گلایههای مطرحشده از سوی همراهان بیماران درباره نبود آب گرم برای استحمام و وضعیت بهداشت و نظافت، بیانگر وجود برخی کاستیها در حوزه خدمات رفاهی بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه است.
نبود آب گرم در بیمارستان برای استحمام
م. قادری یکی از همراه بیماران در بیمارستان امام رضا (ع) در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی شبکه اطلاعرسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: بنده ساکن شهرستان جوانرودم و مدتی است پدرم در بیمارستان بستری شده، هزینههای زیادی را از جمله هزینه اقامت، تغذیه، ایاب و ذهاب و غیره میپردازم.
وی از نبود برخی امکانات در این هوای سرد گلایه کرده و افزود: نبود آب گرم باعث سختی و ناراحتی برای بیماران و همراهان شده است و تجربه بستری را دشوارتر کرده است.
این همراه بیمار خاطرنشان کرد: علاوه بر این، وضعیت سرویسهای بهداشتی نیز مناسب نبوده و نیاز به رسیدگی دارد.
وی خواستار توجه بیشتر مسئولان و بهبود شرایط شد تا اقامت در بیمارستان راحتتر شود.
پیگیریهای لازم را انجام خواهم داد
فضلالله رنجبر اظهار داشت: بیمارستان امام رضا (ع) یکی از بزرگترین بیمارستانهای شهر کرمانشاه است که روزانه هزاران نفر به آن مراجعه و بیماران از خدمات آن استفاده میکنند.
وی افزود: این بیمارستان با مراجعات گستردهای رو به روست و در نتیجه با برخی مشکلات و نیازها مواجه است. در زمانی که بنده مسئولیت فرمانداری کرمانشاه را بر عهده داشتم، پیگیریهایی در خصوص موضوع پارکینگ و همچنین برخی مسائل دیگر این مجموعه انجام شد.
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: بیمارستان امام رضا (ع) نیازمند تخصیص اعتبارات است و باید برای تأمین بخشی از منابع مالی مورد نیاز، بهویژه در راستای رفاه حال بیماران و همراهان آنها، تلاش شود.
رنجبر خاطرنشان کرد: خوشبختانه در سالهای گذشته اقداماتی از جمله احداث همراهسرا انجام شد و بنده نیز در آن مقطع، در کنار سایر مسئولان، برای فراهمسازی امکانات رفاهی برای همراهان بیماران همکاری داشتم.
وی ادامه داد: مطالب مطرحشده در خصوص مشکلات بیمارستان امام رضا (ع) که سوی مردم مطرح شده کاملاً بجا و درست است و قطعاً بهعنوان نماینده مردم، وظیفه دارم با رئیس دانشگاه علوم پزشکی، رئیس بیمارستان و دیگر مدیران مربوطه گفتگو و پیگیریهای لازم را انجام دهم.
رنجبر تأکید کرد: بخشی از مطالبات باید از مرکز پیگیری شود و انشاءالله با یاری خداوند، به سهم خود برای تحقق مطالبات بهحق مردم بزرگوار، این مسائل را دنبال خواهیم کرد.
بخشی از مشکلات گرمایشی بیمارستان رفع شده است
محمدجواد نادرسپاهی ؛ در خصوص برخی گزارشها درباره مشکل آب گرم در حمامهای بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه اظهار داشت: موضوع به آن شدتی که مطرح شده نیست. ممکن است در مقاطعی و در برخی بخشها، بهصورت موقت با مشکل آب گرم مواجه شویم، اما در صورت اطلاعرسانی، بلافاصله موضوع پیگیری و مشکل برطرف میشود.
وی افزود: از ابتدای فصل پاییز اقدامات گستردهای برای رفع مشکلات گرمایشی و تأمین آب گرم در بیمارستان امام رضا (ع) انجام شده و بخش عمدهای از این مشکلات برطرف شده است.
رئیس بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه گفت: با توجه به وسعت بالای بیمارستان و احتمال فرسودگی یا آسیب به برخی تأسیسات، ممکن است در موارد محدودی اختلال وجود داشته باشد، اما در حال حاضر اکثر بخشها دارای آب گرم هستند و مشکل جدی وجود ندارد.
نادرسپاهی در ادامه خاطرنشان کرد: بیمارستان امام رضا (ع) حدود یکهزار تخت فعال دارد و تعداد کارکنان ما، شامل کادر درمانی، اداری و آموزشی، در مجموع ۲ هزار و ۵۲۰ نفر هستند.
وی در خصوص سئوال شهروندان درباره واحدهای اسکان همراهان بیماران، بیان کرد: این فضا هماکنون آماده بهرهبرداری است. ساختمان اسکان همراهان در هفت طبقه احداث شده و با قیمتهای بسیار مناسب و در سطوح مختلف در اختیار همراهان بیماران قرار میگیرد. بهگونهای که افراد با توان مالی متفاوت بتوانند از آن استفاده کنند.
رئیس بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه خاطرنشان کرد: این مجموعه توسط بخش خصوصی یا خیران ساخته شده و تعداد دقیق واحدها در اختیار ما نیست، اما شرایط اسکان برای اقشار مختلف فراهم شده است.
وی افزود: کارکنان بیمارستان امام رضا (ع) با تمام توان در خدمت مردم غرب کشور هستند. علاوه بر پوشش استان کرمانشاه، بیماران زیادی از استانهای همجوار نیز به این بیمارستان مراجعه میکنند و ما افتخار داریم که در خدمت مردم عزیز باشیم.
گلایههای مطرحشده از سوی همراهان بیماران درباره نبود آب گرم برای استحمام و وضعیت بهداشت و نظافت، بیانگر وجود برخی کاستیها در حوزه خدمات رفاهی بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه بهعنوان بزرگترین بیمارستان غرب کشور است؛ کاستیهایی که هرچند ممکن است مقطعی یا محدود به برخی بخشها باشد، اما با توجه به حجم بالای مراجعان و نقش حیاتی این مرکز درمانی، نیازمند توجه جدی و اقدام سریع مسئولان مربوطه است.
بدیهی است در بزرگترین مرکز درمانی منطقه، که علاوه بر استان کرمانشاه پذیرای بیماران از استانهای همجوار نیز است، تأمین حداقلهای رفاهی و بهداشتی از جمله آب گرم پایدار و نظافت مطلوب، یک ضرورت غیرقابل چشمپوشی است. انتظار میرود با افزایش نظارت، تخصیص منابع و اجرای وعدههای دادهشده از سوی مدیریت بیمارستان، این مشکلات در کوتاهترین زمان ممکن برطرف شده و شرایطی شایسته شأن بیماران و همراهان آنها فراهم شود.







دیدگاه