یکشنبه, ۳۰ دی , ۱۴۰۳ Sunday, 19 January , 2025 ساعت تعداد کل نوشته ها : 21956 تعداد نوشته های امروز : 10×

آخرین خبرها

کرمانشاه از منظر شهروندان لایحه ساماندهی کارکنان شرکت بازیافت کرمانشاه بازهم بی‌نتیجه ماند به جای برف و باران، خسکسالی نصیب زمستان کرمانشاه شد/ نمود خشکسالی را در بهار و تابستان خواهیم دید هرگونه توهین، افترا در فضای مجازی جرم است تقویت سامانه بارشی و احتمال بارش برف در کرمانشاه سایت پسماندهای بیمارستانی کرمانشاه در مرحله تعیین سرمایه‌گذار است پلاک هوشمند از سال آینده در کرمانشاه اجرایی می‌شود مدارس کانکسی و سنگی کرمانشاه تا شهریور ۱۴۰۴ باید جمع شود ۳۱۸ میلیارد تومان برای پرداخت جرایم دیرکرد وام زلزله‌زدگان کرمانشاه اختصاص یافت دستمزد سال آینده کارگران باید ۵۰ درصد بیشتر شود تلاش می کنم عملکردم در فرمانداری مبنایی برای ارتقای سطح مشارکت زنان در مدیریت ارشد استان باشد/اهالی اورامانات از مدیریت زنان استقبال می کنند/ زن بودن محدودیت نیست بازگشایی راه دسترسی به آبشار پیران پس از چند سال فرودگاه کرمانشاه از فرودگاه‌های برتر کشور است/ دنبال افزایش پروازها هستیم ورود ۲ سامانه ناپایدار به کرمانشاه تا پایان هفته توصیه‌های پلیس‌راه کرمانشاه برای تردد ماشین‌های کشاورزی کرمانشاه الگوی مناسبی برای کشور در اجرای پروژه فیبر نوری است مسابقات آدینه با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد مسابقات آدینه تنیس بانوان فردا برگزار می شود ۷۰درصد اراضی کشاورزی استان دیم است/تلاش می کنیم با استفاده از دانش روز مصرف آب در بخش کشاورزی را بهینه کنیم حدود ۳۰ درصد شبکه چاههای مشاهده ای استان بازسازی شده اند

جاده هایی که زیر بار ترانزیت و صادرات از دست می رود
31 خرداد 1397 - 10:26
شناسه : 7834
4
طلوع‌‌کرمانشاه :

مرز همواره به عنوان یکی از مزیت ها و پتانسیل های مهم کرمانشاه نام برده می شود، داشتن بیش از ۳۳۰ کیلومتر مرز مشترک با عراق باعث شده کرمانشاه دروازه تعاملات تجاری ایران با عراق باشد.

پ
پ

حدود ۵۰ درصد از صادرات ایران به عراق از طریق مرزهای کرمانشاه صورت می گیرد.
شاید وقتی که از مزیت ها و ظرفیت های اقتصادی مرز صحبت می شود یک نکته مدنظر قرار نگیرد و آن آسیبی است که به زیرساخت ها و جاده های کرمانشاه وارد می شود.
تردد هزاران کامیون و تریلر در روزدر محورهای استان به منظور مراودات تجاری با عراق صدمه زیادی به راه هاوارد می کند که هزینه تعمیر و نگهداری آن بسیار زیاد است.
سالانه چندین میلیاردتومان باید صرف آسفالت و ترمیم راه های استان شود و این در حالی است که سهم کمی از عواید و سود تجارت با عراق به دست کرمانشاه می رسد.
حجم زیادی از میزان صادرات به عراق به کالاهایی اختصاص دارد که اصلا تولید کرمانشاه نیست.
کالاهایی که در بسیاری از مواقع وزن زیادی هم دارند و آسیب جدی به راه ها واردمی کنند.
به علاوه مقدار زیادی هم ترانزیت خصوصا در بخش سوخت از عراق و از طریق راه های کرمانشاه صورت می گیرد که آنهم سود چندانی برای کرمانشاه ندارد و حتی گاهی رانندگان عراقی پسماندهای سوختی خود را در حاشیه راه های ما تخلیه می کنند.
انتظار می رود در شرایطی که بخش زیادی از عواید تجارت با عراق به سود کشور است، مسئولین کشور نیز در قبل آن اعتباراتی برای توسعه و بهبود راه های کرمانشاه اختصاص دهند یا حداقل بخشی از این عواید را خرج استان کرمانشاه کنند.

 

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.