جمعه, ۴ آبان , ۱۴۰۳ Friday, 25 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 21568 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

موج نارضایتی از رفتار قهری هسته گزینش در آموزش و پرورش استان /جوانان بسیاری حذف شده و به خیل بیکاران پیوسته اند /تابستان امسال تنها  یک سوم نیروهای پذیرش شده از فیلتر گزینش گذشتند! حمایت کامل دستگاه قضایی اسلام آباد غرب از برنامه های عام المنفعه دستگاه های اجرایی شهرستان شمارش معکوس برای واریز مبلغ متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان/ افزایش ۱۰ میلیونی حقوق در راه است؟ حرکت لاک‌پشتی پست کرمانشاه و سرگردانی مردم مسمومیت ۴ عضو یک خانواده بر اثر گازگرفتگی در کرمانشاه روند کاهشی دمای هوا در کرمانشاه طی هفته آینده ۷۲ روز بارانی، ۳۹ روز یخبندان و رشد ۲۲ درصدی بارش‌ها چالش جدی مسافران برای ورود از پایانه ها به داخل شهر /پایانه راه کربلا شبها تاکسی ندارد توقیف یکدستگاه حفاری غیرمجاز توسط امور منابع آب شهرستان کنگاور طلا ارزان می‌شود؟ آماری فجیع از یک تراژدی ناگوار؛ ۵۰ درصد کودکان مورد سوء استفاده والدین معتاد خود قرار می گیرند! دمای ۱۶ شهر کرمانشاه زیر صفر رفت مجموعه باغ مدرن قصرشیرین ظرفیتی برای افزایش اشتغال و تولید در غرب کرمانشاه پخت «نان کامل» در کرمانشاه در انتظار قیمت‌گذاری نصب پابند الکترونیکی بر پای ۱۰۰ سارق حرفه‌ای در کرمانشاه اگر جلسه فردای شورای شهر رسمیت نیابد از آنها سلب عضویت می‌کنیم! کاهش ۱۴ درصدی سوانح فوتی در راه های استان کرمانشاه پخت «نان کامل» در کرمانشاه به کجا رسید؟ رفع ۱۲ نقطه حادثه‌ خیز شهر کرمانشاه در دستور کار شهرداری است مصرف چه مواد غذایی جلوی «پوکی استخوان» را می‌گیرد؟

تاراج بیت المال در سازمان خصوصی سازی
27 اسفند 1397 - 13:15
شناسه : 37130
4
رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس گفت: عده‌ای دلال در سازمان خصوصی سازی مشغول فعالیت هستند و این سازمان تبدیل به محلی برای تاراج بیت‌المال در سراسر کشور شده است. طلوع‌‌کرمانشاه :

حجت السلام و المسلمین سید جواد حسینی‌کیا ، درباره روند خصوصی‌سازی‌های صورت گرفته، اظهار داشت: در اصل ۴۴ قانون اساسی تاکید شده که پروژه‌های دولتی در راستای کوچک کردن دولت به بخش خصوصی واگذار شود و نمایندگان مجلس بر اجرای این اصل تاکید دارند، اما تاکید مجلس بر این مساله است که چند شرط در این فرایند مدنظر باشد، اول اینکه به نرخ عادلانه فروخته شود، دوم اینکه اطلاع رسانی کافی انجام شود و سوم اهلیت خریدار به دقت بررسی شود و چهارم اینکه تضمین های لازم جهت توسعه و ادامه کار پروژه از خریدار اخذ شود./ حسینی کیا با اشاره به لزوم اطلاع رسانی در هنگام مزایده یادآور شد: اطلاع رسانی درست و صحیح در سطح شهر و در بین مردم در مورد یک پروژه باعث می‌­شود که قیمت پیشنهادی به قیمت واقعی نزدیک‌تر شود و این شبهه را در بین مردم از بین می‌برد که کسی با واسطه یا از راه غیر قانونی در مزایده‌ها برنده شده است./حسینی کیا یادآور شد: در بحث طرح قیمت عادلانه برای پروژه ها، به عنوان مثال در خصوص سیلوی شهرستان سنقر، قیمت ۵ میلیارد در نظر گرفته است و با توجه به مکاتبات ما در مجلس با دیوان محاسبات کشور و تقاضای قیمت‌گذاری در این خصوص را داشتیم، قیمت ۱۳ میلیارد را در نظر گرفته‌اند و این قیمت با قیمت سازمان خصوصی سازی بسیار متفاوت است./وی ادامه داد: سئوالی دیگری که اینجا مطرح می­‌شود چرا هنگام خصوصی سازی املاک و مستقلاتی که دارای سند مجزا هستند نیز به موارد مطرح شده متصل می­‌کنند و به همراه آن ملک به خریدار واگذار می‌­شود؟ به عنوان مثال در بحث سیلوهای شهرستان سنقر چندین منزل مسکونی ۳۰۰ متری دارای سند مجزا از مجموعه سیلو وجود دارد که سازمان خصوصی قصد دارد آنها را به خریدار واگذار کند در حالی که قیمت مطرح شده برای همین املاک مسکونی را در بازار مسکن، با توجه به نوسانات املاک مسکونی، بسیار بالاست.

پ
پ

وی با ذکر مثال مساله پتروشیمی کرمانشاه در این خصوص افزود: به عنوان مثال در مورد پتروشیمی بیستون ما از مسئولین محترم در وزارت خواستیم که خصوصی سازی را با یک هفته با تاخیر انجام دهند و در این زمان اطلاع رسانی لازم جهت واگذاری در بین مردم صورت گرفت و همین مساله باعث شد حدود ۳۰۰ میلیارد به قیمت نهایی اضافه شود.

وی ادامه داد: آنچه که مشخص است عده‌ای دلال در سازمان خصوصی سازی مشغول فعالیت هستند و مشکلات بخش خصوصی سازی مربوط به کل کشور است و اکنون این بخش تبدیل به محلی برای تاراج بیت المال کشور در سراسر کشور شده است و در بسیاری پروژه ها فروشنده ها از وابستگان خود سازمان هستند.

نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سئوال که نقش نهادهای نظارتی همچون مجلس در این میان چیست، گفت: بخشی از نظارت بر روند خصوصی‌سازی در کشور بر عهده مجلس شورای اسلامی است اما با توجه به طولانی بودن فرآیند نظارت مجلس بر روند خصوصی‌سازی معمولا زمانی اعتراض و بررسی ما مطرح و اثبات می شود که پروژه مذکور فروخته شده است و کار از کار گذشته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مقدمات لازم جهت تحقیق و تحفص از سازمان خصوصی سازی و واگذاری پروژه‌ها از سال ۹۲ تا ۹۷ انجام شده است و امیدواریم با مطرح شدن این طرح در صحن مجلس و تصویب آن در روند خصوصی سازی تمام پروژه های کشور بررسی دقیقی صورت گیرد/فارس

 

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.