یکشنبه, ۶ آبان , ۱۴۰۳ Sunday, 27 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 21573 تعداد نوشته های امروز : 3×

آخرین خبرها

خواب زمستانی نمایندگان کرمانشاه، هیچ نماینده‌ای از کرمانشاه در کمیسیون تلفیق نیست! تأمین آب کشت‌های پاییزه با لایروبی کانال سد زاگرس تشکیل قرارگاه جلب مجرمین متواری در کرمانشاه لایروبی رودخانه چمبشیر و آبشوران کرمانشاه برخورد سمند با لاستیک وسط جاده مادر خانواده را به کام مرگ فرو برد موج نارضایتی از رفتار قهری هسته گزینش در آموزش و پرورش استان /جوانان بسیاری حذف شده و به خیل بیکاران پیوسته اند /تابستان امسال تنها  یک سوم نیروهای پذیرش شده از فیلتر گزینش گذشتند! حمایت کامل دستگاه قضایی اسلام آباد غرب از برنامه های عام المنفعه دستگاه های اجرایی شهرستان شمارش معکوس برای واریز مبلغ متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان/ افزایش ۱۰ میلیونی حقوق در راه است؟ حرکت لاک‌پشتی پست کرمانشاه و سرگردانی مردم مسمومیت ۴ عضو یک خانواده بر اثر گازگرفتگی در کرمانشاه روند کاهشی دمای هوا در کرمانشاه طی هفته آینده ۷۲ روز بارانی، ۳۹ روز یخبندان و رشد ۲۲ درصدی بارش‌ها چالش جدی مسافران برای ورود از پایانه ها به داخل شهر /پایانه راه کربلا شبها تاکسی ندارد توقیف یکدستگاه حفاری غیرمجاز توسط امور منابع آب شهرستان کنگاور طلا ارزان می‌شود؟ آماری فجیع از یک تراژدی ناگوار؛ ۵۰ درصد کودکان مورد سوء استفاده والدین معتاد خود قرار می گیرند! دمای ۱۶ شهر کرمانشاه زیر صفر رفت مجموعه باغ مدرن قصرشیرین ظرفیتی برای افزایش اشتغال و تولید در غرب کرمانشاه پخت «نان کامل» در کرمانشاه در انتظار قیمت‌گذاری نصب پابند الکترونیکی بر پای ۱۰۰ سارق حرفه‌ای در کرمانشاه

خواب زمستانی نمایندگان کرمانشاه، هیچ نماینده‌ای از کرمانشاه در کمیسیون تلفیق نیست!
06 آبان 1403 - 15:34
شناسه : 295444
0
طلوع‌‌کرمانشاه : با تقدیم لایحه بودجه ۱۴۰۴ که برنامه مالی، عمرانی و اقتصادی کشور برای تمام سال آینده است کمیسیون تلفیق برای چکش‌کاری اصلی و اعلام نظر درباره بودجه سال آینده جلسات خود را آغاز کرده است. کمیسیونی بسیار مهم که نمایندگانی از تمام کمیسیون‌های تخصصی مجلس اعم از اقتصادی، اجتماعی، انرژی، صنعت و معدن، کشاورزی، امنیت ملی و سیاست خارجی، عمران، بهداشت و … در آن حضور دارند و ۴۵ نفر از نمایندگان اعضای این کمیسیون را تشکیل می‌دهند. نکته جالب توجه آنجاست که هیچکدام از اعضای مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در این کمیسیون مهم و حساس حضور ندارند و نکته ناامیدکننده‌تر این است که در برخی از سال‌ها دو نماینده از کرمانشاه عضو کمیسیون تلفیق بودند و حالا مجمع نمایندگان کرمانشاه با کنار کشیدن یا کنار گذاشته شدن از کمیسیون تلفیق سهم خود را در تصمیم سازی برای سال آینده کشور از دست داده‌اند. این در حالی است که با احتساب عضویت ۴۵ نماینده در این کمیسیون و ۳۱ استانی که در کشور داریم حتما برخی از استان‌ها چندین نماینده در این کمیسیون دارند اما سهم کرمانشاه صفر است. به علاوه برخی از استان‌های کوچک همجوار ما در کمیسیون تلفیق نماینده دارند اما کرمانشاه نه!
منبع : اختصاصی طلوع کرمانشاه
پ
پ

به گزارش پایگاه خبری طلوع، با تقدیم لایحه بودجه ۱۴۰۴ که برنامه مالی، عمرانی و اقتصادی کشور برای تمام سال آینده است کمیسیون تلفیق برای چکش‌کاری اصلی و اعلام نظر درباره بودجه سال آینده جلسات خود را آغاز کرده است.

کمیسیونی بسیار مهم که نمایندگانی از تمام کمیسیون‌های تخصصی مجلس اعم از اقتصادی، اجتماعی، انرژی، صنعت و معدن، کشاورزی، امنیت ملی و سیاست خارجی، عمران، بهداشت و … در آن حضور دارند و ۴۵ نفر از نمایندگان اعضای این کمیسیون را تشکیل می‌دهند.

نکته جالب توجه آنجاست که هیچکدام از اعضای مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در این کمیسیون مهم و حساس حضور ندارند و نکته ناامیدکننده‌تر این است که در برخی از سال‌ها دو نماینده از کرمانشاه عضو کمیسیون تلفیق بودند و حالا مجمع نمایندگان کرمانشاه با کنار کشیدن یا کنار گذاشته شدن از کمیسیون تلفیق سهم خود را در تصمیم سازی برای سال آینده کشور از دست داده‌اند.

این در حالی است که با احتساب عضویت ۴۵ نماینده در این کمیسیون و ۳۱ استانی که در کشور داریم حتما برخی از استان‌ها چندین نماینده در این کمیسیون دارند اما سهم کرمانشاه صفر است.

به علاوه برخی از استان‌های کوچک همجوار ما در کمیسیون تلفیق نماینده دارند اما کرمانشاه نه!

برای مشخص شدن ابعاد این فاجعه باید بدانیم که نمایندگان استان و به تبع آن مردم کرمانشاه که با هزار امید و آرزو رای دارند و هشت نفر را به عنوان نماینده خود راهی مجلس کردند تقریبا هیچ سهمی در چکش کاری برنامه سال آینده کشور ندارند.

نباید فراموش کنیم کمیسیون تلفیق اصلی‌ترین مکان برای اصلاحات اساسی لایحه بودجه و تبدیل آن به قانون بوده و خارج از این کمیسیون دیگر نمی‌توان تغییرات چشمگیری در بودجه اعمال کرد.

قطعا کمیسیون تلفیق فرصتی مغتنم است تا نمایندگان استان‌ها بتوانند از مسیر آن علاوه بر اثرگذاری در برنامه کل کشور، تا حدودی هم برای استان خود و پروژه‌های بزرگ و کلان ملی که ردیف اعتباری در بودجه دارند رایزنی کنند اما این فرصت از دست کرمانشاه رفته است.

این در حالی است که کرمانشاه با ‌چندین پروژه عظیم و نیمه کاره مواجه است که عامل اصلی رکود آنها عدم تزریق کافی منابع از بودجه سالیانه کشور است، پروژه‌هایی در حوزه راه، راه آهن، زیرساخت، آب و فاضلاب و … که اجرایی شدن هریک از آنها می‌تواند کرمانشاه را یک گام به سمت توسعه پیش ببرد.

با این وضعیت سال آینده نیز بسیاری از پروژه‌های کلان کرمانشاه همچنان بدون اعتبار و درگیر رکود خواهند بود و به تبع آن کرمانشاه یکسال دیگر از توسعه زیرساختی، عمرانی و اقتصادی عقب می‌ماند.

عدم تخصیص منابع مالی به پرژوه‌های بزرگ کرمانشاه نه تنها به بیکاری استان دامن زده و فرصت حضور سرمایه‌گذاران را به دلیل کافی نبودن زیرساخت‌ها از استان می‌گیرد، بلکه باعث می‌شود کرمانشاه همچنان نمادی از ‌پروژه‌های بزرگ نیمه کار باقی بماند.

دیدگاه

دیدگاهها بسته است.