به گزارش اقتصاد آنلاین؛ حدادی افزود: این سامانه قصد دارد، تولید در ایران را به سمت نیازمحوری پیش برده و برای این کار، باید شکاف قدیمی و عمیق میان صنعت و دانشگاه را پر کند. برای پر کردن این شکاف، سامانه نان بهعنوان یک حلقه واسط به میدان آمده تا در آن، مطابق با نیازهایی که اعلام میشود، ایدههایی برای حل مساله از سوی متخصصان و پژوهشگران ارایه شود.
به گفته وی، این سامانه زمینهای برای ارتباط نیازهای مختلف با تحقیقات و مراکز تحقیقاتی کشور است. متخصصان میتوانند نیازهای خود را در حوزهها و سطوح مختلف اجتماعی و صنعتی در این سامانه ثبت کنند، هم چنین مشوقهای علمی برای مراکز دانشگاهی فعال در سامانه در نظر گرفته شده است.
مدیر مرکز همکاریهای فناورانه دانش بنیان ایرانخودرو، با بیان اینکه این سامانه از سه مرحله ارایه ایده و نیاز، محصول و اشتغال دانشبنیان تشکیل شده، اظهار کرد: همواره یک نارضایتی از عدم هماهنگی صنعت و دانشگاه در ایران وجود داشته و این دو حوزه کاملا مجزا از یکدیگر و هریک در فضایی متفاوت فعالیت میکردند، یکی از مهمترین دستاوردهای سیستم نان، امکان ایجاد اشتغال برای متخصصان و پژوهشگران است.
وی خاطرنشان کرد: در این سامانه، نیازها و مسائل مربوط به بخشهای مختلف صنعتی و تولیدی مطرح میشود و در ادامه، ایدههای متعددی برای آن ثبت شده و از این میان، برترین پاسخ و ایده جهت بهره برداری انتخاب می شود.
حدادی یادآور شد: با دستور مدیرعامل ایران خودرو در راستای تمرکز بر فعالیتهای دانشبنیان و فناورانه در این خودروساز و به طور خاص، مدیریت مرکز همکاری های فناورانه دانش بنیان، با هماهنگی های انجام شده با وزارت علوم تحقیقات و فناوری کارگزاری رسمی ایران خودرو در سامانه نان ایجاد شد.
وی افزود: به این ترتیب، از این پس این خودروساز قادر است نیازهای فناورانه خود را در این سامانه ثبت و ارایه کند تا بتوان از دانش نیروها و شرکتهای متخصص و دانشبنیان برای رفع نیازهای شرکت های گروه و معاونتها بهره گرفت.
دیدگاه