جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 17 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20905 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

سایه سنگین رکود در بازار زرگرهای کرمانشاه خودروهای دارای سرعت غیرمجاز در کرمانشاه توقیف می شوند جشنواره خیرین مدرسه ساز در استان کرمانشاه برگزار میشود/کمک به مدرسه سازی حتی به اندازه یک آجر هم کارساز است جنون غذا برای پول تکرار تجربه ناموفق گذشته در انتخاب مدیران غیربومی کرمانشاه ۲ محور گردشگری در بافت تاریخی شهر کرمانشاه راه اندازی می‌شود توقیف ۱۵ روزه در انتظار خودروهای با سرعت بالا جریمه یک میلیارد ریالی لوازم خانگی متقلب در کرمانشاه بلوار دکتر فتاح فرخی در کرمانشاه افتتاح شد گلبهار بر روی صحنه رفت/ مسئولین به تئاتر نگاه مصرفی نداشته باشند مراجعه بیش از ۱۰۰۰ مصدوم نزاع به پزشکی قانونی کرمانشاه این استادیوم دردی از مشکلات فوتبال کرمانشاه دوا نمی‌کند!  شور و شادابی به ۴۰۰کلاس درس کرمانشاه باز می گردد/حذف مدارس کانکسی تا مهرماه غبار آلود شدن هوای برخی شهرهای استان کرمانشاه براثر وزش شدید باد بافت تاریخی شهر کرمانشاه ظرفیت ویژه‌ای در حوزه گردشگری دارد اولین گروه حجاج کرمانشاهی عازم سرزمین وحی شدند دیدار رئیس فدراسیون جودو با شهردار کرمانشاه افت فشار و یا قطعی آب درخیابان شهید جعفری و قسمتی از مناطق باغچه بان و سجاد مخالفان و موافقان تعطیلی شنبه‌ها چه گفتند؟ هر کیلوگرم دام سنگین ۱۹۰ تا ۲۰۰هزار تومان

فضای کرمانشاه درگیر فامیل بازی و مدیریت های سفارشی است/ معضل بیکاری استان ریشه در مدیریت ناکارآمد دارد
13 اردیبهشت 1403 - 14:12
شناسه : 293043
1
سهراب دل انگیزان، اقتصاددان: طلوع‌‌کرمانشاه : بر همین اساس و طبق گزارشی که روزنامه اعتماد منتشر کرد بالا بودن این آمار در کرمانشاه نشان می دهد که در استان ما از هر 10 نفر جویای کار تنها 2 نفر امکان اشتغال دارند/دکتر سهراب دل انگیزان به عنوان یک اقتصاددان در گفتگوی اختصاصی با طلوع کرمانشاه عامل این وضعیت نابسامان در استان را معطوف به مدیریت کلان و میانی و موفق عمل نکردن آنها در تصمیم گیری، تخصیص منابع و عدم جذب سرمایه گذار در استان دانست/وضعیت بیکاری استان نسبت به زمستان 401 بدتر شده که این یک پیام برای مدیران دارد، آنها خوب عمل نکرده اند و این نتیجه کار آنهاست/دل انگیزان عدد بیکاری استان در زمستان قبل را چیزی حدود 15.1 اعلام کرد و یادآور شد: بالارفتن 2.3 درصدی این عدد یک هشدار به مسئولین استان است که باید آنرا جدی بگیرند/رشد بیکاری در استان ارتباط مستقیمی با نحوه مدیریت و تصمیم گیری ها دارد و مدیران ما باید بپذیرند که نمی شود هیاتی و مسجدی کار کرد، باید افراد توانمند و متخصص فارغ از بومی یا غیربومی در منصب ها قرار بگیرند و شایسته سالاری جایگزین مدیریت سفارشی و غیرحرفه ای شود/دل انگیزان ضمن اظهار تاسف از کنار گذاشتن برخی مدیران شایسته در استان گفت: متاسفانه امروز شاهد بالا آمدن افرادی هستیم که هرگز حتی رئیس گروه هم نبوده اند چه رسد به اینکه پست مدیریتی بگیرند/به عقیده این عضو هیات علمی دانشگاه رازی، کرمانشاه نیازمند یک غربال مدیریتی است و افرادی باید سرکار بیایند که توان تخصیص منابع، چانه زنی برای استان، قابلیت گرفتن اختیارات، جذب سرمایه گذار و منابع انسانی شایسته و کارآمد را داشته باشند/ متاسفانه هم اکنون فضای استان درگیر فامیل بازی و مدیریت های سفارشی است و نتیجه این می شود که بسیاری از افراد شایسته و سرمایه گذاران بومی استان را ترک می کنند.
نویسنده : لیلاسعدوندی
پ
پ

به گزارش پایگاه خبری طلوع، در حالیکه مرکزآمار ایران نرخ بیکاری زمستان سال گذشته در کشور را ۸٫۶ درصد اعلام کرد، کرمانشاه اما با ۱۷٫۴ درصد صدرنشین بیکاری کشور شد.

بر همین اساس و طبق گزارشی که روزنامه اعتماد منتشر کرد بالا بودن این آمار در کرمانشاه نشان می دهد که در استان ما از هر ۱۰ نفر جویای کار تنها ۲ نفر امکان اشتغال دارند.

دکتر سهراب دل انگیزان به عنوان یک اقتصاددان در گفتگوی اختصاصی با طلوع کرمانشاه عامل این وضعیت نابسامان در استان را معطوف به مدیریت کلان و میانی و موفق عمل نکردن آنها در تصمیم گیری، تخصیص منابع و عدم جذب سرمایه گذار در استان دانست.

وی گفت: وضعیت بیکاری استان نسبت به زمستان ۴۰۱ بدتر شده که این یک پیام برای مدیران دارد، آنها خوب عمل نکرده اند و این نتیجه کار آنهاست.

دل انگیزان عدد بیکاری استان در زمستان قبل را چیزی حدود ۱۵٫۱ اعلام کرد و یادآور شد: بالارفتن ۲٫۳ درصدی این عدد یک هشدار به مسئولین استان است که باید آنرا جدی بگیرند.

وی افزود: رشد بیکاری در استان ارتباط مستقیمی با نحوه مدیریت و تصمیم گیری ها دارد و مدیران ما باید بپذیرند که نمی شود هیاتی و مسجدی کار کرد، باید افراد توانمند و متخصص فارغ از بومی یا غیربومی در منصب ها قرار بگیرند و شایسته سالاری جایگزین مدیریت سفارشی و غیرحرفه ای شود.

دل انگیزان ضمن اظهار تاسف از کنار گذاشتن برخی مدیران شایسته در استان گفت: متاسفانه امروز شاهد بالا آمدن افرادی هستیم که هرگز حتی رئیس گروه هم نبوده اند چه رسد به اینکه پست مدیریتی بگیرند.

به عقیده این عضو هیات علمی دانشگاه رازی، کرمانشاه نیازمند یک غربال مدیریتی است و افرادی باید سرکار بیایند که توان تخصیص منابع، چانه زنی برای استان، قابلیت گرفتن اختیارات، جذب سرمایه گذار و منابع انسانی شایسته و کارآمد را داشته باشند.

وی تصریح کرد: متاسفانه هم اکنون فضای استان درگیر فامیل بازی و مدیریت های سفارشی است و نتیجه این می شود که بسیاری از افراد شایسته و سرمایه گذاران بومی استان را ترک می کنند.

دل انگیزان در همین راستا به خروج سرمایه های استان درحوزه های مختلف کشاورزی، صنعت و خدمات اشاره کرد و گفت: خیلی از این افراد سرمایه و کار خود را به استانهای کردستان، اردبیل، شمال کشور و حتی تهران برده اند، باید دید چه اتفاقی در استان افتاده که سرمایه های بومی ما اینچنین گریزان می شوند.

وی افزود: درچنین شرایطی که ما امکان جذب سرمایه های محلی را نداریم و به هر نحوی آنها را فراری می دهیم چطور می شود به جذب سرمایه خارج از استان در کرمانشاه امیدوار بود؟

دل انگیزان درحالیکه به پایین بودن آمار بیکاری در خراسان جنوبی اشاره کرد گفت: عدد ۵ درصدی خراسان جنوبی نشان می دهد که هنوز می توان به رغم تحریم ها و انواع مشکلات، بیکاری را مهار کرد و این فاصله ۱۲ عددی ما با خراسان به عنوان استانی که کمترین میزان بیکاری را داشته حاصل ناکارآمدی مدیران استان است و عددی است که آنها باید برای خودشان درنظر بگیرند و در کارنامه کاریشان ثبت کنند.

وی نتیجه یک مدیریت خوب و توانمند را ایجاد حس امید و جذب سرمایه گذار دانست و در نقطه مقابل آن مدیریت های غلط را انگیزه کش و سرمایه گریز معرفی کرد.

دل انگیزان در بخش دیگری از سخنان خود نقش نماینده های مجلس در رفع معضل بیکاری را مورد توجه قرار داد و گفت: یک نماینده مردمی باید ارتباط خوبی با نخبه ها، بزرگان و دانشگاهیان داشته باشد، به عنوان مثال دانشگاه رازی ۶۳گروه تخصصی دارد، نماینده های ما باید با این گروهها ارتباط بگیرند و قشر دانشگاهی و تحصیل کرده را به رسمیت بشناسند و از تخصص و تفکر آنها بهره بگیرند.

وی افزود: متاسفانه چنین تفکری در تیم نمایندگان استان دیده نمی شود و اغلب آنها چیزی جز غرور و نخوت برای ارائه ندارند، بنابراین در شرایطی که استان ما مدیر توانمند و نماینده آگاهی ندارد نباید از نتیجه عدد بیکاری استان شوکه شویم.
 
 گفتگو از لیلا سعدوندی-خبرنگار طلوع کرمانشاه
 
 

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.