دوشنبه, ۱۰ دی , ۱۴۰۳ Monday, 30 December , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 21846 تعداد نوشته های امروز : 4×

آخرین خبرها

بازار داغ اجاره کارت بازرگانی در کرمانشاه شبکه فاضلاب کرمانشاه ظرفیت جمع‌آوری کامل روان آب‌ها را ندارد وضعیت بارش‌های زمستانی کرمانشاه چگونه است؟ احداث پل معلق داریان منتفی شد هیچ پروژه مسکن فاقد خدمات زیربنایی را افتتاح نمی‌کنم/ بانکها نباید منابع مالی استان را جذب و در جای دیگری مصرف کنند/ نهضت ملی مسکن به ماندگاری جمعیت در روستاها کمک می‌کند منفعت بازارچه‌های مرزی باید به مردم برسد/ لزوم هوشمندسازی مرزهای استان/ بروز شدن پایانه‌ها و توسعه زیرساخت‌ها در دستور کار قرار دارد پیام تسلیت شهردار کرمانشاه به مناسبت درگذشت نویسنده مطرح استاد منصور یاقوتی سیاست‌زدگی دست‌اندازی برای مدیر ارشد کرمانشاه «مه» دید افقی در کرمانشاه را به ۲۰۰ متر رساند ماجرای یک تامین مالی مبهم ۲۰۰۰ میلیاردی! سامانه بارشی امروز از کرمانشاه خارج می‌شود/ پیش‌بینی افت ۴ تا ۵ درجه‌ای دما تمام محورهای کرمانشاه بارانی است/ رانندگان عجله نکنند آفت تئاتر استان تمرین کم و کارهای تکراری است+تصویر قفل شدن مسکن مهر پاوه؛ دست‌های پشت پرده یا فساد مالی ۱۲۰۰ کیلومتر برف‌روبی در محورهای کرمانشاه/ همه راه‌ها باز است گزارشی از خسارت جدی ناشی از بارش‌های شب گذشته نداشته‌ایم تغییر نام خیابان بیستون منتفی است نشست روسای شوراها به تقویت حکمرانی شهری کمک می‌کند برف و باران استان کرمانشاه را فرا می‌گیرد چرا محور گردشگری زمستانی کرمانشاه شکل نمی‌گیرد؟

طرح کارت بلیت الکترونیک در ناوگان اتوبوسرانی در سال ۹۷ به سرانجام نرسید/ تلاش برای عملیاتی‌شدن در سال۹۸
04 اردیبهشت 1398 - 11:12
شناسه : 52516
21
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی کرمانشاه: طلوع‌‌کرمانشاه :

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی کرمانشاه، با اشاره به اینکه از سال ۹۵ تا ۹۷ به دنبال ارائه کارت بلیت الکترونیک در ناوگان اتوبوسرانی کرمانشاه بودیم، گفت: پیمانکار اجرای این طرح به دلیل تحریم‎ها امکان واردات تجهیزات استقرار این سامانه را نداشت و به این دلیل از همکاری برای ایجاد این سامانه در ناوگان اتوبوسرانی انصراف داد./افشین لرزنگنه با بیان اینکه ایجاد کارت بلیت الکترونیک در ناوگان اتوبوسرانی کرمانشاه اجرا نشد، اظهار داشت: به دنبال راهکار و کارهایی برای عملیاتی‌شدن کارت بلیت الکترونیک در ناوگان اتوبوسرانی کرمانشاه هستیم./وی با اشاره به اینکه کارت بلیت الکترونیک در بعضی‌ استان‎ها وجود دارد، عنوان کرد: هدف از کارت بلیت الکترونیک گسترش شبکه یکپارچه حمل و نقل عمومی و ارائه خدمات مطلوب به شهروندان است و البته ضرورت کارت بلیت الکترونیک حمل و نقل عمومی ترکیبی است.

پ
پ

براساس آمارها نیمی از مردم کلانشهر کرمانشاه برای رفت و ‌آمدهای درون‌شهری از وسایل حمل و نقل عمومی همچون اتوبوس استفاده می‌کنند که حضور پرتعداد مسافران و پرداخت پول نقد در سامانه‌های حمل‌و‌نقل عمومی مشکلات بسیاری ایجاد کرده است.

از یک سو تهیه کرایه نقدی اتوبوس در دورانی که استفاده از کارت بانکی رواج دارد سخت شده و در مواردی تهیه پول خرد برای کرایه اتوبوس غیرممکن است و زمان صرف شده برای پرداخت و دریافت کرایه به مجموعه مدیریت شهری و شهروندان تحمیل شده است.

بسیاری از کلانشهرها برای حذف این مشکلات به استفاده از کارت بلیت الکترونیک با استفاده از فناوری‌های موجود روی آورده‌اند که سهولت پرداخت، استفاده از تخفیف‌های گوناگون، کمک به استقرار دولت الکترونیک و خروج پول نقد از چرخه سامانه حمل و نقل عمومی از مزایای آن است.

انصراف پیمانکار فناوری کارت بلیت الکترونیک

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی کرمانشاه، با اشاره به اینکه از سال ۹۵ تا ۹۷ به دنبال ارائه کارت بلیت الکترونیک در  ناوگان اتوبوسرانی کرمانشاه بودیم، گفت: پیمانکار اجرای این طرح به دلیل تحریم‎ها امکان واردات تجهیزات استقرار این سامانه را نداشت و به این دلیل از همکاری برای ایجاد این سامانه در ناوگان اتوبوسرانی انصراف داد.

افشین لرزنگنه با بیان اینکه ایجاد کارت بلیت الکترونیک در ناوگان اتوبوسرانی کرمانشاه اجرا نشد، اظهار داشت: به دنبال راهکار و کارهایی برای عملیاتی‌شدن کارت بلیت الکترونیک در ناوگان اتوبوسرانی کرمانشاه هستیم.

وی با اشاره به اینکه کارت بلیت الکترونیک در بعضی‌ استان‎ها وجود دارد، عنوان کرد: هدف از کارت بلیت الکترونیک گسترش شبکه یکپارچه حمل و نقل عمومی و ارائه خدمات مطلوب به شهروندان است و البته ضرورت کارت بلیت الکترونیک حمل و نقل عمومی ترکیبی است.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی کرمانشاه با اشاره به اینکه ۲۳۰ اتوبوس روزانه ۱۵۰ هزار مسافر را در شهر کرمانشاه جابه‌جا می‌کنند، بیان کرد: ۴۳ خط اتوبوسرانی داخل شهر کرمانشاه در سه ترمینال توزیع می‌شوند و به طور میانگین حدود ۲۳۰ اتوبوس فعال روزانه کار خدمات‌دهی به شهروندان را انجام می‌دهند.

لرزنگنه عنوان کرد: فاصله زمانی حرکت اتوبوس‌های درون شهری در کرمانشاه حدوداً ۲۰ دقیقه و در برخی از ایستگاه‌ها براساس تراکم جمعیت بیشتر است که با توجه به تقاضای مسافران این موضوع تنظیم می‌شود و در حد قابل قبول است.

وی با اشاره به اینکه براساس برنامه‌ریزی‌ها بهسازی و ارتقای سطح کیفی ترمینال‌ها جز برنامه‌های امسال است گفت: اتوبوس‌های درون شهری در کرمانشاه کار جابه‌جایی مسافران را در ۸۵۰ ایستگاه انجام و روزانه ۱۵۰ هزار نفر مسافر را جابه‌جا می‌کنند.

در زمان تحریم‌ها کاری انجام نمی‌گیرد

سخنگوی شورای شهر کرمانشاه با بیان اینکه برخی کلانشهرهای ایران دارای کارت بلیت الکترونیک هستند، اظهار داشت: آنها قبل از تحریم‌ها و گرانی تجهیزات به فناوری کارت بلیت الکترونیک دست پیدا کردند.

سید حجت‎الله موسوی اجاق خاطرنشان کرد: تا زمان تحریم‎ها کاری در مورد کارت بلیت الکترونیک ناوگان اتوبوسرانی کرمانشاه انجام نخواهد شد.

پیگیری از شرکت‌های دانش بنیان استانی برای دستیابی به فناوری کارت بلیت الکترونیک اتوبوسرانی به نتیجه‌ای نرسید اما مطمئناً در سطح ملی شرکتهایی که دانش و فناوری ارائه کارت بلیت الکترونیک را داشته باشند وجود دارد که شهرداری و شورای شهر کرمانشاه از کمک این شرکتها استفاده کنند.

از سوی دیگر ارتباط موثر شهرداری و شورای شهر کرمانشاه با مجموعه‌ای همچون پارک علم و فناوری کرمانشاه در مسیر دستیابی به بسیاری از فناوری‌ها از جمله کارت بلیت الکترونیک برای مردم کرمانشاه سودمند خواهد بود که در این میان انتظار کشیدن برای لغو تحریمها کاری از پیش نخواهد بود./تسنیم

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.