جمعه, ۴ آبان , ۱۴۰۳ Friday, 25 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 21568 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

موج نارضایتی از رفتار قهری هسته گزینش در آموزش و پرورش استان /جوانان بسیاری حذف شده و به خیل بیکاران پیوسته اند /تابستان امسال تنها  یک سوم نیروهای پذیرش شده از فیلتر گزینش گذشتند! حمایت کامل دستگاه قضایی اسلام آباد غرب از برنامه های عام المنفعه دستگاه های اجرایی شهرستان شمارش معکوس برای واریز مبلغ متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان/ افزایش ۱۰ میلیونی حقوق در راه است؟ حرکت لاک‌پشتی پست کرمانشاه و سرگردانی مردم مسمومیت ۴ عضو یک خانواده بر اثر گازگرفتگی در کرمانشاه روند کاهشی دمای هوا در کرمانشاه طی هفته آینده ۷۲ روز بارانی، ۳۹ روز یخبندان و رشد ۲۲ درصدی بارش‌ها چالش جدی مسافران برای ورود از پایانه ها به داخل شهر /پایانه راه کربلا شبها تاکسی ندارد توقیف یکدستگاه حفاری غیرمجاز توسط امور منابع آب شهرستان کنگاور طلا ارزان می‌شود؟ آماری فجیع از یک تراژدی ناگوار؛ ۵۰ درصد کودکان مورد سوء استفاده والدین معتاد خود قرار می گیرند! دمای ۱۶ شهر کرمانشاه زیر صفر رفت مجموعه باغ مدرن قصرشیرین ظرفیتی برای افزایش اشتغال و تولید در غرب کرمانشاه پخت «نان کامل» در کرمانشاه در انتظار قیمت‌گذاری نصب پابند الکترونیکی بر پای ۱۰۰ سارق حرفه‌ای در کرمانشاه اگر جلسه فردای شورای شهر رسمیت نیابد از آنها سلب عضویت می‌کنیم! کاهش ۱۴ درصدی سوانح فوتی در راه های استان کرمانشاه پخت «نان کامل» در کرمانشاه به کجا رسید؟ رفع ۱۲ نقطه حادثه‌ خیز شهر کرمانشاه در دستور کار شهرداری است مصرف چه مواد غذایی جلوی «پوکی استخوان» را می‌گیرد؟

چوب فروشگاه های زنجیره ایی؛ لای چرخ خرده‌فروش‌های کرمانشاه/تعطیلی ۳۰۰ واحد در ۲ سال
20 اسفند 1397 - 10:30
شناسه : 33700
5
نایب رئیس اتاق اصناف کرمانشاه: طی چند سال اخیر شاهد افزایش قارچ گونه فروشگاه‌های زنجیره‌ای در سطح شهر کرمانشاه هستیم. طلوع‌‌کرمانشاه :

طی چند سال اخیر شاهد گسترش فعالیت فروشگاه‌های بزرگ در سطح شهرهای مختلف کشور هستیم، فروشگاه‌هایی که مدام در هر خیابان و محله‌ای شعب خود را گسترش می‌دهند./ مردم هم به دلیل آنکه هرآنچه بخواهند در این فروشگاه‌ها آن هم با تخفیف‌های همیشگی می‌یابند، مشتری ثابت فروشگاه‌های بزرگ شده‌اند و این امر به ضرر خرده‌فروشان شده است./در شهری مانند کرمانشاه که مردم به دلیل بیکاری بالا، بیشتر سراغ ایجاد بقالی و سوپرمارکت‌های کوچک می‌روند، تاثیر رشد هایپر مارکت‌ها و فروشگاه‌های بزرگ بر فعالیت این واحدهای صنفی کوچک بیشتر نمایان است./تعدادی زیادی از خرده‌فروشی‌ها در کرمانشاه تعطیل شده‌اند و خطر تعطیلی مابقی آنها را نیز تهدید می‌کند.

پ
پ
موسی سلیمی افزود: این فروشگاه ها که مجوز خود را از تهران و وزارت صنعت، معدن و تجارت دریافت کرده اند، هر جا که ملک خوبی باشد آن را می‌گیرند و شعب خود را توسعه می‌دهند.


وی ادامه داد: مسئله اصلی این است که این فروشگاه‌ها که با سرمایه‌ای عظیم راه‌اندازی می‌شوند معمولا از کالاهای تولید داخل استان استفاده نمی کنند و  با راه‌اندازی آنها هیچ حمایتی از تولیدات داخلی استان صورت نمی‌گیرد.

نایب رئیس اتاق اصناف کرمانشاه  با اشاره به پیامد فعالیت این فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ، خاطرنشان کرد: متاسفانه در کشور ما هنوز ساز و کارهای مناسب برای فعالیت این فروشگاه‌ ها فراهم نیست.

وی معتقد است، در کشورهای پیشرفته که فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای توسعه می‌یابند، از گذشته اجازه افزایش واحدهای صنفی کوچک داده نشده که اکنون آنها دچار آسیب شوند، اما در ایران شرایط به این گونه نیست.

نایب رئیس اتاق اصناف کرمانشاه با بیان اینکه در استان کرمانشاه به دلیل نرخ بالای بیکاری آمار زیادی از واحدهای صنفی داریم، تاکید کرد: با شروع فعالیت فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ شاهد تعطیلی بسیاری از فروشگاه های خرد هستیم که امکان رقابت با این سرمایه عظیم  فروشگاه‌های زنجیره ای را ندارند.

به گفته سلیمی طی حدود دو سال اخیر فقط در بخش سوپرمارکت ‌های کرمانشاه از ۳۵۰۰ سوپرمارکتی که داشتیم ۳۰۰ مورد آن تعطیل شده است.

 وی معتقد است، ادامه این روند باعث تعطیلی تعداد بیشتری از فروشگاه‌های خرد خواهد شد.

نایب رئیس اتاق اصناف کرمانشاه گفت: این فروشگاه‌ها با تخفیف هایی که می‌زنند مشتری را جذب می‌کنند و مردم حتی دیگر خریدهای کوچک خود را نیز از سوپرمارکت‌ها و واحدهای خرد انجام نمی‌دهند.

وی درباره راهکارهایی که می‌تواند به وضعیت واحدهای خرد کرمانشاه کمک کند، افزود: باید در شرایطی که شاهد توسعه مداوم فروشگاه‌های زنجیره‌ای هستیم، تسهیلاتی نیز برای فروشگاه‌های خرد در نظر گرفته شود تا آنها نیز بتوانند کسب و کار خود را رونق دهند/ایسنا

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.