یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 5 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20854 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

اماکن تاریخی کرمانشاه امروز تعطیل است این سامانه پُربارش تا کی مهمان کرمانشاه است؟ فضای کرمانشاه درگیر فامیل بازی و مدیریت های سفارشی است/ معضل بیکاری استان ریشه در مدیریت ناکارآمد دارد بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه به سرانجام رسید کلیات بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه تصویب شد هیچ دستگاهی به دستگاههای دیالیزی کرمانشاه اضافه نشده است/ منتظر تحقق وعده استاندار برای اهدای زمین هستیم آخر هفته بارانی برای کرمانشاهیان/دمای هوا کاهش می‌یابد غرق شدن نوجوان ۱۴ ساله در سرپل ذهاب برای مقابله با «سقط» همه دستگاه‌ها پای کار بیایند کتمان موضوع و یا بیان ناقص آن موجب شبه سازی در اذهان می شود/ سخنان رییس شورای شهر درخصوص بودجه شهرداری کذب است/تحقق ۷۰درصدی بودجه شهرداری کرمانشاه نرخ جدید کرایه اتوبوس و تاکسی درون شهری اعلام شد گوشت دام کرمانشاه بالاترین کیفیت را دارد/مافیای دام موجب گرانی گوشت می شود ۴۱ نقطه حادثه خیز در جاده‌های کرمانشاه ایمن شد توافقات امیدبخش برای راه آهن کرمانشاه – خسروی و قطار شهری ۹۵درصد متقاضیان کارت ملی خود را دریافت کرده اند ثبت ۳۰ حادثه کوهستان از ابتدای امسال در کرمانشاه تبریک شهردار کرمانشاه به مناسبت روز شوراها سامانه بارشی قوی در راه کرمانشاه خطراتی که «روغن کرمانشاهی» را تهدید می‌کند تلاش برای جهش تولید در دیم زارهای کرمانشاه /طرح های راکد و بحران زده کشاورزی باید فعال شوند

در راستای تحقق شعار سال؛ هنرستانها مولد سازی می شوند
06 اردیبهشت 1403 - 14:01
شناسه : 292963
2
طلوع‌‌کرمانشاه : "فردین یاوری"معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش استان گفت: نکته مهمی که در نامگذاری سال جدید مدنظر است، پرداختن به دو واژه جهش و مشارکت مردمی است، واژه جهش یعنی اینکه باید فراتر از رشد حرکت کنیم و قابلیت های اقتصادی و تولیدی را در سطح مدارس توسعه دهیم. همانطور که می دانید یکی از ساحت های شش گانه در سند تحول بنیادین، تعلیم و تربیت اقتصادی حرفه ای است؛ برای رسیدن به این هدف باید دانش آموز چند ساحتی تربیت کنیم، دانش آموزی که علمش نافع باشد و برای او تبدیل به ثروت شود/در چنین شرایطی ما به عنوان متولی آموزش و پرورش باید علم نافع را در صدر برنامه های فرهنگی قرار دهیم و زمینه ای فراهم شود تا آموخته های دانش آموز شرایط اقتصادی بهتری برای او مهیا کند/در همین راستا و در سطح تخصصی تلاش خواهیم کرد تا با توسعه کمی و کیفی رشته های فنی و حرفه ای و کارودانش شرایط را برای استقلال مالی و کارآفرینی دانش آموزان فعال در این رشته ها مهیا کنیم و امکاناتی فراهم شود تا این افراد زودتر از موعد جذب بازارکار شوند/وی درحالیکه به افزایش 6درصدی آمار دانش آموزان ثبت نامی در رشته های فنی حرفه ای و کارو دانش استان طی سال جاری اشاره کرد افزود: پیش بینی ما این است که با حمایت هرچه بیشتر از این رشته ها برای سال تحصیلی جدید 45 درصد ظرفیت دانش آموزی استان جذب رشته های فنی و حرفه ای و کارو دانش شوند و جهش خوبی در رشته های اشتغالزا و خودکفا داشته باشیم/برای نیل به این هدف  مولدسازی هنرستانها با فروش محصولات دانش آموزی را مورد توجه قرار داده و تلاش می کنیم شرایطی مهیا شود که دانش آموز در کنار آموزش و بهره گیری از مهارت استادکارو لوازم، امکان ارائه و فروش محصول تولیدی خودش را داشته باشد.
نویسنده : لیلا سعدوندی منبع : اختصاصی طلوع کرمانشاه
پ
پ

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش استان در گفتگو با طلوع کرمانشاه محور برنامه های این اداره کل در سال “جهش تولید با مشارکت مردم” را تشریح کرد.

“فردین یاوری” گفت: نکته مهمی که در نامگذاری سال جدید مدنظر است، پرداختن به دو واژه جهش و مشارکت مردمی است، واژه جهش یعنی اینکه باید فراتر از رشد حرکت کنیم و قابلیت های اقتصادی و تولیدی را در سطح مدارس توسعه دهیم. همانطور که می دانید یکی از ساحت های شش گانه در سند تحول بنیادین، تعلیم و تربیت اقتصادی حرفه ای است؛ برای رسیدن به این هدف باید دانش آموز چند ساحتی تربیت کنیم، دانش آموزی که علمش نافع باشد و برای او تبدیل به ثروت شود.

وی افزود: در چنین شرایطی ما به عنوان متولی آموزش و پرورش باید علم نافع را در صدر برنامه های فرهنگی قرار دهیم و زمینه ای فراهم شود تا آموخته های دانش آموز شرایط اقتصادی بهتری برای او مهیا کند.  

یاوری گفت: در همین راستا و در سطح تخصصی تلاش خواهیم کرد تا با توسعه کمی و کیفی رشته های فنی و حرفه ای و کارودانش شرایط را برای استقلال مالی و کارآفرینی دانش آموزان فعال در این رشته ها مهیا کنیم و امکاناتی فراهم شود تا این افراد زودتر از موعد جذب بازارکار شوند.

وی درحالیکه به افزایش ۶درصدی آمار دانش آموزان ثبت نامی در رشته های فنی حرفه ای و کارو دانش استان طی سال جاری اشاره کرد افزود: پیش بینی ما این است که با حمایت هرچه بیشتر از این رشته ها برای سال تحصیلی جدید ۴۵ درصد ظرفیت دانش آموزی استان جذب رشته های فنی و حرفه ای و کارو دانش شوند و جهش خوبی در رشته های اشتغالزا و خودکفا داشته باشیم.

یاوری گفت: برای نیل به این هدف  مولدسازی هنرستانها با فروش محصولات دانش آموزی را مورد توجه قرار داده و تلاش می کنیم شرایطی مهیا شود که دانش آموز در کنار آموزش و بهره گیری از مهارت استادکارو لوازم، امکان ارائه و فروش محصول تولیدی خودش را داشته باشد.

*وی همچنین به ایجاد یک زنجیره درآمدزایی در همه مدارس و همه مقاطع تحصیلی اشاره کرد و افزود: تلاش کرده ایم تا چنانچه مدارس فضای بلااستفاده دارند، این فضا به صورت کارگاه تولیدی، فروشگاه و غیره در اختیار افراد توانمند قرار گیرد.

یاوری در ادامه موضوع مشارکت مردمی در شعار سال را مدنظر قرار داد و گفت: آموزش و پرورش بهترین ظرفیت را برای نهادینه کردن این شعار دارد، چون از قابلیت خوبی مثل انجمن اولیاء و مربیان برخوردار است که بی تردید یکی از بزرگترین سازمانهای مردم نهاد کشور محسوب می شود.

وی تصریح کرد: برای زنجیره درآمدزایی که پیشتر به آن اشاره کردم بخوبی می شود از مشارکت انجمن اولیاء و مربیان و ظرفیت خود بچه ها استفاده کرد.

یاوری گفت: ما سال قبل این حرکت را شروع کردیم و پیشرفت خوبی هم داشتیم، جمعا برای ۱۳ مدرسه در اورامانات، کرمانشاه و ماهیدشت یک اعتبار ۴۰میلیارد ریالی تخصیص دادیم تا با مشارکت خود بچه ها و اولیاء و مربیان فضای جدید، اشتغالزا و اقتصادی در این مدارس شکل بگیرد و کسب و کار به همراه داشته باشد.

به گفته این مسئول، امسال و در راستای عملی کردن شعار سال شرایط بهتری برای جذب بودجه  خواهد بود و طرح با سرعت بیشتر و بهتری در استان اجرا می شود و هیچ  محدودیت منطقه ای یا جنسیتی ندارد.

یاوری ضمن اشاره به استقبال آموزش و پرورش از مدیران خلاق در استان گفت: نیمی از درآمد این کارگاهها می تواند صرف تجهیز و توسعه مدارس شود و نیم دیگر آن را می توان در زنجیره درآمدزایی سرمایه گذاری کرد.

وی از مزایای خوب اجرای این طرح به درآمدزایی و خروج مدارس از سکون و توسعه نوآوری در مراکز آموزشی اشاره کرد و افزود: با این کار دانش آموزان شیرینی وحلاوت استقلال مالی را تجربه می کنند و فرصت خوبی برای بروز و ظهور خلاقیت های خود خواهند داشت.

معاون آموزش و پرورش در خاتمه و درحالیکه به ظرفیت ها و قابلیت های آموزش و پرورش استان برای توسعه تولید اشاره کرد گفت: ما ۴هزار فضای فیزیکی،۲۶هزار معلم و ۳۷۰ هزار دانش آموز داریم و این ظرفیت ها و قابلیت ها باید مورد استفاده قرار بگیرند تا با توسعه تولید و مشارکت اقتصادی به درآمد پایداری در استان برسیم و شعار سال و منویات رهبر معظم انقلاب را به منصه ظهور برسانیم.

گفتگو از لیلا سعدوندی-خبرنگار طلوع کرمانشاه
 
 

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.