یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳ Sunday, 8 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 21347 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

با استفاده از بازی درمانی از اضطراب کلاس اولی ها بکاهید/ نقاشی تیره رنگ کودک چه پیامی دارد؟ میزان مزاحمت تلفنی در اورژانس کرمانشاه بالا رفته است شفاف سازی راهکاری برای جلب رضایت شرکای اجتماعی است/۸۸۳میلیاردتومان آخرین حقوق پرداختی به بازنشستگان تامین اجتماعی کرمانشاهی ست مشاور تحصیلی نداشتم، آزمونهای آزمایشی و کتابهای کمک درسی یاری رسان شد فعالیت مرزهای رسمی کرمانشاه باید ساماندهی شود توضیح دادستان گیلانغرب در خصوص فوت یک متهم  نماینده مجلس: رفع فیلتر اینستاگرام و واتساپ در کمیسیون امنیت ملی مطرح نشده آخر هفته‌ای خنک در انتظار کرمانشاه استعفاء دسته جمعی در هیات ناشنوایان کرمانشاه آغاز طرح «زوج‌وفرد خودروها» در کرمانشاه از ۲۰ شهریور جستجو برای یافتن غارهای جدید در «پرآو» ماموگرافی و باورهای غلط درباره آن ۱۸کودک در شیرخوارگاه معتضدی نگهداری می شوند/ثبت ۱مورد فرزند خواندگی برای متقاضی مجرد در کرمانشاه کرمانشاه ۷۹ هزار بیکار دارد/ نمایندگان پیگیر باشند کرمانشاه مقصد اول سفر رییس جمهور شود گرد و غبار دید افقی را در قصرشیرین کاهش داد مدیرعامل آب منطقه‌ای کرمانشاه برگشت اعتبارات را تکذیب کرد/ ادعای جذب اعتبارات طی ۲۰ روز مرز خسروی همچنان ۲۴ ساعته آماده تردد زوار است راه‌اندازی۸سامانه هوشمند نظارتی جدید در محورهای مواصلاتی کرمانشاه غرق شدن مردی ۴۰ ساله در سد جامیشان سنقروکلیایی شهردار کرمانشاه در دهمین نشست هیئت اجرایی مجمع شهرداران آسیایی: کرمانشاه قابلیت های زیادی برای گردشگری پایدار دارد  

سالانه ۲۲ هزار تن محصولات زراعی و باغی در سنقر و کلیایی تولید می‌شود
10 دی 1396 - 17:32
شناسه : 3161
7
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان سنقر و کلیایی: طلوع‌‌کرمانشاه :

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان سنقر و کلیایی گفت: سالانه ۲۲ هزار تن محصولات زراعی و باغی در شهرستان سنقر و کلیایی تولید می‌شود.

پ
پ

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی طلوع، فرشاد کلوند رئیس جهاد کشاورزی شهرستان سنقر و کلیایی امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران استان کرمانشاه اظهار داشت: شهرستان سنقر و کلیایی با دارا بودن ۲۲۵ روستا، ۱۳۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی دارد، همچنین ۳۰ هزار هکتار اراضی طبیعی را در خود جای داده است.

کلوند سطح زیرکشت اراضی و باغات دیم در شهرستان سنقر و کلیایی را ۱۱۰ هزار هکتار عنوان کرد و گفت: از این میزان ۲۲ هزار هکتار مربوط به بخش زراعت و ۱۵۰۰ هکتار را باغات و درختان غیرمثمر تشکیل می‌دهد.

وی میانگین اراضی و باغات آبی شهرستان سنقر و کلیایی را ۲۵ هزار هکتار عنوان کرد و گفت: در این شهرستان، ۵۶ هزار هکتار گندم دیم، ۵۰۰۰ هکتار جو دیم، ۳۰۰۰ هکتار جو آبی، ۲۰ هزار هکتار نخود، ۷ هزار هکتار علوفه، ۲ هزار هکتار آفتابگردان، ۱۲ هکتار زعفران، ۱۴۰۰ هکتار عدس، ۲۴۵ هکتار سیب زمینی و  ۶۰ هزار هکتار انواع سبزی و سیفی تولید می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان سنقر و کلیایی میزان تولید محصولات زراعی شهرستان سنقر و کلیایی را ۲۰۰۰ تن و محصولات باغی را ۲۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: میزان تولیدات دامی شامل گوشت، لبنیات و تخم مرغ در این شهرستان ۸۰ هزار تن می‌باشد.

کلوند با اشاره به وجود ۱۲۰ واحد مرغداری در شهرستان سنقر و کلیایی گفت: این واحدها، یک میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه مرغ تولید میکنند.

وی همچنین از وجود ۱۷ واحد گاوداری شیری در شهرستان سنقر و کلیایی خبر داد و گفت: از این تعداد ۷ واحد فعال هستند، در این شهرستان ۲۱۹۰ رأس دام سنگین وجود دارد، همچنین ۱۰ واحد صنعتی پرواربندی بره داریم که ۳ مورد آن فعال است.

کلوند عدم تعادل قیمت تمام شده شیر با قیمت تولید را سبب ایجاد رکود در واحدهای گاورداری شهرستان سنقر و کلیایی دانست.

شهرستان سنقر و کلیایی در ۸۵ کیلومتری شمال شرق استان کرمانشاه و هم مرز با استانهای همدان و لرستان قرار دارد. وسعت این شهرستان ۲۳۲۰ کیلومتر مربع و جمعیت آن نیز ۸۲ هزار نفر می‌باشد.

گفتنی است؛ خبرنگاران استان امروز از بخش‌های مختلف کشاورزی و دامداری در شهرستان سنقر و کلیایی بازدید به عمل آوردند.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.