شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20834 تعداد نوشته های امروز : 5×

آخرین خبرها

مقابله با حفر چاه های غیرمجاز در کرمانشاه تشدید می شود ‌ویزیت پزشکان‌ در کرمانشاه چند؟ یک روانپزشک نسبت به مصرف خودسرانه داروهای خواب‌آور هشدار داد آیا می‌دانید قدیمی‌ترین مقابر صخره‌ای ایران کجاست؟ عملیات نجات خودروی گرفتارشده با ۶ نفر سرنشین آن از رودخانه زمکان در راستای تحقق شعار سال؛ هنرستانها مولد سازی می شوند چه خبر از پروژه مسکن خبرنگاران در کرمانشاه؟ مواد قندی عامل ابتلا به زوال عقل است؟ خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه تعیین تکلیف می شوند پاداش ۳۰ میلیون ریالی نیرو های شرکت بازیافت شهرداری کرمانشاه فردا پرداخت می شود افزایش بیماران خاص در کرمانشاه/بیش از ۴۰ هزار بیمار خاص در استان داریم درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟ افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه وقتی برخی نانوایی‌های کرمانشاه نان را گران‌تر می‌فروشند نگاه ویژه شهردار کرمانشاه به مشکلات و تلاش برای رفع آنها حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند

برگزاری نخستین دوره استاژ فنی مربیان تکواندو در کرمانشاه/تکواندو را نجات می دهیم
07 دی 1402 - 14:06
شناسه : 291305
0
قهرمان تکواندو جهان: طلوع‌‌کرمانشاه : طلوع کرمانشاه: قهرمان هان مادانگ تکواندو جهان گفت: نخستین دوره استاژ فنی مربیان تکواندو استان در شاخه پومسه هشتم دی ماه در خانه تکواندواستان با حضور همه مربیان مرد این رشته ورزشی که حدود 40 نفر هستند برگزار میشود.
نویسنده : لیلا سعدوندی منبع : تولیدی
پ
پ

علیرضا صفری در گفتگو با خبرنگار طلوع کرمانشاه از برنامه اخیر هیات تکواندو استان برای ارتقاء سطح کمی و کیفی ورزش تکواندو در کرمانشاه خبر داد.

وی گفت: متاسفانه سالهاست که تکواندو کرمانشاه به رغم موفقیت های چشمگیر در مبارزه، در دو شاخه پومسه و هان مادانگ از دیگراستانهای مدعی و صاحب سبکی چون اصفهان، البرز و تهران عقب مانده است.

وی درحالیکه شرایط موجود را متاثر از برخی سختگیری ها و اهمال هیات پیشین تکواندو استان دانست، تصریح کرد: حال که مدیرتتغییر کرده، آقای حجی زواره سرپرست جدید بنا دارد تا فضای راکد و جامانده ورزش تکواندو استان را با افزایش قابلیت ها توسعه دهد.

صفری که مدرس تکواندو و نویسنده کتب ورزشی، افزود: درهمین راستا و از آنجا که استان ما در دو شاخه پومسه و هان مادانگ علیرغمظرفیت های خوب حرفی برای گفتن ندارد، برنامه آن است که دوره های آموزشی را برای مربیان استان برگزار کنیم.

به گفته وی، نخستین دوره استاژ فنی مربیان تکواندو استان در شاخه پومسه، فردا جمعه ۸ دی در خانه تکواندو استان با حضور همهمربیان مرد تکواندو که حدود ۴۰ نفر هستند برگزار میشود.

صفری افزود: این دوره البته برای بانوان نیز برگزار می شود و طبق استانداردها و ضوابط موجود، باید مربی آن بانو باشد.

وی با اذعان به این مطلب که از مجموع۱۵۰ مربی زن و مرد تکواندو استان، بانوان سهم بیشتری دارند، گفت: خوشبختانه استقبال زناناز دو شاخه پومسه و هان مادانگ بیشتر از مردان است و آقایان بیشتر در حیطه مبارزه فعالند، به عنوان مثال در دوره ای که اخیرابرگزار کردیم عدد ثبت نامی مردان در مقابل زنان یک به ۷۰ بود که اصلا قابل مقایسه نیست!

به گفته این مربی پیشکسوت، با این احتساب زنان استان قابلیت خوبی برای توسعه دو زیرشاخه دیگر ورزش تکواندو دارند، بخش مغفولمانده ای که حالا قرار است با نگاه جدید هیات تکواندو توسعه یافته و جان تازه ای بگیرد.

صفری در حالیکه یادآور شد پومسه و هان مادانگ تقرییا ۲۰ سالی است که توسط فدراسیون جهانی تکواندو ارائه می شود، گفت: برایهر دو آنها مسابقات آسیایی و جهانی داریم و جای ورزشکاران استان در این دو حوزه خالی است.

وی افزود: در هان مادانگ استان ما تنها ۳قهرمان جهان دارد که علاوه بر بنده آقایان بهنام محمدی و محسن پناهی را شامل می شود،در پومسه نیز بنده تنها مربی استانی هستم که در این شاخه تخصصی کار میکنم و برای همین قرار است مسئولیت تدریس این دوره بهمن سپرده شود.

صفری یادآور شد: برنامه ۲ساعته جمعه برای آموزش مربی ها کفایت نمی کند و باید تا نهایی شدن آموخته ها این دوره ها را ادامه داد.

او در حالیکه برپایی این دوره ها را در تغییر نگرش مربیان و ارتقاء سطح آموزشی آنها اثرگذار دانست گفت: وقتی مربی های تکواندواین دو زیر شاخه را به آموزهایشان بیفزایند قطعا ورزشکاران و علاقمندان بیشتری در این حوزه فعالیت خواهند کرد و آنوقت حرفبیشتری برای گفتن خواهیم داشت و ثمرات خوبش شامل حال استان می شود.

وی همچنین به محدودیت سنی تکواندو کاران در شاخه مبارزه اشاره کرد و افزود: یک تکواندو کار از منفی۹سال تا نهایتا ۲۴ سالگیمی تواند برای مبارزه کارکند و توان پرورش و قهرمانی دارد اما ما در پومسه و هان مادانگ محدودیت سنی نداریم و تا مثبت ۶۶ میشودادامه داد و فعالیت کرد، حتی هان مادانگ یک ورزش خانوادگی هم حساب میشود و مجموع امتیازات اعضای خانواده است که مورد توجهقرار می گیرد. در واقع این دو شاخه حرفای زیادی برای گفتن دارند، خصوصا برای استان ما که هم ورزشکار خانم کم نداریم و هماستقبال خوبی از این دو شاخه می کنند.

صفری در ادامه به وضعیت نه چندان مطلوب تکواندو در سالهای گذشته اشاره کرد و گفت: اگر خوب پیش برویم و سطح دانسته مربی هارا ارتقاء دهیم آنوقت می توانیم به عدد اصفهان، تهران و یا زنجان برسیم.

وی اظهار امیدواری کرد: برپایی دوره های آموزشی که ناشی از تغییر دیدگاه در هیات جدید تکواندو استان است شرایط را برای ایجادفضایی شاد و مفرح مهیا کند، به گونه ای که نه تنها علاقمندان بسیاری جذب پومسه و هان مادانگ شوند، بلکه تکواندو استان در شاخهمبارزه هم جان تازه ای بگیرد و بیش از پیش آنطور که شایسته نام و یاد بزرگان استان است خوش درخشیده و جایگاه خوبی را درکشور به خود اختصاص دهد.

گفتگو از لیلا سعدوندی

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.