یکشنبه, ۴ آذر , ۱۴۰۳ Sunday, 24 November , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 21688 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

بسته‌های تشویقی برای نوسازی بافت‌های فرسوده کرمانشاه کیهان کلهر ۶۱ ساله شد / مردی که با موسیقی حرف می‌زند مشکل حقوقی شهربازی کرمانشاه حل شده و تا پایان سال به سرمایه‌گذار واگذار می‌شود افزایش میزان شیوع ویروس اچ ‌پی‌ وی در سایه سکوت و انکار ورود سامانه بارشی به کرمانشاه از فردا/ پیش‌بینی افت ۱۰ درجه‌ای دما از گمنامی کوچه‌ها تا عدم تخصیص اعتبار داشتن تیمی در لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور، کمترین حق کرمانشاهیان است/با قدرت در جام حذفی حاضر می شویم سکونت‌گاه‌های غیررسمی معضل شهری کرمانشاه ۷۰۰ نفر از مفاخر و نام‌آوران ۳۰۰ سال اخیر کرمانشاه معرفی می‌شوند «هشیلان»، پشت در کنوانسیون رامسر جزئیات نحوه اسقاط خودروهای فرسوده اعلام شد کاهش ۷ درصدی بارش‌های کرمانشاه/ ورود موج ناپایدار از اواسط هفته آینده خانه «آیت‌الله نجومی» موزه می‌شود یک کارگاه غیرمجاز ساخت روغن‌های تقلبی در کرمانشاه کشف شد کاراته کای کرمانشاهی عازم مسابقات جام جهانی کاراته در اسپانیا شد هوای کرمانشاه در وضعیت «ناسالم برای گروه‌های حساس» قرار گرفت ۲ مکان جدید برای نگهداری معتادان متجاهر کرمانشاه ایجاد می‌شود ۹۰ درصد حمام‌های تاریخی سنقر دچار دخل و تصرف شده‌اند «سراب یاوری» کرمانشاه مجموعه گردشگری می‌شود گرمخانه‌های استان کرمانشاه آماده ارائه خدمات هستند

تئاتر بازی نیست- کشف انسان به وسیله انسان و درک وضع موجود و آینده ممکن بشری است
21 خرداد 1397 - 11:32
شناسه : 7722
2
پیشکسوت تئاتر طلوع‌‌کرمانشاه :

از آنجائیکه نمایشنامه از ارکان اصلی تئاتر محسوب میشود، می باید مورد توجه ویژه ای قرار بگیرد. درام همیشه بامناسبات اجتماعی سروکار دارد و عرضه واقعیت هایی است که در بین وقایع مختلف زندگی انسان برجستگی و اهمیت خاصی داردو مقصود ازآن بهره گیری فرهنگی است. هنرخوب زیستن به معنای واقعی برای انسان معاصر وتربیت […]

پ
پ

از آنجائیکه نمایشنامه از ارکان اصلی تئاتر محسوب میشود، می باید مورد توجه ویژه ای قرار بگیرد. درام همیشه بامناسبات اجتماعی سروکار دارد و عرضه واقعیت هایی است که در بین وقایع مختلف زندگی انسان برجستگی و اهمیت خاصی داردو مقصود ازآن بهره گیری فرهنگی است.

هنرخوب زیستن به معنای واقعی برای انسان معاصر وتربیت نسلهای آینده جهانی است، انتقال فکر- تجربه و پیام برای انسان در جهت رشد را در ادبیات دراماتیک می توان یافت. به اغراق نمی توان گفت که هیچ هنری چون هنر نمایش نمی تواند در جامعه بشری تاثیر گذارباشد،درک زیبائیها و ساختن دنیا بر اساس آرزو ها و خیال های انسانی برای آسایش تمام انسانهاست.

هنر تئاتر هنر فراسوی نژاد-دین-رنگ-زبان-می کوشد برای ایجاد یگانگی و وحدت انسان، بدون مرزهای جغرافیایی در عین کثرت ارتباط ایجاد کند.

ازنمایشنامه نویس ضروریات ارائه به صحنه ایی موثررا زمانی می توان انتظار داشت که بر پایه جسارت نویسنده برای خلق شجاعانه درامی باشد که محور اصلی اش طرح و بیان انسان رنج کشیده تمام قرون و اعصار باشد.

نمایشنامه نویس در نگارش اثری دراماتیک باید بگونه ای عمل کند که مخاطبان گسترده در پهنای کره خاکی تماشاگر و شاهد عظمت و پایداری  مقاومت در برابر هر گونه پلیدی باشند، نمایشنامه نویس باید معمار فرهنگی و حقیقت جوی آگاهی باشد، که رسالت انسانی و تعهد خود را لحظه ایی فراموش نکند و جایگاه شریفش را نه به نام بفروشدو نه به نان زیرا وی اهل معامله نبوده و نخواهد بود.

نمایشنامه سند اعتراض به پلشتی ها – نامردمی ها و تأیید شعور و معرفت همواره در حال ارتقاء تمام انسان ها ست.

آنان که می نگارند، حق را می کاوند تا به کشفیات نوی برسند, که ریشه در اصالت بشر دارد همواره در هر لحظه و مکان.

به استناد گفته برتولد برشت نویسنده نمایشنامه های ارزشمند دنیا ” آنکس که حقیقت را نمیداند بی شعور است وآنکس که می داند و انکار می کند تبهکار”

داریوش گراوندی / کرمانشاه /خرداد ماه ۱۳۹۷

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.