چهارشنبه, ۲۸ آذر , ۱۴۰۳ Wednesday, 18 December , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 21787 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

استاندار کرمانشاه: راه‌آهن کرمانشاه-خسروی باید با سرعت بیشتری تکمیل شود نماینده اورامانات در مجلس شورای اسلامی نارضایتی مردم اورامانات از طرح گرمسیری؛ توسعه کرمانشاه از مسیر تغییر می‌گذرد قدیمی‌ترین مدرسه گیلانغرب ثبت ملی می‌شود نگرانی ها از‌کاهش اهداکنندگان خون در کرمانشاه/در شاید برای تامین خون دچار مشکل شویم فریب تبلیغات تورهای شب یلدایی را نخورید تداوم جبهه هوای سرد تا روز سه شنبه؛ ثبت دمای زیر صفر در ۱۹ منطقه کرمانشاه نمایندگان مجلس حق دخالت در انتخاب استاندار یا سایر مدیران کل را ندارند!/قانون عفاف و حجاب نیاز به بازنگری دارد فساد اعضای شورای شهر؛ زیان برای کرمانشاه/افرادی که صلاحیت ندارند با چانه زنی به انتخابات شورای شهر بر نمی گردند! ‍احداث ۱۶ ستاد برف روبی در شهر کرمانشاه/ ذخیره یک هزار تن شن و نمک برای زمستان/ ۱۲۰ مخزن شن و نمک در سطح شهر نصب شد “با مدیریت غلط بازارچه های شهری را به معضل شهری بدل نکنیم” برپایی نمایشگاه «یلدای ایرانی» در کرمانشاه آغاز عملیات هرس و بازپیرایی درختان شهر کرمانشاه تنها ۱۵ تا ۲۰ درصد ظرفیت هتل‌های کرمانشاه پُر است چرایی عدم صدور مجوز برای داروخانه هلال احمر کرمانشاه را باید از وزارت بهداشت پرسید/ از دستور وزیر پیشین بهداشت برای صدور مجوز تمکین نشد خاموشی‌های احتمالی کرمانشاه اطلاع‌رسانی می‌شود پروتکل سفرهای خارجی شهرهای خلاق باید رفع شود/ ایجاد دبیرخانه شهرهای خلاق ایران افزایش ۳۰ درصدی نرخ شیرینی در کرمانشاه ۴۰۰ هزار کرمانشاهی شناسنامه جلد قرمز دارند احیاء ۳۰۰ واحد صنعتی راکد کرمانشاه در اولویت است هشدار؛ از این ۲۰ رمز استفاده نکنید!

استاندار کرمانشاه: راه‌آهن کرمانشاه-خسروی باید با سرعت بیشتری تکمیل شود
27 آذر 1403 - 13:37
شناسه : 296141
0
طلوع‌‌کرمانشاه : منوچهر حبیبی در بازدید از پروژه راه‌آهن کرمانشاه-خسروی بر اهمیت این پروژه تأکید کرد و با بیان اینکه این پروژه از محل سفر رهبر معظم انقلاب در حال اجراست، اظهار کرد: این خط آهن پنج شهرستان استان شامل کرمانشاه، اسلام‌آباد غرب، دالاهو، گیلان‌غرب و قصرشیرین را پوشش می‌دهد و نقش مهمی در توسعه استان ایفا خواهد کرد/بازارچه‌های مرزی استان نزدیک به ۵۰ درصد صادرات کشور به عراق را انجام می‌دهند و این محور ریلی می‌تواند علاوه بر جابجایی زائران، برای حمل بار نیز مورد استفاده قرار گیرد. اما روند فعلی اجرای پروژه قابل قبول نیست و باید با سرعت بیشتری دنبال شود. مذاکراتی با وزارت راه و شهرسازی انجام شده و به‌زودی وزیر راه و شهرسازی از این پروژه بازدید خواهد کرد تا تصمیمات لازم برای تأمین اعتبار اتخاذ شود/استاندار کرمانشاه همچنین از پیشنهاد پیمانکار مبنی بر افتتاح فاز به فاز پروژه استقبال کرد و گفت: با سفر وزیر و معاونین مربوطه و تخصیص اعتبارات، می‌توانیم شاهد تحرک بیشتری در این پروژه باشیم/این پروژه که بخشی از کریدور ریلی شرق به غرب کشور است، توجیه اقتصادی و راهبردی کافی برای تکمیل دارد و نقش مهمی در توسعه تجارت، حمل‌ونقل و ارتباطات منطقه‌ای ایفا خواهد کرد.
منبع : ایرنا
پ
پ

استاندار کرمانشاه راه آهن کرمانشاه – خسروی را ادامه راه کربلا و یکی از کوتاه‌ترین مسیرهای ریلی بین ایران و عراق دانست و گفت: این طرح به دلیل ویژگی‌های استراتژیک و اتصال ایران به عراق و سپس سوریه، هم برای زائران اربعین و هم در زمینه حمل بار و صادرات دارای اهمیت بالایی است و باید با اهتمام جدی تکمیل شود.

منوچهر حبیبی امروز سه‌شنبه ۲۷ آذر در بازدید از پروژه راه‌آهن کرمانشاه-خسروی بر اهمیت این پروژه تأکید کرد و با بیان اینکه این پروژه از محل سفر رهبر معظم انقلاب در حال اجراست، اظهار کرد: این خط آهن پنج شهرستان استان شامل کرمانشاه، اسلام‌آباد غرب، دالاهو، گیلان‌غرب و قصرشیرین را پوشش می‌دهد و نقش مهمی در توسعه استان ایفا خواهد کرد.

وی افزود: بازارچه‌های مرزی استان نزدیک به ۵۰ درصد صادرات کشور به عراق را انجام می‌دهند و این محور ریلی می‌تواند علاوه بر جابجایی زائران، برای حمل بار نیز مورد استفاده قرار گیرد. اما روند فعلی اجرای پروژه قابل قبول نیست و باید با سرعت بیشتری دنبال شود. مذاکراتی با وزارت راه و شهرسازی انجام شده و به‌زودی وزیر راه و شهرسازی از این پروژه بازدید خواهد کرد تا تصمیمات لازم برای تأمین اعتبار اتخاذ شود.

استاندار کرمانشاه همچنین از پیشنهاد پیمانکار مبنی بر افتتاح فاز به فاز پروژه استقبال کرد و گفت: با سفر وزیر و معاونین مربوطه و تخصیص اعتبارات، می‌توانیم شاهد تحرک بیشتری در این پروژه باشیم.

حبیبی گفت: این پروژه که بخشی از کریدور ریلی شرق به غرب کشور است، توجیه اقتصادی و راهبردی کافی برای تکمیل دارد و نقش مهمی در توسعه تجارت، حمل‌ونقل و ارتباطات منطقه‌ای ایفا خواهد کرد.

الیاس سلیمانی، مدیر حوزه طرح‌های شرکت ساخت و توسعه در استان کرمانشاه، درباره جزئیات فنی پروژه گفت: راه‌آهن کرمانشاه-خسروی از مسیر راه‌آهن اراک-ملایر-کرمانشاه منشعب می‌شود و تا مرز خسروی ادامه دارد. این مسیر ۲۶۱ کیلومتر طول دارد که با احتساب خطوط آنتنی به ۳۳۰ کیلومتر می‌رسد و تاکنون هشت هزار میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.

استاندار کرمانشاه: راه‌آهن کرمانشاه-خسروی باید با سرعت بیشتری تکمیل شود

وی ادامه داد: این پروژه شامل ۹ کیلومتر تونل است که از مجموع ۱۱ تونل، تاکنون ۵ مورد آن تکمیل شده است. فاز اول مسیر از کرمانشاه تا اسلام‌آباد غرب ۸۶ درصد پیشرفت دارد و کل پروژه ۳۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. با تأمین اعتبار می‌توان فاز اول را ظرف یک سال به پایان رساند. فاز اول پروژه به ۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

سلیمانی اضافه کرد: فاز یک پروژه شامل قطعه کرمانشاه تا اسلام آباد غرب به طول ۱۱۰ کیلومتر است که در بخش زیرسازی ۸۶ پیشرفت دارد.

استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۰ روستا، بیش از هشت هزار و ۱۰۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی دارد.

خط ریلی در استان کرمانشاه اکنون تا شهر کرمانشاه به عنوان مرکز استان وصل است و هر هفته ۲ بار قطار از مسیر کرمانشاه به مشهد و برعکس اقدام به جابجایی مسافر و بار می کند هرچند به دلیل نواقص مختلف و ضعف زیرساختی بویژه از تهران تا کرمانشاه ظرفیت جابجایی کمتر از حد انتظار دارد.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.