پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 9 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20877 تعداد نوشته های امروز : 2×

آخرین خبرها

اگر این نشانه ها را روی انگشتانتان دارید یعنی فشارخون شما بالاست پایان مهلت تبلیغات انتخابات مجلس دوازدهم کشتار غیرمجاز دام‌در منطقه اورامانات بیشتر دیده می‌شود جهانبخش امینی:برای کاهش هزینه‌های درمانی برنامه دارم/پیگیر تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی هستم پلمب ۲۰آرایشگاه متخلف زنانه در کرمانشاه /انجام امور مربوط به پزشکی در آرایشگاه ها ممنوع است کرمانشاه می‌تواند پایگاه اتومبیلرانی غرب کشور شود تجهیزات بازی پارک‌های کرمانشاه چقدر استاندارد است؟ کلانشهردرمانده برای رسیدن به توسعه/ فوریت گرایی ضدتوسعه شهری است باید شرایط زندگی آسان برای معلولان و بیماران خاص فراهم شود ۹۶۵ زائر کرمانشاهی راهی حج تمتع می‌شوند ثبت نام از متقاضیان شرکت در آزمون ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمره آغاز شد تولید و توزیع ۶۰۰ هزار نشا‌ء گُل‌فصلی در کرمانشاه دعوت پایگاه بسیج ادارات شهید بهشتی دادگستری کرمانشاه برای حضور در مراسم معنوی سالروز عملیات غرور آفرین بازی دراز سرپرست معاونت پیشگیری آتش‌نشانی شهرداری کرمانشاه منصوب و معارفه شد حال و روز تالاب‌ هشیلان و سراب‌های کرمانشاه پس از بارندگی اخیر محل عرضه داروهای طبیعی و مکمل ها تنها در داروخانه است/ عطاری ها تنها حق فروش مواد گیاهی را دارند «سراب یاوری» کرمانشاه بعد از ۲ سال احیاء شد ۴ پروژه اولویت‌دار گردشگری کرمانشاه کدامند؟ راه‌های استان کرمانشاه لغزنده است تعیین تکلیف سایت جدید پسماندهای بیمارستانی کرمانشاه در گام‌ نهایی

سازمان تئاتر، راه نجات تئاتر استانهاست
07 فروردین 1403 - 17:28
شناسه : 292603
1
طلوع‌‌کرمانشاه : تئاتر استانها با تمام فراز و نشیب هایش، ارزش و اهمیت و جایگاهش ، و گستره وسیع جغرافیایی اش که جمع بی شماری از خانواده تئاتر ایران را تشکیل می دهد؛ هنوز هم قصه یِ پر غصه ایست، به ویژه در حوزه " حمایت در تولید آثار نمایشی در طول سال های رفته چنان بی رحمانه در زمینه حمایت، با آن برخورد کرده اند که بدل شده به مظلومی که داشته های غنی فرهنگی اش هرگز به چشم نمی آید؛ با اگر می آید ، گذرا و به سادگی از آن گذر کرده و می کنند.
پ
پ

 

همه مدیران و مسئولین فعلی حوزه فرهنگ و هنر باید مکث کوتاهی کنند و ببینند در دو سه سال اخیر برای تئاتر استان ها چه کرده اند؟ البته من به عنوان عضوی از جامعه تئاتر استانها می توانم به پاسخ این سوال کمک کنم: ” عملا هیچ کاری نکرده اند”.

نمی خواهم در این یاداشت کوتاه به تفاوت و تقابل تئاتر پایتخت و استانها بپردازم؛ چرا که به گمانم تئاتر پایتخت جزئی از یک کلیتی بنام تئاتر ایران است. اما متاسفانه مدیران و متولیان فرهنگ و هنر در تمام دهه های گذشته تا امروز به گونه ای رفتار کرده اند که این مرزبندی را پر رنگ کرده و عملا تفاوت عمیق قائل شدند تا جایی که بودجه تئاتر کشور رسما برای پایتخت هزینه می شود و این نکته عجیب و شگفت انگیزی است!!!

روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی بهانه ایست برای ارائه یک مطالبه جدی از مدیران فرهنگی کشور با یک عنوان ساده: “تئاتر استان ها را نجات دهید.”
مطلوب ترین راه در زمانه اکنون و بر اساس تجربه ها ، ایجاد ” سازمان تئاتر” است تا شاید مرحمی بر درمانِ این زخم عمیق باشد.

این کمترین حق جامعه تئاتری استانهاست که از بودجه تئاتر مملکت استفاده کنند. برای اینکه از این وضعیت بغرنج دور شویم تا شاید بودجه سازمان تئاتر ، تئاتر استانها را از منظر تولید و حمایت از تولید نجات دهد.
حالا که حرکت های جهادی در اولویت فعالیت های فرهنگیِ کشور است ، پس “جهادی” سازمان تئاتر را تاسیس کنید. شاید با تاسیس چنین سازمانی از شرایط وخیم امروز در حمایت از تولید بیرون آییم و حداقل منِ در غرب کشور برسم به این مطلب که ذره ای از این ثروتی که در آب و خاک کرمانشاه نهفته است، به فرهنگ و هنر و به ویژه به تئاتر می رسد.
همواره یادمان باشد که زیر بنای یک جامعه خوب از هر منظری، ” فرهنگ” است و تئاتر رکن اصلی یک جامعه فرهنگ مدار.

روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی بر همه هنرمندان این عرصه در سراسر کشور ، به ویژه خانواده تئاتر استان کرمانشاه خجسته باد.
محمدرضا درند
مدیر عامل انجمن هنرهای نمایشی استان کرمانشاه

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.