به گزارش طلوع کرمانشاه، آرش رضایی با بیان این مطلب گفت: وظیفه سیاستگذاری در شورای ترافیک با شورای ترافیک استان است و در هیچ جای مهندسی ترافیک نگفته است که با نصب چند تابلو علائم ترافیکی و خط کشی معابر می توان معضل ترافیک را حل کرد.
وی ادامه داد: حل مسائل ترافیکی نیازمند تصمیمات بنیادی و اساسی است که تبعات اجتماعی آن در واقع بیشتر از تبعات فنی و مهندسی آن مطرح است.
شهردار کرمانشاه گفت: با این وجود شهرداری کرمانشاه با همکاری مجموعه استانداری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، در دو سال گذشته با باززنده سازی طرح جامع حمل و نقل ترافیک که سالها خوابیده بود و با اخذ قرارداد مطالعات بالادستی برای حل معضل ترافیک و تجهیز و توسعه مرکز کنترل ترافیک و انجام پیگیری های لازم برای پوشش تصویری شهر اقدامات خود را انجام داده است.
رضایی خاطرنشان کرد: شهرداری کرمانشاه چهار معبر جدید را کلا از منابع داخلی خود اجرا کرده و دو معبر دیگر هم در دست طراحی و اجرا دارد و منتظر تصمیمات سایر دستگاه ها برای اضافه شدن به شبکه ترافیکی شهر هستیم.
شهردار کرمانشاه یادآور شد: همچنین تقاطع های غیر همسطح امام حسین (ع) و امام خمینی (ره) با ۳۰ درصد از منابع استانداری و ۷۰ درصد از منابع داخلی شهرداری در حال اجرا هستند و سه تقاطع دیگر هم در دست طراحی برای قرارگرفتن در منابع اعتباری سالهای آینده داریم.
وی ادامه داد: به شکل گسترده ای در سطح شهر «مدیریت جهت» انجام داده ایم، اصلاح هندسی های وسیعی را در سطح شهر صورت داده ایم، آزادسازی معابر را داشته ایم، چندین خیابان پر تردد و با حجم بالای ترافیک را به صورت یک طرفه در آورده ایم و مجموعه ای دیگر از این دست اقدامات که در مهندسی ترافیک به آنها «مدیریت جهت» گفته می شود در شهر کرمانشاه در مدت دو سال اخیر انجام گرفته است.
رضایی در پایان تاکید کرد: مصداق برای نداشتن برنامه حل معضل ترافیک، عدم نصب تابلو نیست بلکه عدم پیگیری طرح جامع حمل و نقل و ترافیک است که شهرداری کرمانشاه به شدت پیگیر آن بوده و در حال اجرایی شدن است.
دیدگاه