جمعه, ۴ آبان , ۱۴۰۳ Friday, 25 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 21568 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

موج نارضایتی از رفتار قهری هسته گزینش در آموزش و پرورش استان /جوانان بسیاری حذف شده و به خیل بیکاران پیوسته اند /تابستان امسال تنها  یک سوم نیروهای پذیرش شده از فیلتر گزینش گذشتند! حمایت کامل دستگاه قضایی اسلام آباد غرب از برنامه های عام المنفعه دستگاه های اجرایی شهرستان شمارش معکوس برای واریز مبلغ متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان/ افزایش ۱۰ میلیونی حقوق در راه است؟ حرکت لاک‌پشتی پست کرمانشاه و سرگردانی مردم مسمومیت ۴ عضو یک خانواده بر اثر گازگرفتگی در کرمانشاه روند کاهشی دمای هوا در کرمانشاه طی هفته آینده ۷۲ روز بارانی، ۳۹ روز یخبندان و رشد ۲۲ درصدی بارش‌ها چالش جدی مسافران برای ورود از پایانه ها به داخل شهر /پایانه راه کربلا شبها تاکسی ندارد توقیف یکدستگاه حفاری غیرمجاز توسط امور منابع آب شهرستان کنگاور طلا ارزان می‌شود؟ آماری فجیع از یک تراژدی ناگوار؛ ۵۰ درصد کودکان مورد سوء استفاده والدین معتاد خود قرار می گیرند! دمای ۱۶ شهر کرمانشاه زیر صفر رفت مجموعه باغ مدرن قصرشیرین ظرفیتی برای افزایش اشتغال و تولید در غرب کرمانشاه پخت «نان کامل» در کرمانشاه در انتظار قیمت‌گذاری نصب پابند الکترونیکی بر پای ۱۰۰ سارق حرفه‌ای در کرمانشاه اگر جلسه فردای شورای شهر رسمیت نیابد از آنها سلب عضویت می‌کنیم! کاهش ۱۴ درصدی سوانح فوتی در راه های استان کرمانشاه پخت «نان کامل» در کرمانشاه به کجا رسید؟ رفع ۱۲ نقطه حادثه‌ خیز شهر کرمانشاه در دستور کار شهرداری است مصرف چه مواد غذایی جلوی «پوکی استخوان» را می‌گیرد؟

تلاش برای بهره‌برداری از واحدهای صنعتی نیمه‌تمام/ ۵۷۵ واحد فعال در کرمانشاه
28 اسفند 1397 - 10:21
شناسه : 37471
2
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: تمام تمرکز این سازمان در سال آینده به بهره‌برداری رساندن واحدهای نیمه‌تمام است. طلوع‌‌کرمانشاه :

محسن دارابی صبح امروز در جمع اصحاب رسانه از مشکلات صنعت و معادن استان و فعالیت‌های این سازمان در راستای حل این مشکلات و نیز تنظیم بازار سخن گفت./ رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه اظهار کرد: تمام تمرکز این سازمان در سال آینده به بهره‌برداری رساندن واحدهای نیمه‌تمام است./وی افزود: سه کار عمده سازمان در حوزه صنعت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام، بازسازی و نوسازی واحد‌ها و تأمین نقدینگی و سرمایه در گردش برای واحدهای تولیدی و صنعتی است/وی با اشاره به بند الف تبصره ۱۸ که بواسطه آن ۲۲ میلیارد تومان برای کمک به صنعت استان در نظر گرفته شده است و نیز ۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان دیگر برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام، اضافه کرد: این امر می‌تواند بخش اعظم پروژه‌های نیمه تمام را تکمیل کند./دارابی از پروژه‌های ذوب آهن بیستون و قوطی‌سازی زمزم به عنوان ۲ پروژه بزرگ صنعتی که در سال آینده افتتاح خواهند شد، یاد کرد./رئیس صمت استان کرمانشاه با بیان اینکه از مجموع ۲۲۰ معدن استان فقط ۱۱۵ مورد از آن‌ها فعال است، تصریح کرد: سعی کردیم با فعال کردن شورای معادن، معادن غیرفعال که تعدادشان ۱۰۵ مورد است را بررسی کنیمو به نظر می‌رسد می‌توان ۳۰ تا ۳۵ معدن را دوباره احیا بکنیم./وی افزود: در سه حوزه معادن قیر، سنگ‌های تزئینی و گچ هدف‌گذاری کرده‌ایم و تمام تلاشمان این است که بتوانیم از خام‌فروشی جلوگیری کنیم، که این امر هم علاوه بر اراده سازمان صمت، سازمان نظام مهندسی معدن و همچنین بهره‌بردار را می‌طلبد./این مقام مسؤول در عرصه صنعت تعداد واحدهای صنعتی استان را یک‌هزار و ۵۰ واحد اعلام کرد و گفت: در مجموع ۵۷۵ واحد فعال، ۱۷۷ واحد نیمه‌فعال و ۲۹۵ واحد غیرفعال در سطح استان داریم./دارابی ادامه داد: پروانه واحدهایی که هیچ امیدی به احیای آن‌ها نبود و صاحبان آن‌ها نیز تمایلی به این موضوع نداشتند، پروانه‌هایشان را تعلیق کردیم.البته وزارت صمت نیز در حال حاضر همین رویه را در پیش گرفته است.

پ
پ

وی به منظور کاهش مشکلات و رفع موانع از همکاری بیشتر و واگذاری برخی اختیارات به خانه صنعت و شرکت شهرک‌های صنعتی استان سخن گفت و مهم‌ترین مشکل سر راه واحدهای تولیدی را تأمین مالی آن‌ها و مباحث مربوط به امور مالیاتی دانست.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در مورد واحد‌های صنعتی آسیب‌دیده در زلزله، گفت: در مجموع تا کنون ۹۱ واحد صنعتی در این مناطق مشمول امهال شده‌اند و امهال وام تا یک‌میلیارد تومان این واحدهای صنعتی تعیین تکلیف شده است.

دارابی با اشاره به اینکه از اواسط آذرماه اختیار ثبت شفارش به سازمان‌های استانی انجام شده است، اظهار داشت: امروز در سامانه جامع تجارت ۸۷ میلیون یورو ثبت سفارش داریم و با توجه به نوسانات نرخ ارز هرچه زودتر ثبت سفارش انجام گیرد به نفع وارد کننده خواهد بود.

 وی با اشاره به افزایش سهمیه پرتقال به یک‌هزار تن و  سیب به ۶۵۰ تن، گفت:در مراکز عرضه میوه تنظیم بازار قیمت هرکیلو سیب ۵ هزار و ۸۰۰ تومان و هر کیلو پرتقال ۳ هزار و ۳۰۰ تومان خواهد بود.

دارابی در پایان با بیان اینکه تاکنون یک‌هزار و ۸۰۰گوشت در سطح استان توزیع شده، تصریح کرد: ۲۰۰ تن گوشت نیز را در مناطق زلزله‌زده توزیع خواهیم کرد/فارس

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.