به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی طلوع کرمانشاه؛ ترمینال شهید کاویانی کرمانشاه نزدیک به ۲۰ سال عمر دارد و در این چند سال محلی اصلی سفر و پیاده شدن مسافران بین شهری در کرمانشاه بوده است.
روزانه هزاران مسافر و همراه آنها، صدها اتوبوس و چندین دستگاه خودرو سواری و مینی بوس در این ترمینال تردد دارد و این حجم از تردد و عبور مرور در این سالها باعث فرسودگی ترمینال کرمانشاه و بروز مشکلاتی در آن شده است.
امکانات و زیرساخت های این ترمینال دیگر برای این شرایط کنونی قدیمی شده و جوابگو نیست، آن هم در شرایطی که ترمینال های دیگر کشور به سمت مدرن شدن می رود.
به علاوه هنوز بسیاری از رویهها در این ترمینال و شرکت های مسافربری موجود در آن قدیمی است و مردم هنوز به اصطلاح “پای اتوبوس” بلیت می خرند و این امر زمینه فعالیت دلالان را نیز فراهم می کند.
به علاوه گاهی اتوبوس ها هم برای اینکه ظرفیت خود را پر کنند با تاخیر زیادی به راه می افتد و باعث اعتراض مسافران می شوند.
«پیمان الوندی» یکی از مشتریان همیشه ترمینال کرمانشاه است که چند بار در هفته از کرمانشاه به تهران سفر می کند و با اشاره به نابسامانی هایی که رد ترمینال وجود دارد گفت: به محض اینکه وارد ترمینال می شوی و یا از خودروها در محوطه ترمینال پیاده شوی افرادی به صورت نامحسوس نزدیک می شوند و دلالی بلیط می کنند و بلیط ارزان قیمت پیشنهاد می دهند.
وی افزود: در گذشته فعالیت این افراد رسمی و پررنگ تر بود اما اکنون که چند وقتی است طرح ساماندهی دلالان در ترمینال انجام می شود فعالیت آنها کمتر و البته مخفیانه شده است.
این شهروند یادآوری کرد: امکانات، صندلی ها، سالن ها، سرویس های بهداشتی و سایر زیرساخت های ترمینال مربوط به چندین سال پیش است و دیگر جوابگوی این حجم از مسافر و نیازهای کرمانشاه نیست.
الوندی با بیان اینکه در ترمینال شهرهای دیگر کارکنان شرکت ها، رانندگان و … همه پوشش واحد دارند، ادامه داد: در کرمانشاه نیز در ایام نوروز سخت گیری هایی در این مورد دیده می شد اما اکنون دوباره بسیاری از کارکنان پوشش یکسان و نصب اتیکت شناسایی را رعایت نمی کنند و مردم نمی دانند چه کسی واقعا از پرسنل ترمینال و شرکت ها است.
وی از تاخیر زیاد اتوبوس ها هم گلایه کرد و گفت: بسیاری از اتوبوس ها تا آخرین لحظه حرکت منتظر مسافر جدید هستند و بلیط فروشی ادامه دارد و این امر باعث تاخیرهای نیم ساعت و بیشتر در حرکت اتوبوس ها می شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه از طرح ساماندهی ترمینال شهید کاویانی کرمانشاه و خصوصا برخورد جدی با دلالان فعال در این ترمینال خبر داد.
بهمن خسروانی اظهار کرد: اقدامات خوبی برای ساماندهی پایانه کاویانی انجام شده و وضعیت این ترمینال با گذشته بسیار فرق کرده است.
وی با بیان اینکه در گذشته دلالان مشکلات زیادی در این ترمینال ایجاد می کردند، خاطرنشان کرد: با حکم دادستانی نسبت به جمع آوری این دلالان اقدام شد و اکنون دیگر شاهد فعالیت دلال در ترمینال شهید کاویانی نیستیم.
خسروانی از طرح یکسان سازی پوشش رانندگان و پرسنل شرکتهای حمل و نقل خصوصا در ایام نوروز خبر داد و اظهار کرد: کلیه رانندگان، فروشندگان بلیط، پرسنل شرکتهای حمل و نقل و … در این مدت موظف شدند پوشش یکسان و مشخص با برچسب نام و نام خانوادگی داشته باشند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه از بهبود بسیاری از زیرساخت ها و امکانات این پایانه از جمله سرویس های بهداشتی، تجهیز نمازخانه و … هم خبر داد.
وی با بیان اینکه در بلندمدت نیز برنامه جابجایی این ترمینال وجود دارد، تاکید کر: ترمینال شهید کاویان سال ۷۶ و برای فعالیت موقت ساخته شد و پس از مدتی شکل دائمی پیدا کرد.
خسروانی از پیگیری برای جابجایی این ترمینال به محلی در نزدیکی راه آهن و فرودگاه خبر داد.
به گفته وی، مسئولیت اصلی این جابجایی با شهرداری کرمانشاه است که پیگیر تعیین محلی جدید برای پایانه هستند.
دیدگاه