جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 17 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20905 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

سایه سنگین رکود در بازار زرگرهای کرمانشاه خودروهای دارای سرعت غیرمجاز در کرمانشاه توقیف می شوند جشنواره خیرین مدرسه ساز در استان کرمانشاه برگزار میشود/کمک به مدرسه سازی حتی به اندازه یک آجر هم کارساز است جنون غذا برای پول تکرار تجربه ناموفق گذشته در انتخاب مدیران غیربومی کرمانشاه ۲ محور گردشگری در بافت تاریخی شهر کرمانشاه راه اندازی می‌شود توقیف ۱۵ روزه در انتظار خودروهای با سرعت بالا جریمه یک میلیارد ریالی لوازم خانگی متقلب در کرمانشاه بلوار دکتر فتاح فرخی در کرمانشاه افتتاح شد گلبهار بر روی صحنه رفت/ مسئولین به تئاتر نگاه مصرفی نداشته باشند مراجعه بیش از ۱۰۰۰ مصدوم نزاع به پزشکی قانونی کرمانشاه این استادیوم دردی از مشکلات فوتبال کرمانشاه دوا نمی‌کند!  شور و شادابی به ۴۰۰کلاس درس کرمانشاه باز می گردد/حذف مدارس کانکسی تا مهرماه غبار آلود شدن هوای برخی شهرهای استان کرمانشاه براثر وزش شدید باد بافت تاریخی شهر کرمانشاه ظرفیت ویژه‌ای در حوزه گردشگری دارد اولین گروه حجاج کرمانشاهی عازم سرزمین وحی شدند دیدار رئیس فدراسیون جودو با شهردار کرمانشاه افت فشار و یا قطعی آب درخیابان شهید جعفری و قسمتی از مناطق باغچه بان و سجاد مخالفان و موافقان تعطیلی شنبه‌ها چه گفتند؟ هر کیلوگرم دام سنگین ۱۹۰ تا ۲۰۰هزار تومان

برای مقابله با «سقط» همه دستگاه‌ها پای کار بیایند
11 اردیبهشت 1403 - 11:01
شناسه : 293022
1
رییس بسیج جامعه پزشکی کرمانشاه: طلوع‌‌کرمانشاه : رضا منصوری در نشستی خبری از کاهش جمعیت به عنوان مهم‌ترین چالش حال حاضر کشور یاد کرد و افزود: زنگ خطر کاهش جمعیت به صدا درآمده‌ است/منصوری به سیر کاهشی پرشتاب نرخ رشد جمعیت کشور و استان اشاره و تصریح کرد: نرخ رشد کشور در سال ۱۳۶۵، بیش از ۳.۹ درصد بوده که در حال حاضر به هفت دهم درصد و در استان به شش دهم درصد رسیده است که عملا یک فاجعه محسوب می‌شود/منصوری با اشاره به سیاست‌ها و برنامه‌های متعدد در حوزه جوانی جمعیت گفت: برخی بحث ازدواج جوانان را مطرح کرده و از ساده‌کردن ازدواج جوانان می‌گویند و برخی در خصوص فرهنگ فرزندآوری بیشتر می‌گویند، اما راه دیگر که بسیار از این دو مسیر برای افزایش جمعیت کاربردی‌تر است، مقابله با سقط جنین است/ اگر تنها جلوی ۳۰ درصد سقط جنین در کشور گرفته شود، سالانه حداقل ۱۵۰ هزار نفر به تعداد موالید کشور اضافه می‌شود و نگرانی‌ها در خصوص کاهش جمعیت را تا حد زیادی مرتفع می‌کند/منصوری به اجرای طرح «نفس» در استان اشاره و تصریح کرد: در این طرح از طریق شبکه‌هایی که ایجاد کرده‌ایم با شناسایی مادرانی که قصد سقط جنین دارند به آنها مشاوره داده تا از این کار منصرف شوند که خوشبختانه نتایج بسیار خوبی به دست آورده‌ایم/ از ابتدای شروع این طرح در سال گذشته بیش از ۵۰ مادر تحت مشاوره قرار گرفتند که ۴۳ نفر آنها از انجام این کار منصرف شدند و این یعنی اگر با مادران بیشتری صحبت کنیم قطعا آمار سقط جنین کاهش چشمگیری خواهد داشت/ما این قدرت و توان را داریم که تمام دستگاه‌های استان را در این زمینه ردیف کرده و به یاری بطلبیم و از مسئولین تقاضا داریم در این زمینه ورود کنند.
منبع : ایسنا
پ
پ

رییس بسیج جامعه پزشکی با اشاره به آمار بالای سقط جنین گفت: اگر تنها جلوی ۳۰ درصد سقط جنین در کشور گرفته شود، سالانه حداقل ۱۵۰ هزار نفر به تعداد موالید کشور اضافه می‌شود و نگرانی‌ها در خصوص کاهش جمعیت را تا حد زیادی مرتفع می‌کند. راهکار مقابله با سقط جنین هم این است که همه دستگاه‌ها پای کار بیایند.

رضا منصوری در نشستی خبری از کاهش جمعیت به عنوان مهم‌ترین چالش حال حاضر کشور یاد کرد و افزود: زنگ خطر کاهش جمعیت به صدا درآمده‌ است.

منصوری به سیر کاهشی پرشتاب نرخ رشد جمعیت کشور و استان اشاره و تصریح کرد: نرخ رشد کشور در سال ۱۳۶۵، بیش از ۳.۹ درصد بوده که در حال حاضر به هفت دهم درصد و در استان به شش دهم درصد رسیده است که عملا یک فاجعه محسوب می‌شود.

منصوری با اشاره به سیاست‌ها و برنامه‌های متعدد در حوزه جوانی جمعیت گفت: برخی بحث ازدواج جوانان را مطرح کرده و از ساده‌کردن ازدواج جوانان می‌گویند و برخی در خصوص فرهنگ فرزندآوری بیشتر می‌گویند، اما راه دیگر که بسیار از این دو مسیر برای افزایش جمعیت کاربردی‌تر است، مقابله با سقط جنین است.

منصوری گفت: اگر تنها جلوی ۳۰ درصد سقط جنین در کشور گرفته شود، سالانه حداقل ۱۵۰ هزار نفر به تعداد موالید کشور اضافه می‌شود و نگرانی‌ها در خصوص کاهش جمعیت را تا حد زیادی مرتفع می‌کند.

منصوری به اجرای طرح «نفس» در استان اشاره و تصریح کرد: در این طرح از طریق شبکه‌هایی که ایجاد کرده‌ایم با شناسایی مادرانی که قصد سقط جنین دارند به آنها مشاوره داده تا از این کار منصرف شوند که خوشبختانه نتایج بسیار خوبی به دست آورده‌ایم.

وی افزود: از ابتدای شروع این طرح در سال گذشته بیش از ۵۰ مادر تحت مشاوره قرار گرفتند که ۴۳ نفر آنها از انجام این کار منصرف شدند و این یعنی اگر با مادران بیشتری صحبت کنیم قطعا آمار سقط جنین کاهش چشمگیری خواهد داشت.

وی افزود: ما این قدرت و توان را داریم که تمام دستگاه‌های استان را در این زمینه ردیف کرده و به یاری بطلبیم و از مسئولین تقاضا داریم در این زمینه ورود کنند.

وی تصریح کرد: خیلی‌ها بحث مسائل مالی را برای سقط مطرح می‌کنند، این در حالی است که تحقیقات دقیق نشان می‌دهد در ایران کمتر از ۱۰ درصد علل سقط مربوط به مسائل و مشکلات مالی است و عوامل دیگری مانند جنسیت جنین، عدم برنامه‌ریزی برای تولد فرزند و سایر عوامل فرهنگی علت اصلی سقط هستند.

رییس بسیج جامعه پزشکی کرمانشاه گفت: راهکار مقابله این است که همه دستگاه‌ها پای کاربیایند.

کمک ۱۳ میلیاردی ۱۳۰۰ پزشک، پرستار و کادر درمان به مناطق محروم کرمانشاه

وی در ادامه اشاره‌ای هم به سایر اقدامات و خدمات بسیج جامعه پزشکی داشت و افزود: فعالیت‌های ما در سه سرفصل فرهنگی، درمانی و آموزشی خلاصه شده و در مناطق کم برخوردار ارائه می‌شود.

وی افزود: در حوزه فعالیت‌های درمانی، اعزام تیم‌های درمانی به مناطق کم برخوردار استان را داریم که شامل تیم‌های عمومی و تخصصی است.

منصوری از اعزام ۲۱۶ تیم عمومی و ۷۰ تیم متخصص به مناطق کم برخوردار استان در سال گذشته خبر داد و افزود: ارزش ریالی خدمات این تیم‌های با لحاظ قیمت ویزیت دولتی بیش از ۱۳ میلیارد تومان برآورده شده است که از این میزان ۵.۸ میلیارد تومان مربوط به تامین دارو و مابقی خدمات درمانی بوده است.

وی افزود: در حال حاضر بیش از ۲۰۰ پزشک و بیش از ۹۰۰ نیروی پرستار، بهیار و کادر درمان در برنامه‌های سازمان بسیج جامعه پزشکی استان همکاری دارند.

منصوری به خدمات دندانپزشکی در مناطق کم برخوردار هم اشاره و تصریح کرد: تنها در یک مورد دو مدرسه در محله آقاجان غربالگری شده و به ۵۰۰ دانش آموز خدمات ارائه شده است.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.