بیکار واقعی حاضر نیستند سراغ برخی مشاغل بروند و دنبال کار رسمی و با راحتی و درآمد بیشتر می‌گردند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه، ادامه داد: این موضوع در ملاقات‌های عمومی نیز خود را نشان می‌دهد. برای نمونه بارها صاحبان خبازی مراجعه و اعلام کردند که با دستمزد روزی ۹۰۰ هزار تومان برای یک شیفت باز هم شاطر نانوا در کرمانشاه پیدا نمی‌شود و یا واحدهای دامداری حاضرند ماهی ۲۰ میلیون تومان به کارگر بدهند، اما کسی سراغ آنها نمی‌رود.

 

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.