جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳ Friday, 18 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 21535 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

ورود تعزیرات کرمانشاه به موضوع گرانی مرغ دادگاه‌های صلح موجب افزایش رسیدگی نظامند به دعاوی می‌شوند هفت‌سالگی؛ زیربنایی برای شخصیت کودکان برخورد جدی با استخدام غیرمجاز اتباع در کشاورزی کرمانشاه یک فوتی و چهار مصدوم در حادثه رانندگی محور کرمانشاه به قزانچی انهدام باند توزیع مواد مخدر در هرسین بیکاری و قاچاق در قصرشیرین بیداد می‌کند ممنوعیت ورود دام‌ عشایر به مراتع مناطق قشلاقی کرمانشاه تا ۱۵ آذر کرمانشاه هفته آینده ۷ تا ۱۰ درجه سرد می‌شود توضیحات دادستان کرمانشاه در خصوص قتل یک زن دستگیری مجرمان متواری در اولویت قرار می‌گیرد تعیین تکلیف استانداری برای شهرداری کرمانشاه، راهداری و پلیس راه کاهش محسوس دمای هوای کرمانشاه در هفته آینده ببخشید؛ شما؟ دلیل افزایش قیمت مرغ در کرمانشاه چیست؟ این ۵ مورد می توانند دلیل خستگی شما باشند دستگیری سرشاخه سایت کلاهبرداران رمزارزهای دیجیتالی در کرمانشاه کاپوتاژ خودرو از مرز «شوشمی» بزودی برقرار می‌شود مهرِ گرم کرمانشاه ۲۵اجرای تئاتر خیابانی در بوستان های کرمانشاه

۲۵اجرای تئاتر خیابانی در بوستان های کرمانشاه
22 مهر 1403 - 12:50
شناسه : 295263
3
طلوع‌‌کرمانشاه : بوستان های پرتردد شهرمان این روزها میزبان چنین نمایشی بود که توانست مخاطب را درگیر کند و با مضامین مذهبی و سرگرم کننده، جذابیت را دو‌چندان کند و معانی بزرگ ارزشی را به مخاطب انتقال دهد. در همین راستا«مجتبی مرادی» کارشناس ارشد کارگردانی تئاتر و رییس اداره امور هنری سازمان فرهنگی شهرداری کرمانشاه به طلوع گفت: در دومین جلسه کنگره ملی شهدا به پیشنهاد دکتر ایمان درخشی، ریاست محترم محترم سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری کرمانشاه مقرر شد برنامه تئاتر خیابانی در سطح شهر اجرا شود و مفاهیم ایثار و شهادت، اقتدار ملی و دفاع مقدس را در قالب تئاتر خیابانی منتقل شود تا از طریق این هنر بی واسطه مفاهیم ارزشی را منعکس کنیم. وی ادامه داد: پنج گروه کاربلد و باسابقه پنج نمایش را تهیه کرده و برای هر کدام پنج روز اجرا داشتند که در مجموع به ۲۵اجرای تئاتر خیابانی رسید. این هنرمند کرمانشاهی افزود: بوستان‌هایی همچون پارک خانواده نوبهار، پارک لاله، شبدیز، معلم و‌ پارک شرقی از جمله پارک های هدف ما برای اجرا بودند. به گفته وی، این نمایش ها با استقبال خوب شهروندان مواجه شد و بسیاری از آنان پیگیر تداوم برای اجرا هستند.
نویسنده : زهره کریم زاده منبع : اختصاصی طلوع کرمانشاه
پ
پ

به گزارش پایگاه خبری طلوع، تئاتر خیابانی، هنری اجتماعی و خلاقانه است که بدون واسطه با الهام از‌واقعیت ها و ارزش ها در مقابل چشمان مشتاق مردمان یک شهر به تصویر کشیده می شود.

در این گونه از اجرای تاثیرگذار، درد و رنج و خوشی و ارزش و حماسه و رشادت برای مردم بازگو می شود و با تکنیک‌های اجرایی و هنرمندانه ای که دارد می تواند به شدت در میان مردم محبوبیت یابد و بر خیل طرفدارانش بیفزاید.

بوستان های پرتردد شهرمان این روزها میزبان چنین نمایشی بود که توانست مخاطب را درگیر کند و با مضامین مذهبی و سرگرم کننده، جذابیت را دو‌چندان کند و معانی بزرگ ارزشی را به مخاطب انتقال دهد.

در همین راستا«مجتبی مرادی» کارشناس ارشد کارگردانی تئاتر و رییس اداره امور هنری سازمان فرهنگی شهرداری کرمانشاه به طلوع گفت: در دومین جلسه کنگره ملی شهدا به پیشنهاد دکتر ایمان درخشی، ریاست محترم محترم سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری کرمانشاه مقرر شد برنامه تئاتر خیابانی در سطح شهر اجرا شود و مفاهیم ایثار و شهادت، اقتدار ملی و دفاع مقدس را در قالب تئاتر خیابانی منتقل شود تا از طریق این هنر بی واسطه مفاهیم ارزشی را منعکس کنیم.

وی ادامه داد: پنج گروه کاربلد و باسابقه پنج نمایش را تهیه کرده و برای هر کدام پنج روز اجرا داشتند که در مجموع به ۲۵اجرای تئاتر خیابانی رسید.
این هنرمند کرمانشاهی افزود: بوستان‌هایی همچون پارک خانواده نوبهار، پارک لاله، شبدیز، معلم و‌ پارک شرقی از جمله پارک های هدف ما برای اجرا بودند.

به گفته وی، این نمایش ها با استقبال خوب شهروندان مواجه شد و بسیاری از آنان پیگیر تداوم برای اجرا هستند.


مرادی اضافه کرد: سازمان فرهنگی هنری شهرداری کرمانشاه این رویکرد را در پیش گرفته که مفاهیم ارزشی، شهری و شهروندی و مفاهیم ادبی را از طریق رویدادها های هنری اجرا کند و با وجود اینکه از ساعت چهار و نیم عصر اجراها آغاز و تا ساعت ۷ شب ادامه داشت بر میزان جمعیت و استقبال اضافه می شد.

وی یادآور شد: ما شهروندان هنردوست و فهیمی داریم که این اتفاق در بین اجراها مشخص بود.

گفتگو از زهره‌ کریم زاده-خبرنگار طلوع

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.