افزونه جلالی را نصب کنید. Wednesday, 5 February , 2025 ساعت تعداد کل نوشته ها : 22007 تعداد نوشته های امروز : 1×

آخرین خبرها

ماجرای بک افتتاح غریبانه در سایه بی‌توجهی دولت به کرمانشاه آخر هفته بارش‌های خوبی در انتظار کرمانشاه است کمبود انسولین در کرمانشاه شایعه قاچاق آن در مرزها را قوت می بخشد پیگیریم سند «تالاب هشیلان» به نام محیط زیست کرمانشاه زده شود استمرار جو پایدار کرمانشاه تا اواخر هفته پیام تبریک شهردار کرمانشاه به مناسبت فرارسیدن دهه فجر سرانه فضای سبز هر شهروند کرمانشاهی ۱۰.۶۶ متر است نجات ۶ کوهنورد گرفتار در ارتفاعات «چالابه» کرمانشاه اکران ۳۲ فیلم جشنواره فیلم‌فجر در سینماهای کرمانشاه بارش‌ ماه‌های آینده کرمانشاه چگونه است؟ سرمای زمستان و آنفلوآنزا تهدیدی برای طیور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه منصوب شد پیری و مهاجرت دو تهدید جدی برای دالاهو خطر تبدیل شدن یک تالاب به کانون ریزگرد/ هشیلان در آستانه نبرد بین آتش و خاک آماده واگذاری حاشیه رودخانه «قره‌سو» به شهرداری هستیم تابستان سختی در پیش داریم/ دستگاه‌ها متناسب با شرایط برنامه‌ریزی کنند چالش کنسلی پروازها/ ضرر سنگین مسافران از لغو مکرر پروازهای قشم ایر  در کرمانشاه /بی نظمی پروازها موجب سلب اعتماد مسافران می شود حاشیه‌های کلنگ‌زنی یک پروژه عظیم نفتی/ از سیاهی لشکر آقای نماینده تا بی‌توجهی به رسانه‌ها تداوم بارش برف در گردنه‌های کرمانشاه و لزوم احتیاط رانندگان روند کاهشی پس‌لرزه‌های زلزله قصرشیرین

جاده هایی که زیر بار ترانزیت و صادرات از دست می رود
21 ژوئن 2018 - 10:26
شناسه : 7834
4
طلوع‌‌کرمانشاه :

مرز همواره به عنوان یکی از مزیت ها و پتانسیل های مهم کرمانشاه نام برده می شود، داشتن بیش از ۳۳۰ کیلومتر مرز مشترک با عراق باعث شده کرمانشاه دروازه تعاملات تجاری ایران با عراق باشد.

پ
پ

حدود ۵۰ درصد از صادرات ایران به عراق از طریق مرزهای کرمانشاه صورت می گیرد.
شاید وقتی که از مزیت ها و ظرفیت های اقتصادی مرز صحبت می شود یک نکته مدنظر قرار نگیرد و آن آسیبی است که به زیرساخت ها و جاده های کرمانشاه وارد می شود.
تردد هزاران کامیون و تریلر در روزدر محورهای استان به منظور مراودات تجاری با عراق صدمه زیادی به راه هاوارد می کند که هزینه تعمیر و نگهداری آن بسیار زیاد است.
سالانه چندین میلیاردتومان باید صرف آسفالت و ترمیم راه های استان شود و این در حالی است که سهم کمی از عواید و سود تجارت با عراق به دست کرمانشاه می رسد.
حجم زیادی از میزان صادرات به عراق به کالاهایی اختصاص دارد که اصلا تولید کرمانشاه نیست.
کالاهایی که در بسیاری از مواقع وزن زیادی هم دارند و آسیب جدی به راه ها واردمی کنند.
به علاوه مقدار زیادی هم ترانزیت خصوصا در بخش سوخت از عراق و از طریق راه های کرمانشاه صورت می گیرد که آنهم سود چندانی برای کرمانشاه ندارد و حتی گاهی رانندگان عراقی پسماندهای سوختی خود را در حاشیه راه های ما تخلیه می کنند.
انتظار می رود در شرایطی که بخش زیادی از عواید تجارت با عراق به سود کشور است، مسئولین کشور نیز در قبل آن اعتباراتی برای توسعه و بهبود راه های کرمانشاه اختصاص دهند یا حداقل بخشی از این عواید را خرج استان کرمانشاه کنند.

 

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.