چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ Wednesday, 23 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 21561 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

چالش جدی مسافران برای ورود از پایانه ها به داخل شهر /پایانه راه کربلا شبها تاکسی ندارد توقیف یکدستگاه حفاری غیرمجاز توسط امور منابع آب شهرستان کنگاور طلا ارزان می‌شود؟ آماری فجیع از یک تراژدی ناگوار؛ ۵۰ درصد کودکان مورد سوء استفاده والدین معتاد خود قرار می گیرند! دمای ۱۶ شهر کرمانشاه زیر صفر رفت مجموعه باغ مدرن قصرشیرین ظرفیتی برای افزایش اشتغال و تولید در غرب کرمانشاه پخت «نان کامل» در کرمانشاه در انتظار قیمت‌گذاری نصب پابند الکترونیکی بر پای ۱۰۰ سارق حرفه‌ای در کرمانشاه اگر جلسه فردای شورای شهر رسمیت نیابد از آنها سلب عضویت می‌کنیم! کاهش ۱۴ درصدی سوانح فوتی در راه های استان کرمانشاه پخت «نان کامل» در کرمانشاه به کجا رسید؟ رفع ۱۲ نقطه حادثه‌ خیز شهر کرمانشاه در دستور کار شهرداری است مصرف چه مواد غذایی جلوی «پوکی استخوان» را می‌گیرد؟ روزهای گرم پاییزی کرمانشاه؛ خداحافظ! در نصب وسایل گرمایشی دقت کنید/ قاتل خاموش در کمین است پزشکی قانونی فقط «معاینه جسد» نیست/ زمین «سوله بحران» تعیین تکلیف شد باید از قبح‌زدایی «سقط جنین» فاصله بگیریم مخاطب هشدارهای امام جمعه کرمانشاه کیست؟ کاهش ۱۰ درصدی کشته‌های تصادفات درون‌شهری کرمانشاه معاون استانداری کرمانشاه: پرداخت حق مناطق جنگی کماکان ادامه دارد

وجود بیش از ۵۰هکتار گلخانه در استان
03 تیر 1397 - 12:39
شناسه : 7891
4
کرمانشاه صاحب گلخانه های خانگی می شود/ طلوع‌‌کرمانشاه :

کارشناس مسوول گلخانه های استان کرمانشاه از وجود ۵۰ و نیم هکتار گلخانه در استان خبر داد و گفت: طرح ایجاد گلخانه های خانگی به ویژه برای کشاورزان روستایی با هدف توسعه فضای گلخانه ای و کاهش مهاجرت آنان به شهر اجرا می شود.

پ
پ

کریم زاده-خبرنگار طلوع:

ایرج بهرامی در گفتگو با خبرنگار طلوع؛ از احداث گلخانه های خانگی به عنوان برنامه ای برای توسعه فضای گلخانه ای در استان یاد کرد و گفت: این اقدام پاسخی به زندگی معیشتی کشاورزان است چراکه در سالیان دور شاهد بودیم که یک خانواده کشاورز اکثر مایحتاج زندگی از فرآورده دامی گرفته تا کشاورزی را خود تامین می کرد.

وی ادامه داد: این در حالی است که در سال های اخیر می بینیم اکثر مایحتاج روستایی از طریق مراجعه به شهر تهیه می شود که زنگ خطری برای تولید محصولات روستایی است.

به گفته وی، این طرح برای حیاط روستایی درنظر گرفته شده که گلخانه هایی کوچک مقیاس در سطح ۵۰ تا ۲۵۰مترمربع ایجاد شود و روستاییان در آن فضا می توانند به تولید انواع سبزی و صیفی اقدام کنند.

این مسوول ادامه داد: به عنوان مثال در فضل زمستان سبزی برگی و خوراکی کشت نمی شود ولی در صورتی که گلخانه های خانگی توسعه پیدا کند در روستاها می توانیم در فصل زمستان به تولید سبزی خوراکی و دیگر محصولات اقدام کنیم.

کارشناس مسوول گلخانه های استان کرمانشاه ادامه داد: در چنین صورتی هم نیاز استان تامین شود و هم به منبع درآمدی برای روستاییان تبدیل شود که در کاهش مهاجرت آنان به شهر موثر است.

هم اکنون مساحت گلخانه های استان به ۵۰ و نیم هکتار رسیده است.

 

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.