سه شنبه, ۱ خرداد , ۱۴۰۳ Tuesday, 21 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20928 تعداد نوشته های امروز : 5×

آخرین خبرها

پیام تسلیت مدیر کل امور مالی شهرداری کرمانشاه در پی شهادت رئیس جمهور و همرانش جیب میراث فرهنگی خالی است/ فعالیت دفاتر خارج از استان برای گردشگری کرمانشاه آفت است/ ضرورت آگاهی مدیریت استان از وضعیت گردشگری بیش از یک تن گوشت و آلایش‌های غیرقابل مصرف در کرمانشاه معدوم شد انحراف اتوبوس مسافربری کرمانشاه -یزد در محور کاشان راه و رسم شهدا کور شدنی نیست/مکتب شهید رئیسی مکتب خدمت و ولایت مداری است پیام تسلیت علی فتاحی، عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه در پی شهادت رئیس جمهور مجاهد و هیات همراه ائمه جمعه اهل سنت استان کرمانشاه شهادت رییس جمهور را تسلیت گفتند پیام تسلیت شهردار کرمانشاه به مناسبت شهادت ریاست محترم جمهور و همراهان ایشان سالن های کرمانشاه شرایط تجلیل از هنرمندان معلول را ندارند/تقدیر از هنرمندان معلول در کرمانشاه از حضور دانش بنیان‌ها برای تحول در آموزش گردشگری استقبال می‌کنیم برگزاری اجتماع مردم عزادار کرمانشاه ساعت ۱۰:۳۰ رئیس‌جمهور ایران در حین خدمت‌رسانی به مردم به شهادت رسید اعتراض معاون متوسطه به فعالیت غیرقانونی و زیرزمینی مشاوران تحصیلی در استان مراکز معاینه فنی زیر ذره بین بازرسان معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری کرمانشاه آیا روغن حیوانی برای فشارخون مضر است؟ دریافت اجباری کمک‌های نقدی حین ثبت‌نام دانش آموزان در مدارس ممنوع است چرا نباید به سگ‌های ولگرد غذا بدهیم؟ ضرورت نظارت بیشتر معاونت درمان کرمانشاه بر عملکرد جراحان معبر کولبری مجاز در دروازه شوشمی پاوه بازگشایی می شود توزیع مرسولات پستی در کرمانشاه بیش از حد استاندارد است/مرسولات وارده بیش از صادرات است

هیچ دستگاهی به دستگاههای دیالیزی کرمانشاه اضافه نشده است/ منتظر تحقق وعده استاندار برای اهدای زمین هستیم
12 اردیبهشت 1403 - 14:14
شناسه : 293030
0
رئیس شورای عالی بیماران خاص استان: طلوع‌‌کرمانشاه : "حسین بیگلری" در این باره گفت: مشکل اصلی بیماران خاص و خانواده‌ آنها بحث معیشت است که با توجه به مشکلات اقتصادی که در کشور وجود دارد متاسفانه این مورد فشار مضاعفی را به بیماران وارد می‌کند/در حال حاضر 40 هزار بیمار خاص در استان داریم که بسیاری از خانواده‌های آنها یا کارگر هستند یا کارمند و حقوق دریافتی آن‌ها کفاف زندگی روزمره‌ شان را نمی‌دهد و مخارج بیماری نیز بار مضاعفی بر دوش آن‌ها گذاشته است/بیگلری با اذعان به این مطلب که برخی از این بیماران تحت پوشش نهادهای حمایتی مثل بهزیستی و کمیته امداد هستند گفت: حداکثر پرداختی نهادهای حمایتی به این افراد یک میلیون تومان در ماه است که با این پول نمی‌توان حتی یک قلم دارو یا یک وعده غذایی مناسب و مقوی تهیه کرد، بنابراین اگر بهترین دارو را هم مصرف کنند وقتی از لحاظ تامین مواد غذایی و ویتامین‌های مورد نیاز در تنگنا باشند با سوءتغذیه روبرو می‌شوند و داروی مصرفی هم تاثیر چندانی بر آنها نخواهد داشت/ من به عنوان مسئول انجمن این بیماران موظفم مشکلات را به گوش مسئولان برسانم، آنها باید بدانند اکثر این بیماران و خانواده‌هایشان با مشکلات معیشتی روبرو هستند و باید برای وضعیت اقتصادی آنها چاره‌ای اندیشید وگرنه نه تنها بیماری آن‌ها درمان نمی شود بلکه هرساله به تعداد بیماران خاص افزوده شده و مخارج بیشتری به دولت تحمیل می شود/استاندار وعده واگذاری یک قطعه زمین به مرکز دیالیز نوبهار را داده اند که امیدوارم با عملی شدن این وعده خدمات رسانی به این دسته ازبیماران توسعه یابد.
پ
پ

رئیس شورای عالی بیماران خاص استان کرمانشاه گفت: هیچ دستگاهی به دستگاههای دیالیزی استان اضافه نشده و اکثر دستگاه‌های استان فرسوده هستند، کیفیت خوبی ندارند و فرسودگی آنها عوارض بدی را برای بیماران به همراه دارد.

رئیس شورای عالی بیماران خاص استان در گفتگو با طلوع کرمانشاه درباره معیشت بد بیماران خاص در استان هشدار داد.

“حسین بیگلری” در این باره گفت: مشکل اصلی بیماران خاص و خانواده‌ آنها بحث معیشت است که با توجه به مشکلات اقتصادی که در کشور وجود دارد متاسفانه این مورد فشار مضاعفی را به بیماران وارد می‌کند.

وی افزود: در حال حاضر ۴۰ هزار بیمار خاص در استان داریم که بسیاری از خانواده‌های آنها یا کارگر هستند یا کارمند و حقوق دریافتی آن‌ها کفاف زندگی روزمره‌ شان را نمی‌دهد و مخارج بیماری نیز بار مضاعفی بر دوش آن‌ها گذاشته است.

بیگلری با اذعان به این مطلب که برخی از این بیماران تحت پوشش نهادهای حمایتی مثل بهزیستی و کمیته امداد هستند گفت: حداکثر پرداختی نهادهای حمایتی به این افراد یک میلیون تومان در ماه است که با این پول نمی‌توان حتی یک قلم دارو یا یک وعده غذایی مناسب و مقوی تهیه کرد، بنابراین اگر بهترین دارو را هم مصرف کنند وقتی از لحاظ تامین مواد غذایی و ویتامین‌های مورد نیاز در تنگنا باشند با سوءتغذیه روبرو می‌شوند و داروی مصرفی هم تاثیر چندانی بر آنها نخواهد داشت.

وی افزود: من به عنوان مسئول انجمن این بیماران موظفم مشکلات را به گوش مسئولان برسانم، آنها باید بدانند اکثر این بیماران و خانواده‌هایشان با مشکلات معیشتی روبرو هستند و باید برای وضعیت اقتصادی آنها چاره‌ای اندیشید وگرنه نه تنها بیماری آن‌ها درمان نمی شود بلکه هرساله به تعداد بیماران خاص افزوده شده و مخارج بیشتری به دولت تحمیل می شود.

بیگلری درحالیکه به برخی پیگیری ها برای رفع نیاز این بیماران در استان اشاره کرد گفت: استاندار وعده واگذاری یک قطعه زمین به مرکز دیالیز نوبهار را داده اند که امیدوارم با عملی شدن این وعده خدمات رسانی به این دسته ازبیماران توسعه یابد.

او البته به این نکته هم اشاره کرد که مرکز دیالیز نوبهار یک مرکز خصوصی است اما با پیگیری های انجام شده شرایطی فراهم آمده تاهزینه ارائه خدمات به بیماران کلیوی در این مرکز توسط دولت و بیمه سلامت پرداخت شود و بیماران دغدغه مالی نداشته باشند.

بیگلری درحالیکه تشکیل صندوق حمایت از بیماران خاص در بیمه سلامت را راه خوبی برای تامین هزینه دارو برای این دسته از بیماران در استان دانست گفت: خوشبختانه سال گذشته درصد زیادی از فاکتورهای پرداختی بیماران از طریق همین صندوق به آنها عودت داده شد و مشکل خاصی در این باره نداشتیم.

وی همراهی مسئولین هلال احمر بابت تامین هزینه های دارویی بیماران خاص در استان را نیز قابل تقدیر دانست و یادآور شد: هنوز برخی داروها کمیاب هستند و مشکلاتی در این باره در استان وجود دارد که باید پیگیری و مرتفع شود.

بیگلری همچنین به اضافه شدن ۲۱۰ بیمار دیالیزی جدید به آمار بیماران کلیوی استان طی سال گذشته اشاره کرد و گفت: این در حالی است که هیچ دستگاهی به دستگاههای دیالیزی استان اضافه نشده و خدمات رسانی به این عزیزان به سختی صورت می گیرد.

وی تصریح کرد: اکثر دستگاه‌های استان فرسوده هستند، کیفیت خوبی ندارند و فرسودگی آنها عوارض بدی را برای بیماران به همراه دارد.
بیگلری درحالیکه به وعده دانشگاه علوم پزشکی برای تامین دستگاههای مورد نیاز در بیمارستان امام رضای کرمانشاه اشاره نمود، اظهار امیدواری کرد با عملی شدن این وعده در سالجاری مشکل کمبود دستگاههای دیالیز در استان مرتفع شود.

وی در همین راستا مصوبه مجلس درخصوص عدم ورود دستگاههای دیالیزی به کشور را یک معضل دانست و گفت: در شرایطی که  کیفیت پایین دستگاههای داخلی پاسخگوی نیاز بیماران نیست مجلس باید از این مدل لج بازی ها دست بردارد و قوانین را برای بیماران تسهیل کند.

بیگلری درحالیکه به انجام۴۰ مورد عمل پیوند کلیه در استان طی سال گذشته اشاره کرد افزود: در شرایطی که انجام هریک از این عمل ها بار مضاعفی بر دوش دولت، انجمن بیماران خاص و خود بیمار دارد بهتر است برای ترویج فرهنگ اهداء عضو در استان تلاش کنیم.

وی درهمین رابطه ثبت ۳۴ مورد مرگ مغزی طی سال گذشته در استان را مورد توجه قرار داد و گفت: از این تعداد  فقط ۹ مورد با اهداء عضو عزیزانشان موافقت کرده اند و متاسفانه هنوز در این زمینه نیاز به فرهنگسازی داریم.

بیگلری در خاتمه درحالیکه بودجه انجمن بیماران خاص در استان را محدود ارزیابی کرد خواستار حمایت همه جانبه مسئولین از این انجمن مردمی شد.

گفتگو از لیلا سعدوندی-خبرنگار طلوع کرمانشاه
 

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.