شنبه, ۶ تیر , ۱۴۰۵ Saturday, 27 June , 2026 ساعت تعداد کل نوشته ها : 23910 تعداد نوشته های امروز : 8×
دعوت مدیرکل انتقال خون کرمانشاه از مردم برای اهدای خون در روزهای سرد سال
04 بهمن 1404 - 11:26
شناسه : 301751
5
مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه؛ طلوع‌‌کرمانشاه : دکتر مریم میرزاده ، با بیان اینکه نیاز به خون محدود به زمان یا مناسبت خاصی نیست، گفت: اهدای خون ساده‌ترین و در عین حال مؤثرترین راه برای نجات جان بیماران تالاسمی، هموفیلی، مصدومان حوادث و بیماران بستری در مراکز درمانی است/ از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۵۰ هزار نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون استان مراجعه کرده‌اند که از این تعداد، حدود ۴۸ هزار نفر موفق به اهدای خون شده‌اند/افزایش مشارکت بانوان در اهدای خون می‌تواند نقش مهمی در پایداری ذخایر خونی استان داشته باشد/با نزدیک شدن به فصل سرما و همچنین ماه مبارک رمضان، افزایش مراجعات مردمی برای اهدای خون ضروری است تا مراکز درمانی با کمبود مواجه نشوند/ همراه داشتن کارت ملی هنگام مراجعه، فرآیند پذیرش و اهدای خون را تسهیل می‌کند.
منبع : ایرنا
پ
پ

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه با تأکید بر تداوم نیاز بیماران به خون، از مردم نوع‌دوست استان خواست در روزهای سرد سال با حضور در مراکز انتقال خون، برای حفظ ذخایر حیاتی خون مشارکت کنند.

دکتر مریم میرزاده ، با بیان اینکه نیاز به خون محدود به زمان یا مناسبت خاصی نیست، گفت: اهدای خون ساده‌ترین و در عین حال مؤثرترین راه برای نجات جان بیماران تالاسمی، هموفیلی، مصدومان حوادث و بیماران بستری در مراکز درمانی است.

وی با اشاره به آمار اهدای خون در استان افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۵۰ هزار نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون استان مراجعه کرده‌اند که از این تعداد، حدود ۴۸ هزار نفر موفق به اهدای خون شده‌اند.

مدیرکل انتقال خون کرمانشاه سهم زنان اهداکننده را حدود هفت درصد اعلام کرد و گفت: افزایش مشارکت بانوان در اهدای خون می‌تواند نقش مهمی در پایداری ذخایر خونی استان داشته باشد.

میرزاده با اشاره به وضعیت مناسب ذخایر خون در تمامی گروه‌های خونی، خاطرنشان کرد: با نزدیک شدن به فصل سرما و همچنین ماه مبارک رمضان، افزایش مراجعات مردمی برای اهدای خون ضروری است تا مراکز درمانی با کمبود مواجه نشوند.

وی از افراد واجد شرایط خواست در صورت امکان برای حفظ ذخایر خونی استان، به مراکز انتقال خون مراجعه کنند و افزود: همراه داشتن کارت ملی هنگام مراجعه، فرآیند پذیرش و اهدای خون را تسهیل می‌کند.

*مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه همچنین از آمادگی مرکز انتقال خون استان برای پذیرش داوطلبان در روزهای پایانی هفته خبر داد و گفت: پذیرش اهداکنندگان روزهای پنجشنبه از ساعت ۸ صبح تا ۱۸:۳۰ به‌صورت یکسره و روزهای جمعه از ساعت ۸ صبح تا ۱۳ ظهر در مرکز انتقال خون واقع در میدان فرمانداری کرمانشاه انجام می‌شود.

، سازمان انتقال خون کشور مسئولیت تأمین و توزیع خون سالم را بر عهده دارد و این فرآیند بر اساس استانداردهای سختگیرانه و به‌روز جهانی انجام می‌شود.

بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، جمهوری اسلامی ایران در میان کشورهای منطقه مدیترانه شرقی به‌عنوان مرجع منطقه‌ای در حوزه اهدای خون شناخته می‌شود.

استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت، دارای ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۰ روستا است.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.